Rady a návody
V rubrice Zelená domácnost přinášíme informace o tom, jak se může chovat šetrně k životnímu prostředí každý z nás.
Produkty a výrobky obsahující nebezpečné látky jsou v domácnostech stejně běžné jako PET lahve a obalové kartony. A zatímco klasický odpad lze třídit téměř před každým domem, nebezpečné odpady jako například léky, elektrospotřebiče, oleje a těkavé látky vyžadují speciální likvidaci. Pražské služby proto radí, jak s nebezpečnými odpady správně naložit.
Jak prodávat potraviny bez obalů, budou dnes v Praze zájemcům vysvětlovat lidé z neziskové organizace Bezobalu. Podle ředitele organizace Petra Hanzela tvoří obaly kolem poloviny komunálního odpadu. Obejít se bez nich znamená velkou úlevu pro životní prostředí. Nezisková organizace dnes otevírá v Praze prodejnu a také školící centrum, ve kterém zájemcům vysvětlí, jak bezobalové prodejny fungují.
Zelená barva uklidňuje, dopomáhá zaměstnancům k vyšší výkonnosti a živoucí rostliny, potřebující péči, nás léčí z pocitu marnosti. Současný moderní trend směřuje k tomu, aby se pracovní prostory kanceláří, open-space administrativních robotáren a zasedaček zbavily svého sterilního pláště a zahalily se příkrovem zeleně. Důvody pro takový krok nejsou jen estetické. Vertikální interiérové zahrady, nebo jejich pokročilejší dimenze - kaskádové zahrady - výrazně zvyšují kvalitu života lidí. A vzhledem k tomu, kolik hodin pracovního času řada z nás tráví uvnitř budov, je to rozhodně krok správným směrem. Kontakt s přírodou nám totiž niterně schází a jeho deficit má na naše zdraví negativní dopady.
Zoufalé telefonáty, slzy, vztek – takto popisují někteří pracovníci zvířecích záchranných stanic rutinu posledních týdnů. Z různých míst volají lidé, že se jim do bytů nastěhovali netopýři. Co s tím? Otevřete okna nebo dveře dokořán a zhasněte, radí ochránci zvířat.
Tesco na začátku srpna oznámilo, že v jeho obchodech v Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku ke konci roku 2025 nebudou k dostání vejce z klecových chovů. Podobný závazek si dalo loni Tesco pro své obchody ve Velké Británii. Podle ochránců zvířat je to velký krok: Tesco je totiž jedním z největších obchodních řetězců.
Online supermarket Rohlik.cz rozšiřuje nabídku „ošklivé“ zeleniny. Zákazníci mohou od začátku tohoto týdne za zvýhodněnou cenu nakupovat zeleninu, která neodpovídá estetickým nárokům řetězců kvůli nestandardnímu zbarvení, velikosti či tvaru. Rohlik.cz tak bojuje proti plýtvání potravinami, také chce podpořit české pěstitele. Všechna zelenina pochází výhradně z tuzemských polí. Ošklivou zeleninu začali nabízet Rohlik.cz a Penny poprvé loni.
Do konce září je možné se přihlásit se svým kompostérem do soutěže o nejkrásnější kompost Miss Kompost. Letošní dvanáctý ročník soutěže organizuje Ekodomov a Kompostuj.cz.
Chlubit se v parném létě svěže zeleným trávníkem s elegantním zástřihem je podobné, jako dávat na odiv spotřebu svého pětiválce. Prezentujete tím svou ochotu plýtvat pro všechny stejně omezeným zdrojem, a to jen pro vlastní požitek. Dlouhé období sucha přitom nemusí váš trávník nutně zničit. Stačí jen změnit způsob, jakým se o něj budete starat. Omezit zálivku a sekání.
S obratem ve výši 220 miliard dolarů (v roce 2016) představuje Apple Inc. jednu z nejvýznamnějších obchodních společností na světě. Technologický gigant, který se ve všech stránkách své činnosti prezentuje jako uvědomělá, soběstačná a hlavně na životní prostředí dbající společnost, však neříká svým klientům celou pravdu. Apple je jen další prohnilé jablko, které upřednostňuje především vlastní byznys. Proč? Podrobněji to na portálu Mashable rozebírá Damon Beres.
Žurnál Scientific American se pustil do spotřebitelského hodnocení a rozhodl se porovnat výhody a nevýhody bidetů z hlediska životního prostředí. I když jejich výčet kladů tohoto hygienického zařízení působí spíš jako reklama na prodej, vyplývá z něj několik zajímavých údajů. Včetně informace, že bidety prostě nejsou pro každého.
|
|