Názory a komentáře
Pokud chcete v této rubrice zveřejnit svůj názor, pošlete nám ho na ekolist@ekolist.cz nebo využijte formulář Přidat názor. Vyhrazujeme si právo nezveřejnit názory vulgární, obsahující nepodložené urážky nebo nesrozumitelně formulované. Pokud výslovně neuvedete opak, předpokládáme, že souhlasíte se zveřejněním vašeho názoru v Ekolistu.cz. Všechny zde prezentované příspěvky vyjadřují názory jejich autorů, nikoli redakce Ekolistu.cz.
9.12.2023
 Nová šokující zpráva odhaluje utrpení, kterému je ročně vystaveno přibližně 44 milionů hospodářských zvířat, včetně neodstavených telat a jehňat, na strastiplných cestách trvajících až tři týdny. Zpráva, zveřejněná mezinárodními nevládními organizacemi Compassion in World Farming a Eurogroup for Animals, analyzuje množství dosud nezveřejněných záznamů EU týkajících se 180 000 zásilek hospodářských zvířat v rámci EU a do zemí mimo EU během 19 měsíců od října 2021 do dubna letošního roku. Česko v tomto období vyvezlo téměř 29 000 kusů skotu do tak vzdálených zemí, jako je Turecko nebo Libanon. Česko také vyváží neodstavená telata do Itálie a Španělska, která často bez jakékoli výživy stráví na cestě 46 hodin.

8.12.2023
 Vážený pane premiére,
výrobky tzv. zábavní pyrotechniky (kategorií F1, F2, F3), ohňostroje a ohňostrojné práce působí veliké škody: 
7.12.2023
 V souvislosti s procesem EIA k severní části Pražského okruhu (D0 518, 519 a 520) si Ředitelství silnic a dálnic najalo PR agentury s následujícím zadáním: změnit postoj obyvatel dotčených oblastí a získat kladné stanovisko EIA. Celkové náklady na mediální a komunikační aktivity k okruhu budou činit cca 3 miliony Kč. ŘSD tak v době rekordního schodku státního rozpočtu plýtvá veřejnými prostředky za účelem prosazování nekoncepční, škodlivé a zřejmě historicky nejdražší dálnice v ČR! 
6.12.2023
 V záchranných stanicích se každoročně setkáváme s postřeleními či zástřely chráněných druhů ptáků. Samozřejmě jde o druhy, které jsou také celoročně hájené, pokud jsou dle zákona o myslivosti zařazeny mezi zvěř.

5.12.2023
 Ve středu se ministr zemědělství Marek Výborný a ministr životního prostředí Petr Hladík mají podívat do Ždánického lesa kvůli kontroverznímu masivnímu kácení, které zde v posledních letech probíhá. V uplynulých týdnech přitom evidují místní lidé zvýšenou aktivitu v lesích a zejména odvoz pokácených stromů pryč ze Ždánického lesa. Do pohybu se tak daly i klády, do nichž organizace Greenpeace umístila GPS trackery. Ukázalo se, že mohutný dub z Evropsky významné lokality Dambořický les odjel do papírny nadnárodní společnosti Mondi Group ve slovenském Ružomberku, zatímco staletá lípa ze Ždánického lesa byla odvezena do areálu bývalé cihelny v Hodoníně, kde místní firma štěpkuje stromy pro elektrárnu ČEZ.

4.12.2023
 V důsledku nedávné medializace případu nelegálního chovu bílého tygra mediálně známou osobou se na české zoologické zahrady stále více obrací veřejnost s apelem o pomoc se zvrácením rozhodnutí o odebrání nelegálně drženého zvířete vydaného Ministerstvem životního prostředí (dále „MŽP“) či prosbou o následné umístění odebrané kočkovité šelmy v některé z nich. Odborníci ze zoologických zahrad celou situaci od začátku důkladně monitorují a vzhledem k tomu, že zvíře bylo současným majitelem nabyto nelegálně, bez platných dokumentů a je drženo v neschválených a pro druh zvířete v naprosto neodpovídajících podmínkách, plánované kroky a vydané stanovisko MŽP plně podporují.

2.12.2023
 Přilákat milé a neposedné opeřence do své zahrady, parku či lesa je přáním mnoha milovníků přírody. Návodů na výrobu ptačího domečku lze nalézt celou řadu. Zdaleka ne všechny konstrukce jsou ale zárukou úspěšného vyvedení mláďat. Hnízdící a nocující ptáky ohrožuje spousta predátorů, zatékající dešťová voda, v nečištěných paraziti, a proto je třeba při výrobě a instalaci ptačí budky brát všechny rizikové faktory v potaz.

1.12.2023
 Náš boj proti klimatickým změnám je méně účinný kvůli tomu, že v politice nejsou pravicové strany zelených.

29.11.2023
 Po evropských silnicích v současnosti jezdí přes 6 milionů náklaďáků a víc než 600 tisíc autobusů. Nákladní a další velké vozy zodpovídají za asi 6 % celkových evropských emisí skleníkových plynů. Přitom právě v tomto sektoru by se dala dekarbonizace zařídit celkem rychle, a to i díky tomu, že velcí evropští výrobci nákladních a podobných vozů počítají s tím, že budou do roku 2040 vyrábět prakticky jen bezemisní modely. Přesto se na půdě Evropského parlamentu opakují argumenty, které známe už z diskuze o budoucnosti osobní automobilové dopravy.

|
|