Názory a komentářePokud chcete v této rubrice zveřejnit svůj názor, pošlete nám ho na ekolist@ekolist.cz nebo využijte formulář Přidat názor. Vyhrazujeme si právo nezveřejnit názory vulgární, obsahující nepodložené urážky nebo nesrozumitelně formulované. Pokud výslovně neuvedete opak, předpokládáme, že souhlasíte se zveřejněním vašeho názoru v Ekolistu.cz. Všechny zde prezentované příspěvky vyjadřují názory jejich autorů, nikoli redakce Ekolistu.cz.
Jiří Michalisko: Otevřený dopis ministru průmyslu a obchodu od autora petice za odstranění odvalu Halda Heřmanice - Ostrava12.9.2025
Vážený pane ministře Vlčku,obracím se na Vás formou otevřeného dopisu, protože na mé předchozí žádosti o transparentní jednání ve věci sanace odvalu Heřmanice jste nijak nereagoval. Jak jistě víte, v současné době bylo zrušeno i výběrové řízení na dodavatele projektové dokumentace nesmyslného sarkofágu. Výsledek práce vedení DIAMO, jehož provoz stojí daňové poplatníky miliardy, je opět nula. Technické řešení sarkofágu bylo mezitím zcela zpochybněno renomovaným soudním znalcem. Miroslav Petr: Nové nároky na čištění odpadních vod jsou přede dveřmi11.9.2025
Tak nám ta Evropská unie zase něco nařizuje, povzdechne si povrchní čtenář či posluchač, který letmo zaznamená existenci nové revoluční směrnice EU pro čištění odpadní vody ve městech. Směrnice, při jejímž zavádění protočí panenky nejprve ekonomové a posléze i řadoví občané. A cynik k tomu dodá: Zase nám ta Evropská unie vnucuje zdravější životní prostředí, bohatší přírodu, a dokonce kvalitnější pitnou vodu. A navíc si tohle všechno máme platit z vlastní kapsy. Není toho už příliš? No prostě další diktát z Bruselu.
Jakub Hruška: Národní park Křivoklátsko nebude10.9.2025
Národní park Křivoklátsko nebude. Což o to, to bylo jasné už od května/června, kdy se novela zákona o ochraně přírody zasekla před třetím čtením, a začalo být zřejmé, že termíny, kterými by zákon musel projít do Senátu, zpátky do Sněmovny a k prezidentovi se prostě nedají stihnout do konce volebního období Sněmovny. Zcela teoreticky mohla zákon schválit právě skončená poslední schůze Sněmovny tak, že by ho Senát projednal bez vlastních změn a propustil ho rovnou k podpisu prezidentovi. To se samozřejmě nestalo.
Matěj Pomahač: Stopadesátka na D3 – předražený, nebezpečný a nežádoucí pilot10.9.2025
Ředitelství silnic a dálnic začne na konci září – na účastnících dálničního provozu – v ostrém provozu testovat maximální povolenou rychlost 150 km/h na úseku dálnice D3 mezi Táborem a Českými Budějovicemi. Tento provoz umožnila loňská novela o provozu motorových vozidel na veřejných komunikacích. Jaká je bilance přínosů a nákladů tohoto pilotního projektu?
Jakub Hruška: Myxomatóza u našich zajíců? Potvrzeno9.9.2025
Hlásím, že máme další malér v zemědělské krajině. Objevil se, ve zkratce řečeno, „zmutovaný“ vir myxomatózy, který začíná masivně hubit zajíce polního. Myxomatóza až dosud byla výlučně králičí choroba, a v kontinentální Evropě v 60. a 70. letech 20. století prakticky zlikvidovala do té doby hojného králíka divokého. Zajíc na ní nebyl vnímavý.
Klára Školníková: Jak snížit emise v dopravě? Šest příkladů z Evropy a co si z nich můžeme vzít8.9.2025
Oblast dopravy je v EU zdrojem přibližně 29 % emisí skleníkových plynů. Jen v České republice vzrostly emise z dopravy o 62 % od roku 1990, především kvůli osobní automobilové dopravě. Její transformace je klíčová pro zpomalení tempa oteplování planety, k němuž se zavázala Evropa i Česko ve svých klimatických cílech. Výzvou ale není jen jak účinně snížit emise z dopravy a zlepšit tak prostředí pro život, ale také jak dopravu zároveň udělat dostupnou pro všechny, včetně lidí ohrožených dopravní chudobou - omezenou možností plnit své dopravní potřeby, ať už jde o práci, zdravotní péči nebo společenský život. Řada evropských měst má naštěstí nakročeno správným směrem a může být inspirací i pro nás.
Karel Makoň: Na spolupráci s energetiky si v záchranné stanici nemůžeme stěžovat7.9.2025
Od jisté doby sám sobě zakazuji, abych veřejně komentoval jednání druhých, případně jejich příspěvky na sociálních sítích a podobně. Jednak na to teď nemám čas (stavíme novou stanici) a jednak se tak nějak snažím naučit, že to, co nemohu vyřešit, řešit nebudu a ušetřenou energii a čas věnuji raději tomu, co vyřešit mohu. Jenže, když je něco ne úplně fér a navíc to zavání účelovou lží vůči ne úplně problému znalé a emočně zmanipulované veřejnosti, tak mi to prostě nedá. Eliška Vidomus: Dopravní výchova nestačí. Děti ochrání až proměna měst a jejich ulic5.9.2025
Na začátku nového školního roku, kdy se děti vrací z prázdnin v přírodě zpět do svých domovů, se opět ukazuje, že pro bezpečný pohyb dětí v našich městech a obcích se v Česku stále dělá málo. Přitom právě děti patří k nejaktivnějším chodcům – a zároveň k nejohroženějším účastníkům silničního provozu. |
reklama |