Rady a návody
V rubrice Zelená domácnost přinášíme informace o tom, jak se může chovat šetrně k životnímu prostředí každý z nás.
27.1.2006 | PRAHA
(EkoList)
Snad každá žena si oddychla, když hřmotné balíčky buničiny zmizely v propadlišti dějin a místo nich se objevily jednorázové vložky a diskrétní tampony. Na jejich výrobu se používá papír, buničina, bavlna, ale také umělé hmoty a chemické látky v podobě parfémů a gelujících látek a bělidel. A k tomu obaly. Nakonec použité vložky a tampony končí ve směsném odpadu. Nedají se recyklovat, prostě se použijí, vyhodí a pořídí nové. Některé ekologicky vnímavé ženy proto hledají dámské potřeby, které lze použít více než jen jednou.
26.1.2006 | PRAHA
(EkoList)
Mladá fronta Dnes ve své pravidelné rubrice testů v listopadu loňského roku zveřejnila výsledky testu čistících prostředků na nádobí. Vítězně z něj vyšly dva prostředky: Cif Dishwash, který si poradil s největší kupou špinavých talířů, a Lena natur, která za ním nijak nezaostávala a kromě toho má jako jediná přesné dávkování. Lena natur je také nositelka ekoznačky Ekologicky šetrný výrobek.
14.11.2005 | PRAHA
(EkoList)
26.8.2005 | PRAHA
(EkoList)
Rosa, společnost pro ekologické informace a aktivity, opět vydala letáček o pracích prášcích. Letošní verze letáku poradí, jak si vybrat prací prostředek a jak prát šetrně k životnímu prostředí. Kromě toho nabízí i seznam široce dostupných pracích prášků bez fosfátů a poskytuje informace, jak takové prášky v obchodě poznat.
19.8.2005 | PRAHA
(EkoList)
8.6.2005 | PRAHA
(EkoList)
Třídíte doma nebo v práci odpady a chtěli byste na ně nějaký pěkný odpadkový koš?
5.11.2004 | PRAHA
(EkoList)
Kdyby všichni lidé světa žili stejným životním stylem jako autor tohoto článku, potřebovali bychom víc než 1,7 zeměkoule.
13.10.2004 | PRAHA
(EkoList)
"Co mám dělat s netopýry, kteří se ubytovali v mém domě?" napsal nám nedávno dotaz náš čtenář. Jak s nimi naložit, ale neublížit? Odpověď jsme našli v metodickém doporučení, které k ochraně netopýrů vydala Agentura ochrany přírody a krajiny ČR (AOPK ČR).
7.6.2004 | PRAHA
(EkoList)
Informační letáky a reklamy na všelijaké zboží nebo služby na nás téměř denně čekají v dopisních schránkách. Někomu nevadí, někoho přeplněná schránka přivádí k šílenství. Dá se tomu bránit? A jak vůbec hospodařit s papírem?
30.3.2004 | PRAHA
(EkoList)
U příležitosti Velikonoc nakupujeme vejce jako symbol nového života, počínajícího jara. Víme však, jestli vejce, která zrovna koupíme, nejsou spíše symbolem stresu a utrpení? To, jakým způsobem budou zvířata pro naší obživu chována, zaleží především na nás, zákaznících. My si vybíráme, my rozhodujeme, ale abychom se mohli rozhodnout, potřebujeme mít dostatek informací.
|
|