Názory a komentáře / ZvířataPokud chcete v této rubrice zveřejnit svůj názor, pošlete nám ho na ekolist@ekolist.cz nebo využijte formulář Přidat názor. Vyhrazujeme si právo nezveřejnit názory vulgární, obsahující nepodložené urážky nebo nesrozumitelně formulované. Pokud výslovně neuvedete opak, předpokládáme, že souhlasíte se zveřejněním vašeho názoru v Ekolistu.cz. Všechny zde prezentované příspěvky vyjadřují názory jejich autorů, nikoli redakce Ekolistu.cz.
Jan Činčera: Naučné stezky a mobilní technologie? Zatím spíš jen zklamání21.2.2018
Tu tajemnou kombinaci černých čárek v bílém čtverci známe všichni. Denně jí přejíždíme očima, když bereme do ruky výrobky, na kterých je vytištěna. QR kódy se staly součástí našeho spotřebitelského života. V posledních letech na ně ale můžeme narazit i za hranicemi civilizace. Na panelech naučných stezek, na lavičkách či kůlech u cesty. Do naší přírody našla svoji cestu digitální interpretace.
Tomáš Hodek: Rozložitelné plasty se rozkládají a kompostovatelné kompostují20.2.2018
Reaguji na nepřesnosti zveřejněné v článku „Ještě se nestalo, aby něco tak dokonale nefungovalo, říká český vědec. Bioplasty se měly v přírodě rozkládat, některé jsou ovšem nebezpečnější než ty obyčejné“. Autorka Šárka Mrázová zde uvádí tvrzení, která jsou zavádějící a považuji za nutné informace poopravit a doplnit.
Jan Klika: Studie proveditelnosti nemůže sloužit k rozhodnutí o nádraží22.1.2018
Město Brno má od jara 2016 městského architekta, který vytvořil kolem sebe pracovní tým a jeho kancelář již začala úspěšně pracovat na zvelebení města a jeho budoucím rozvoji. Má důvěru veřejnosti i pracovníků správy města, protože jako u jiných architektů je známo a předpokládá se, že se dovedou věci posuzovat s nadhledem a řešit je v širších souvislostech.
Jan Klika: Výhodnější pro cestující i město Brno je nádraží v centru14.1.2018
Brno má vzácnou výhodu, že má hlavní nádraží umístěné těsně u hlavního uzlu tramvají a ve vzdálenosti přímé pěší docházky do celého historického centra. Jeho nevýhodou je jenom to, že má krátká a křivá nástupiště, kterých by mělo být víc. Je ale velké štěstí, že hned vedle něho je prostor, kam lze nástupiště narovnat, prodloužit a přidat další. A navíc, že stejným směrem pokračuje v Nádražní ulici svazek tramvajových linek až k Hybešově ulici, kde je ještě druhá velká stanice a teprve pak se zase linky rozdělují do různých směrů.
Daniel Vondrouš: Nechá si Babišova vláda vnutit jaderného „Černého Petra“?3.1.2018
Jaderných reaktorů po světě ubývá a nové prakticky nikde nerostou. Končící uhlí a jádro je postupně nahrazováno udržitelnou energetikou. Do české kotliny ale změny vždy pronikaly pomalu. A tak zbývající jaderní lobbisté hledají azyl právě u nás. Potřebují jediné - přesvědčit Andreje Babiše, aby se zachoval jako nezodpovědný dobrodruh.
|
reklama |