https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jan-tuma-postoje-politickych-stran-k-ochrane-klimatu?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Jan Tůma: Postoje politických stran k ochraně klimatu

7.10.2021
Blíží se volby, proto stručně popíšu postoje politických stran k ochraně klimatu. Může se to hodit, pokud váháte mezi více stranami a ochrana klimatu je pro vás stejně jako pro mě důležité téma. Podobný rozbor dělal na pro Alarm Stanislav Biler.
reklama

 
Celkově mě z předvolebních debat na téma klimatu jímá hrůza. Nejenže se politici v oblasti klimatu vůbec nevyznají a omezují se jen na Dukovany a zákaz spalovacích motorů, ale co je horší, nejsou na tom lépe ani novináři, kteří jim pomýlené otázky kladou. Například na otázce “Je Green Deal spíš hrozba, nebo příležitost?” se každý politik ideově vyřádí po svém, těžko pak ale čekat konstruktivní a osvětlující diskusi a divák si může sotva odnést jiný dojem, než že jsou všichni neschopní a že není žádná strana, která by reprezentovala jeho zájmy.

Půjdu tedy po jednotlivých stranách, které mají šanci dostat se do sněmovny, a ohodnotím je podle programu, vystupování jejich představitelů a dosavadních zásluh. Budu se snažit abstrahovat od vlastních politických preferencí, ale nepodaří se mi to u stran ANO a ODS, které vedly Ministerstvo životního prostředí posledních 11 let.

ANO

ANO je populistická strana, která udělá cokoliv, co bude její cílovka chtít. Bohužel nyní cílí Babiš hlavně na seniory a méně vzdělané voliče, pro které ochrana klimatu téma není. Je to škoda, protože si tak Babiš sichruje svých 20-30 % jinými tématy a klima používá jako štěpné téma pro kulturní válku. Na druhou stranu ANO nespáchalo v oblasti klimatu žádnou větší škodu a Richard Brabec je jednoznačně nejlepší ministr životního prostředí za 11 let (jasně, kazí si to Bečvou a tak, ale laťka byla předtím opravdu velmi nízko). ANO samotné ale žádný plán na ochranu klimatu nemá a jeho představitelé považují ochranu klimatu za “ekologické šílenství”, takže od nich žádný rozumný a zodpovědný přístup nelze očekávat.

SPOLU

ODS nikdy klima nebralo vážně a jejich angažmá na MŽP bylo naprostá katastrofa, na kterou zaměstnanci rezortu vzpomínají jako na “dobu temna”. Měli zakázáno psát do podkladů slova jako “udržitelnost” a ministři ODS vždy dělali všechno pro to, aby se emise snižovat nemusely. A že v tom ODS hodlá pokračovat i nadále, dokazuje fakt, že v Moravskoslezském kraji kandidoval ze třetího místa Pavel Drobil - exministr, který musel odstoupit kvůli nahrávkám, na kterých vyvíjel tlak na ředitele SFŽP (Drobil nakonec odstoupil kvůli střetu zájmů, nikoliv proto, že je to ropák). O nějaké obrodě nemůže být ani řeč. Pokud z nějakého důvodu chcete volit koalici SPOLU, kroužkujte TOP 09 nebo ještě líp lidovce, Marian Jurečka je snad jediný, který se o klima upřímně zajímá.

Piráti

Píšu je zvlášť, protože jejich přístup je trošku jiný. Piráti považují ochranu klimatu za jednu z priorit, důraz kladou na spravedlivou tranzici v uhelných regionech a jejich představitelé se v tématu celkem orientují, od Bartoše jsem jako od jediného slyšel slovo vodík. Poměrně často ale tlačí jádro. Co se ochrany klimatu týče, je to dobrá volba.

Starostové

Fakt mě překvapili, jak aktuální a detailní informace o technologiích a možnostech ochrany klimatu mají. Jsou docela konkrétní a přesně ví, kde je jaký problém a jaké řešení vyžaduje. Je pravda, že v debatách jsou dost slabí vedle tradičních rétorů - ale já po politicích nechci žádnou show, já chci věcná a jasně komunikovaná řešení a tomu se zatím nejvíc blíží právě Starostové. Jsou velmi podceňovaní a je to škoda.

SPD

Všude a pořád prohlašují, že odmítají Green Deal, v programu o klimatu nemají ani zmínku a někteří jejich představitelé změnu klimatu popírají. Od SPD řešení nečekejme.

KSČM

V programu nemají nic a odmítají všechna navrhovaná řešení. Jestli někde najde KSČM a ODS společnou řeč, pak je to ochrana klimatu - Leo Luzar (KSČM) se s Janem Zahradníkem (ODS) si v tomhle až dojemně rozumí. Ani jedni klima chránit nechtějí.

ČSSD

Je až s podivem, že vůbec uvažovali o koalici se Zelenými. Jejich program ochranu klimatu neobsahuje a v debatách o klimatu a energetice předváděl Lubomír Zaorálek takovou nekompetentnost, že to snad ani není možný.

Přísaha

Bohužel, změna klimatu nejde zastřelit ani zavřít do vězení, jinak by jí možná věnovali víc pozornosti.

Zelení

Asi nepřekvapí, že Zelení mají klimatické téma zpracované velmi dobře. Škoda jen, že je lidi pořád často vnímají jako úzce profilované nebo se obávají, že jejich hlas Zeleným propadne, když se nedostanou do sněmovny. To je holt součást politické volby.

Volný blok

Podle Volného změna klimatu neexistuje.

Jestli jste viděli nějakou politickou debatu, tak jste z ní měli asi podobný pocit jako já - většina na sebe jen pištěla, co kdo udělal špatně, a málokdo představil konstruktivní řešení. Téměř všichni křičí, že se musí jít do Bruselu a vyjednat změnu pravidel pro emisní povolenky - no, mám pro ně dobrou a špatnou zprávu. Nová pravidla emisního obchodování se nyní skutečně projednávají. Ale ani náhodou nebudou měkčí, naopak bude povolenek čím dál tím méně a povolenky budou tak dlouho zdražovat, dokud se tu budou pálit fosilní paliva.

Politici by tedy měli hledat řešení, jak fosilní paliva nahradit, a ne se snažit povolenky zrušit. Povolenky můžou za to, že elektřina stála 80 EUR/MWh místo 60 eur, ale na nárůst na 200 eur opravdu nemají vliv. Povolenka je jen snadný terč, do kterého se dá politicky střílet, ale lidem a podnikům tyhle výkřiky nepomůžou. Potřebujeme od politiků jasně formulovanou strategii odklonu od fosilních paliv, včetně plynu, který teď na celém světě způsobil razantní zdražování.

Chovám naději, že je to jen vyhrocená situace před volbami a po nich hlavy trochu vychladnou. Ale znovu závidím politickou kulturu třeba Německu, kde pro první tři strany v Bundestagu je klima jednou z hlavních a velmi dobře artikulovaných priorit. K tomu máme zatím velmi daleko a děkuju aspoň Starostům za to, že jsou malým světýlkem v té naší politické mlze.


reklama

foto - Tůma Jan
Jan Tůma
Autor je ekonom a odborník na systém obchodování s emisními povolenkami.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

reklama

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (150)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

7.10.2021 07:38
Jak víme z minulosti, největší význam pro ochranu přírody má vybudovat bohatou společnost. Chudý člověk má jiné priority a vzácného tetřívka raději zbaští k večeři, než aby ho chránil. I z tohoto pohledu by měl volič posuzovat co nám politici nabízejí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 09:05 Reaguje na Richard Vacek
Omyl.
Největší prasáci jsou velmi bohatí lidé z Kataru, Emirátů, Kuvajtu, taky stále bohatší Čína je stále špinavší.

Chudák nikdy žádného tetřívka neuloví, nebojte. Tohle je kulturní i civilizační vyspělostí, taky proto je Evropa (kolébka naší civilizace) nejzelenější.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

7.10.2021 10:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Nemá ten špinavý exportující Číňan menší uhlíkovou stopu než čistý importující Němec?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 10:36 Reaguje na Jiří Svoboda
To nevím. Německo s x násobnou produkcí úplně všeho na hlavu, bude mít asi i větší emise.
Jenže důležitý je vývoj.
V Německu jdou emise dolů (krátkodobé výkyvy neřeším), kdežto v Číně až děsivě nahoru.
A těch šikmookejch je dnes už 1.3 MILIARDY!!!

Tam je rozbuška na skutečně fatální problém...
Odpovědět
kk

karel krasensky

7.10.2021 11:19 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

7.10.2021 11:32 Reaguje na Pavel Hanzl
CO???? Že Německo vyrábí více produktů na hlavu než Čína zásobující půl světa uhlíkově náročnými produkty? To si fakt děláte srandu!

Je vidět jaký jste pokrytec. Do Číny se navážíte a německé slibotechny obhajujete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 12:06 Reaguje na Jiří Svoboda
Čína měla HDP na obyvatele 8000 usd v roce 2015 (72 místo na světě)
Německo ve stejném roce 47000 usd (14 místo na světě). no comment. Wikipedie
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

7.10.2021 13:41 Reaguje na Pavel Hanzl
Jenže do HDP se počítá i to, když si Němka nechá udělat za 200 EUR ondulaci na hlavě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 13:59 Reaguje na Jiří Svoboda
Jistě, a co jako má být?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

7.10.2021 15:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Usuzovat na produkci výrobků podle HDP je nesmysl. To by pak bylo Monacké knížectví na hlavu 10x průmyslovější než ČR.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 15:58 Reaguje na Jiří Svoboda
Tak uveďte jiné kritérium.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

7.10.2021 16:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste napsal tu pitomost "Německo s x násobnou produkcí úplně všeho na hlavu..."

Najděte si kritérium sám, nebo nepište takové blbosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 16:47 Reaguje na Jiří Svoboda
Produkce se měří v HDP (hrubý domácí produkt) a je v něm úplně vše.
Tak co se vám pořád nelíbí? Vy musíte prudit z každou cenu, že?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

7.10.2021 20:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano je, včetně toho, když třeba Švýcarský TRANSOCEAN pracuje na rpných vrtech v mezinárodních vodách, nebo Němci postaví ocelárny v číně, a zisk si odvezou.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

8.10.2021 11:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Myslím, že jsem vám ukázal dosti jasných příkladů, že HDP není dobrým parametrem pro posuzování množství výroby. Vašemu omezenému mozku to zjevně nestačí. S tím ale již asi nic nezmůžeme.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

7.10.2021 11:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Asi nevíte, co způsobují kočovní nomádi s jejich stády zvířat v Africe. Myslíte, že dbají na to, aby se nadměrným spásáním nešířila poušť?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 11:21 Reaguje na Richard Vacek
Ta poušť se šíří především oteplováním klimatu, vypásání je skutečně marginální problém.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2021 11:10 Reaguje na Pavel Hanzl
Proto taky pan Vacek píše bohatou společnost, že. A do té holt musíte u těch děr po granátech v písku započítat i ty statisíce hákošů navezených z nejrůznějších rozvojových zemí.

U zemí jako Čína je situace složitější, protože oni se snaží maximálně rychle ekonomicky dohnat Západ a to je jejich priorita. My se v průměru máme proti nim furt jak prasata v žitě a tak jsme ochotni brát na zřetel i jiné věci.
Plus zásadní rozdíl co se politického systému týče.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 11:29 Reaguje na Svatá Prostoto
Dohánět nás může kdokoliv, to je právo každého národa.
Jenže dnes už tam musí být určité podmínky.
Musí si zablokovat populační růst, s tím nikoho nedoženou.
Nemůžou už využívat fosilní uhlík, to by dohnali celý svět do dupy.

Pokud by tohle zvládli, my jim pomůžeme.
Třeba v Africe i Jižní Americe není vůbec nutno budovat uhlíkovou energetiku, slunce a větru tam mají dost.

Horší je to v Číně, ten jejich průmyslový moloch už žije vlastním životem a nikdo ho řídit nemůže, čort znajet.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2021 13:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Na ty podmínky vám ale zvysoka ... budou si dělat co oni uznají za vhodné. Což je svým způsobem ok, bo my jsme se jich taky neptali a neohlíželi se na ně, když jsme si tady hráli na průmyslovou revoluci a industrializaci.

A jo, Africe pomáháme už hooodně dlouho a stálo to majlant. A je to tam vyloženě ráj, že jo? Mír, klid, prosperující ekonomika, sociální jistoty ...

Sundejte si už ty růžový brejle.
Ta naše slavná západní civilizace není schopna zajistit ani aby v Afgoši mohli holky chodit do školy.
A z EU už má zbytek světa jen srandu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 14:15 Reaguje na Svatá Prostoto
Západ nemá komu nařizovat, kdo má nebo nemá chodit do školy.
Ale jsme v úplně jiné situaci, než před 200 lety, tehdy netvor klimatické tragédie ještě spal spánkem spravedlivých. Jenže jsme ho zbudili a on si teprv začíná protahovat drápy.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

7.10.2021 20:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Ano, netvor klimatické tragedie Pavel Hanzl ještě nechodil po světě :)
Odpovědět
ss

smějící se bestie

7.10.2021 11:07 Reaguje na Richard Vacek
A bohatá společnost začíná u sedláků, živnostníků - na venkově.
Což se celých 30let nedělo. Až nyní začíná být tato poctivá práce jakž takž uznávána.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

7.10.2021 20:29 Reaguje na smějící se bestie
Nepovídejte :) Ukažte mi zemi, kde je venkov bohatší, než město - tedy kromě bolševického ČSSR.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 09:10
ODS už hned po plyšákovy nachala odsířit všechny naše elektrárny. Jen jací jsou to ropáci.

ANO poškodilo naši cestu k čistší energetice asi nejvíce, vytvořilo hyenizaci FVE (solární tunel) a mohutně dotuje zcela ropácky nesmyslné biopaliva první generace, pouze z korupčních důvodů.

Když byly solární systémy velmi drahé, investovali jsme, když se slevnily 8 -10x, zablokovali jsme to. Jak to udělt hůř??
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

7.10.2021 10:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč pořád lžete? Nikdo výstavbu FVE nezablokoval, ale už do ní
nemíní cpát peníze, jaké se cpou solárním baronům. Pokud je FVE
tak efektivní a investice návratné, tak nikomu a ani vám nic
nebrání do ní investovat. FVE má jeden podstatný problém a tím
je kolísavý, nebo vůbec žádný výkon. Nikdo taky není ochoten
provozovat záložní zdroj pro vyrovnání jejich výkonů. Pokud už
ho provozuje, tak si to nechá patřičně zaplati. Tyto zálohy by
měly být v režii provozovatelů FVE a dodávat stálý nasmlouvaný
výkon do sítě bez zbytečných přetoků a kolísání. Tímto bych
podmínil každé přifázování všech zdrojů. Pokud platím poplatek
za rezervovaný výkon, tak by producent měl tento taky dodávat
a nenechat to na jiných, aby ti jeho výpadky srovnávali. Ti
to sice zajistí, ale za patřičně navýšenou cenu energie, kterou
neplatí nespolehlivý dodavatel, ale konečný spotřebitel. Toto
je hnus a vy ho neustále propagujete. To není pouze v Babišstáně, jak s oblibou stále melete, ale v celé EU a výsledkem bude
stále větší rozkolísání přenosové soustavy a stále vyšší ceny
energie ze záloh. No a pokud budou zálohy plynové, tak i plynu
samotného. Co je nedostatkové, stojí mnohem více, než nasmlouvané
dlouhodobě. Ceny energií na burze se staly zátěží na peněženky nás všech a ti chytřejší se vracejí k dlouhodobým smlouvám. Vy jste
tu před časem horoval pro obchodování s plynem na burze a nyní
už asi vidíte, kam jsme s tím dospěli. Energetika je o stálosti,
předvídavosti a ne o momentální výhodnosti a pak šoku z ceny.
Dodávky z Ruska jsou stabilní, pouze narůstá neúměrně spotřeba
a s dalším rozvojem zálohovaných OZE bude narůstat. Pouze už
dnes Rusko nemá jedinou možnost komu dodávat a kdo chtěl burzu,
ji má a musí platit světové ceny. Hlupákům a politrukům zdar !
Odpovědět
kk

karel krasensky

7.10.2021 10:27 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

7.10.2021 11:08 Reaguje na Břetislav Machaček
Souhlas , glorifikace OZE není cestou k bohaté společnosti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 13:38 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ne, žádná glorifikace, ale masivní budování je cestou. Asi jedinou (samozřejmě zatím doplněnou jádrem).
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

7.10.2021 20:32 Reaguje na Pavel Hanzl
A kdo Vám proboha v tmo masivním budování brání??? Pro začátek si dejte panely na střewchu vy, a navíc, my všichni máme domy NA ROZDÍL od Vás zateplené, vy ropáku - uhláku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 11:38 Reaguje na Břetislav Machaček
Pokud něco nevíte nevím, proč se radši nezeptáte a hned mě obviňujete ze lží. Já bych si to nedovolil.

OZE vyrábí elektřinu v jiném režimu a proto se v normálních zemích prodává na energetické burze. Tohle v babišistánu nanastalo, protože naše gigantické dotace (asi 45 MLD.!!! ročně) se lépe rozkrádají a směrují k baronům všeho typu.
Tohle je babišistán, ne EU.

Samozřejmě drtivá většina plynu se kupuje na dlouhodobých kontraktech, jenže pak nastává zase ten stejný problém.
V konjunktuře, jaké jsme svědky dnes, to množství nestačí a to je hlavní příčina současného zdražování. Rusi prý plní smlouvy stále (jak je znám......nevím, nevím).

Akumulace a zálohy se budují velmi usilovně, fve se už někdy prodává v balíčku s trvalou dodávkou...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

7.10.2021 19:30 Reaguje na Pavel Hanzl
Dobře, není to lež, ale pohádka pro dospělé.
Prodávat něco na burze, co je nestabilní je
sice možné, ale nevědět hodinu, kdy dodávka skončí
je pro nakupující risk a musí disponovat zálohami
sám, aby nezůstal na suchu. Raketový rozvoj OZE
v Německu začal brzdit, protože převis, když
fouká a svítí, nenalézá odbyt a naopak výpadky
není čím nahradit. Vaše pohádky o akumulacích
se nekonají a tak nezbývá nic jiného, než budovat záložní plynové zdroje. Nedostatek plynu pro tyto nové zdroje zvyšuje cenu plynu pro stávající odběratele. OZE tak prodražuje energetiku komplet
a lidé si to začínají uvědomovat. Pouze vy stále
vypravíte bajky, kterak za vše může Babiš a Rusko.
Babiš slunce a vítr neřídí a akumulace se nekonají.
Rusko dodávky plní a dokonce navyšuje. Ceny plynu
v létě na burze klesly a tak nemělo Rusko důvod
za nízké ceny plnit zásobníky v EU. Chtěli
jsme aktuální ceny surovin, tak je díky burze máme,
ale levný plyn v zásobnících bohužel ne. Až budou
dodávky energie závislé na přírodě, tak vám radím,
aby jste chodil kanály a všichni zelení s vámi.
Energetika a ekonomika je něco jiného, než zelená
ideologie a řídí se cenou, nabídkou a poptávkou.
Při převisu nabídky si vyrobenou energii můžete
strčit za klobouk a při nedostatku ji nakupovat
předraženou o stovky procent. Tak bude fungovat
zelená energetika, pokud se nebudou dodávky
rovnou omezovat, či vypínat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2021 10:41 Reaguje na Břetislav Machaček
Tady máte řešení, která se už velmi rychle rozjíždí:
https://oenergetice.cz/plyn/equinor-ztrojnasobil-svuj-cil-vyrobni-kapacity-vodiku-ve-spojenem-kralovstvi-18-gw

1.8GW, kolik má výkon celý Temelín??

"Za podpory EU vybudovaly společně v Rýnské rafinerii společnosti Shell jeden z největších elektrolyzérů na světě – závod, který vyrábí vodík pomocí elektřiny z obnovitelných zdrojů".
https://ec.europa.eu/info/strategy/recovery-plan-europe/recovery-coronavirus-success-stories/environment-and-climate/hydrogen-drive-eus-green-recovery_cs
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

8.10.2021 12:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Ten váš první odkaz je na výrobu "modrého vodíku" ze zemního plynu.
To nemá s akumulací nic společného.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2021 12:11 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ale je to čistá energie, CO2 se odchytá už ve výrobě.
Z elektrolyzérů je to lepší..
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2021 10:43 Reaguje na Břetislav Machaček
Jste fakt komik.
"Při převisu nabídky si vyrobenou energii můžete
strčit za klobouk..."
Ten klobouk se dnes jmenuje elektrolyzér a leze z něho zelený vodík, velmi vydatné palivo i do pístových motorů.
Odpovědět
kk

karel krasensky

7.10.2021 09:41
Mimořadně hloupý propagandistický článek jako z komsomolské pravdy
Odpovědět
ss

smějící se bestie

7.10.2021 11:05 Reaguje na karel krasensky
1*
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

7.10.2021 10:10
Tak snad se poštěstí a z PS letos vypadne rudý šváb spolu se sosanama. S dutohlavceme z volného bloku se ani nemá cenu zabývat. Magistr Kotoul z PS letos také konečně vypadne. :-) Zarážející ale je kolik lidí by stále volilo kobliháře a kolik lidí by volilo samuraje z Japonska...
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.10.2021 10:18 Reaguje na Petr Eliáš
Možná proto, že si dobře pamatují, jak to zde ty "spásonosné" strany vedly a dovedly v minulosti.Nakonec, doufám že si jako p. Hanzl nemyslíte, že se něco změní.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2021 11:16 Reaguje na pavel peregrin
No, vedly to na pikaču v mnoha směrech, o tom žádná, ale furt lepší než co je tam teď.

Dokud bylo vše v cajku a ekonomika šlapala samospádem, tak se mnohé schovalo a zbytek se dal s trochou ... velkou trochou:-) ... dobré vůle považovat za excesy (i když způsob jakým Bába zprivatizoval Finanční správu je do nebe volající).

Ale co ta vládní sestava předvádí posledního 1,5 roku to fakt nemá obdoby.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

7.10.2021 11:33 Reaguje na Svatá Prostoto
Asi tak, Bureš je velkohubý populista, který funguje jen pokud vše dobře šlape. V nepříznivých dobách se naplno projevuje jeho neschopnost. Od něho je nemožné očekávat, že by začal řešit vážné problémy. (třeba důchodovou reformu) protože by přišel o voliče. :-) A kdyby se dostal k moci samuraj? To by bylo teprve čóro móro. :D
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.10.2021 11:46 Reaguje na Petr Eliáš
Vážně řešit důchodovou reformu nemá a nebude mít odvahu žádná strana, protože každá bez vyjímky by o ty voliče přišla. Nejen ANO.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 11:53 Reaguje na pavel peregrin
Zajímavé, že důchodovou reformu už udělala Nečasova vláda, dokázala ji i spustit.
A víte, jak to celé dopadlo? Není to tak dávno....
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.10.2021 13:20 Reaguje na Pavel Hanzl
To považujete za reformu?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 13:30 Reaguje na pavel peregrin
Samozřejmě, vy ne?

Jaký je osvědčený a prakticky všude dlouhodobě funkční důchodový systém??

Čověk si na svůj důchod povinně naspoří za svůj aktivní život.
Tohle zavedla Nečasova vláda (druhý pilíř) a socestébácká vláda to zase zrušila.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2021 13:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Povinný druhý pilíř za tehdy daných podmínek byla pitchovina non plus ultra a oproti tzv. třetímu pilíři nepřinášel žádné zlepšení.

To bylo tenkrát taky snad poprvé, co jsem se shodl s Šichtářovou, kterou jinak spíš nemusím. A ne, Šichtářová je ledacos, ale fakt není levicová.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 14:06 Reaguje na Svatá Prostoto
Asi jste to nesledoval.
Druhý pilíř je zcela zásadní, protože je kapitálový a měl být povinný. Socani to zablokovali, tak vznikl jako nepovinný, ale i tak je to krok správným směrem. Časem se může vylepšovat, převádět do něho víc peněz atd. atd., prostě když není, nemáme šanci.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.10.2021 12:39 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, Hanzl ... mně to živí, vy nesledoval.

Hlavně že tomu rozumíte. Asi jako já zemědělství. Jenže já například panu Peregrinovi do toho nekecám.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

9.10.2021 09:24 Reaguje na Svatá Prostoto
To celkem vysvětluje vše, to jste mohl napsat rovnou, že jste rozpočtový parazit, kterého živí ostatní.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.10.2021 14:29 Reaguje na Svatá Prostoto
Děkuji, ale p. Hanzl si stejně povede svou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 15:47 Reaguje na pavel peregrin
Snažím se vyvětlit určitý jev, o který jste se nezajímali ani v té době.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

7.10.2021 20:36 Reaguje na Svatá Prostoto
Jak to, že ne? 2/3 těch peněz ve druhém pilíři Vám tam dal ZAMĚSTNAVATEL!!!!!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.10.2021 12:42 Reaguje na Daniel Višňovský
No, na ten třetí vám zaměstnavatel může jednak přispět taky, jednak je rozhodně lepší, když ty peníze dá přímo vám a VY pak rozhodujete, jakým způsobem se zabezpečíte na stáří.

Je to silně zjednodušeně řečeno, ale přesně tak to je.

Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

9.10.2021 09:22 Reaguje na Svatá Prostoto
Víte co???? Prodejte mi pětitisícovku, já Vám zaplatím stovkou. Berete???? To je asi tak největší rozdíl mezi druhým a třetím pilířem. Ale zaměstnavatel Vám žádné peníze nemůže dát, vy demagogui, protože je musí povinně odvést do prvního pilíře!!!! Vy jste totálně mimo, a nevíte, jak druhý pilíř funguje!!!! Takže pro Vás, mentálně zaostalého, ten druhý pilíř fungoval tak, že 1/3 tam šla od Vás, a 2/3 od zaměstnavatele, který MÍSTO DO PRUBĚŽNÉHO PILÍŘE poslal ty peníze na VÁŠ UČET!!!! To nechápete ten propastný rozdíl? Místo toho, aby ty peníze šly Vám, tak zaměstnavatel je povinen tyto hodit do kanálu zvaném průběžný systém, a náhradový poměr tohoto je 26 procent!!!! Rovná se, stát zaměstnaci zdefrauduje 74 procent, a rozhází to mezi OSVČ zloděje, což jsou černí pasažéři průběžného systému, a další netáhla!!!!
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

9.10.2021 09:23 Reaguje na Svatá Prostoto
HM, já myslím, že my normální lidé asi chápeme, že je rozdíl mezi tím, pětistovkou, a pětitisícovkou.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2021 13:53 Reaguje na Petr Eliáš
Zase abychom na Bábu nebyli tak zlí. On se v tom průseru tak nějak nepředvedl nikdo, a když, tak jako úplný tur.

Uplynulých cca 18 měsíců bohužel jasně ukázalo vyprázdněnost a neschopnost naší politické scény, skutečný lídr s nějakou reálnou vizí prostě nikde. I tyhle volby jsou čistě o volbě menšího zla.

Na straně druhé, nejsme v tom sami, třeba Angela posledních pár let už vlastně taky jen odcházela ze setrvačnosti a když se člověk podívá na ten jejich nový ansámbl, tak je to smutný pohled.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 15:53 Reaguje na Svatá Prostoto
Žádnou vyprázdněnost nevidím, normální strany mají velmi solidní programy (žádný jste určitě nečetl) a dost silnou vizi.
Lídrem je jednoznačně pan Fiala, jeho rozhovor v respektu je skutečně na úrovni premiéra.
A ta vize ja zcela jasná. Obnova země zničené babišistánem a vybudování zase dobré pozice v EU, kterou jsme už měli.

"Desítky let tady probíhaly volby v souboji pravice–levice a já jako aktivní aktér těchto soubojů na pravé straně spektra dneska říkám, že mně nezáleží na tom, jestli nová vláda bude více levicová, nebo pravicová, ale na tom, aby kabinet po volbách vedl tuto zemi zpátky do normálních poměrů, k demokratickému právnímu státu. A obávám se, že na to dva roky stačit nebudou,“ uzavírá Kalousek.

Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.10.2021 12:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako když toho Kocába zase slyším ...

Znal jsem jednoho takovýho chlápka
Co moudrosti moc nepobral
A studu ani kapka a lhal
A přesně jak se říká
Rozum mdlý vůle chabá
Ale touha po novotách veliká.

Von vás musel na tuty znát:-))).
Odpovědět
JO

Jarka O.

8.10.2021 17:54 Reaguje na Svatá Prostoto
:-)..tam 100 let tráva nerostla...
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

9.10.2021 09:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Zkuste tu vizi nastínit......já třeba v žádném programu nevidím vizi energetické budoucnosti ČR, přestože to je rozhodující faktor, který bude ovlivnovat budoucnost více, než cokoli jiného.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 15:55 Reaguje na Svatá Prostoto
A Německo?
"Německu se tedy v éře Angely Merkel vyhnulo rozkladu důvěry v politický systém. V podstatě zde krizím - finanční, uprchlické i zdravotní pandemii - navzdory kontinuálně pokračovala přehledná, logická, srozumitelná politika druhé poloviny 20. století."
https://www.respekt.cz/tydenik/2021/38/odchazi-pani-nenahraditelna
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.10.2021 12:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo, Taberyho Respekt ... tak s tím si argumentujte jinde.

A to jsem R kdysi měl předplacený ...

A když jsme u Angely ... nejdřív se nechat od Kohla nechala vytáhnout nahoru a pak se dělala, jaká je ona čestná pionýrka a o ničem nevěděla a jaký je Kohl lump.

Helmut nebyl svatej, o tom žádná, ale měl jednak vizi, jednak rozum.
Odpovědět
JO

Jarka O.

8.10.2021 17:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy si to u sousedů moc idealizujete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2021 10:19 Reaguje na Jarka O.
To byla citace a žádná idealizace tam není.
Je tam naprosto zásadní informace: v Německu se nerozpadla důvěra lidí v politický systém.

U nás právě vidíme ten rozpad naprosto fatální, ninimálně polovina občanů nevěří na demokracii a brala by nějakého totalitního gaunera ve vedení země.
Navíc by klidně spáchala sebevraždu vystoupením z EU.
Tak demoralizovanou společnost jsem u nás ještě nezapsal.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

9.10.2021 09:25 Reaguje na Svatá Prostoto
No, on také nikdo nebyl premiérem, že.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 11:43 Reaguje na pavel peregrin
A kam to dovedly v minulosti?
Za 90. léta se DVOJNÁSOBNĚ zvedl HDP, naprosto jsme se vymanili z ruskéhoo nevolnictví, do EU jsme vstupvali jednoznačně z první pozice a naše privatizace většinou západním firmám je dodnes to, co nás drží na dobré ekonomické úrovni.
PROČ?
Soudruh prošikanoval naše podnikatele tak, že už nikdo nemá jistotu, že na něho nezaklekne finanční mafie, na zahraniční firmu si netroufne.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.10.2021 11:47 Reaguje na Pavel Hanzl
To myslíte vážně?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 11:50 Reaguje na pavel peregrin
Ne, dělám si čurinu a visím u toho hlavou dolů.......
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.10.2021 13:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Vypadá to tak.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:42 Reaguje na pavel peregrin
Mezi rokem 1990-1997 se průměrná mzda zvedla na více, než trojnásobek, a to pokud se to přepočítá na USD.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

7.10.2021 11:09 Reaguje na Petr Eliáš
demoblok nám toho za těch 30let předvedl více než dost
stačí se pořádně dívat
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 11:51 Reaguje na smějící se bestie
Paměť vám asi už neslouží vůbec, ale podívat se na nějaké fotky z bolševismu byste se mohl.....
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

7.10.2021 20:38 Reaguje na smějící se bestie
Ano, dovedl nás ze zaostalé západotatarské gubernie do civilizovvaného světa. K Vaší velké nelibosti.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

7.10.2021 10:24
Pane Tůmo. Vy mi připadáte jako Všeználek, který nafasoval nálepky a teď je nalepuje podle kritéria čím více OZE a Green Daelu, tím lépe.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2021 11:17
K článku se dá říci jen jedno.
Pokud jste Tůma, volte podle něj.

Pro nás všechny ostatní je ten článek jen zcela obecný a zbytečný výkřik do tmy ... ze tmy:-).
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

7.10.2021 11:19
Pan Tůma trochu ujel - nadpis zní "Postoje politických stran k ochraně klimatu" a místo toho se dovídáme koho volit, což je úplně jiná parketa.

S technickým popisem partají a jejich vztahem k údajné ochraně klimatu problém nemám a lze jej označit za nestranný.

Volby však nejsou pouze o ochraně klimatu, ale zejména o rozdělení veřejné moci politickým stranám, na základě jejich slibů a programů pro občany. A je na voliči , aby se sám rozhodl co preferuje.
Zda boj proti sodovkáči, výši penzí, zdravotní péči a sociální ochranu, solidní podmínky pro podnikání , vztah k imigraci a veřejnou bezpečnost,apod.

Životní prostředí ,kam spadá i klimatická změna, pak výrazně zajímá cca 1.5% voličů.
Proč tomu je tomu tak a ne jinak , by měla být otázka pro politology, sociology a filozofy.
Postoj politických stran k ochraně klimatu v ČR na podzim roku 2021 je zcela marginální záležitost a nebude mít na výsledek voleb téměř žádný vliv.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 11:48 Reaguje na Miroslav Vinkler
Proč lidi nezajímá životní prostředí je celkem jasné, vědátoři sociologové to ví taky.
Dnešní volby jsou jen o jedné věci: Demokracie (Evropa, Západ) nebo totalita (Rusko, východ).

Síly jsou zase naplichtu a hlupáček pitomio to provalil předem. Bude chtít referendum o vystoupení z EU.
Tohle by byla totální sebevražda, nikdo příčetný vůbec nechápe, co se u nás děje.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

7.10.2021 13:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud jsme měli referendum o vstupu do EU (můj hlas byl pro),pak je zcela legitimní se po 15 letech zeptat občanů opět a buď členství potvrdit hlasem lidu, anebo z EU vystoupit.

A pokud si dobře pamatuji , v referendu nebyla ani zmínka o tom, že jde o nevratný krok.
Taky evropská ústava (Smlouva o přistoupení ...) umožňuje vystoupení z EU.
S čím máte problém ?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 13:35 Reaguje na Miroslav Vinkler
S tím, že náš národ je v totálním morálním úpadku a takové referendum by bylo velmi lehce zmanipulované s naprosto tragickými výsledky.

Kolik normálních států si dělá nesmyslná referenda o vystupování z EU???
Je rozumné skočit na koleje s tím, že možná nepojede vlak?? PROČ?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

7.10.2021 14:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Osobně si myslím, že si za současného stavu nemůžeme ekonomicky dovolit z EU vystoupit. Spíš si počkat až se to buď zklidní, nebo se začne rozpadat.

Nicméně pokud by dostatečný počet občanů vypsání takového referenda požadoval, je zcela na místě tak učinit a cokoli jiného by bylo popřením jak demokracie, tak v podstatě i Ústavy ČR (čl. 2, odst. 1). Osobně považuji to odmítání využívání některých prvků přímé demokracie za projev strachu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 14:11 Reaguje na Svatá Prostoto
Nic se nezklidní a nic se nezačne rozpadat, pouze babišistán.
V Ústavě žádné obecné referendum není, vláda musí přijmout k tomu extra zákon.
To je pojistka proti náladám a populistickým módám, velmi důležitá.

Referendum samo je poškození demokracie, je to obezlička politiků a shazování zodpovědnosti zpět, na lidi.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

7.10.2021 14:32 Reaguje na Pavel Hanzl
EU za současné situace páchá sebevraždu v přímém přenosu. EHS byla dobrá forma, ale EU nikoli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 15:45 Reaguje na pavel peregrin
Žádná sebevražda se nekoná, to jen Ropáci ječí jak diví, když se kvůli konjunktuře zvedla cena energií.

Vývoj se prostě nedá zastavit, i kdyb yse ropáčci počůrali hrůzou.

"Německo je tahoun změn majících za cíl učinit energetiku bezemisní. To je jistě chvályhodné. Jak Mezivládní panel OSN pro klimatické změny, tak odborné výbory Evropské unie ale konstatovaly, že bez jaderné energetiky to prostě nepůjde".

A jak dlouho budou naši soudruzi vypisovat muhehehhehheh tendr na mastodonta v Dukovanech?
Dalších 10 let?
Odpovědět
KT

Karel Tejkal

7.10.2021 16:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Tahoun se pozná zejména podle toho, že vypne jediný spolehlivý nízkoemisní zdroj energie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 16:34 Reaguje na Karel Tejkal
Právě o tom se dnes v Německu točí. Vsadím gatě, že to nevypnou.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

8.10.2021 10:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, tak proto Němci prosadili plynovod z Ruska? Těm nevadí, že budou na Rusku závislí? Prosím Vás, zkuste trochu přemýšlet, ale hlavně ne ideologicky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2021 10:38 Reaguje na pavel peregrin
Závislí na eurech jsou především Rusi, ale zase nevíte, že němčouři postavili taky giga termninál na plyn Americký.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

8.10.2021 12:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Je tedy vidět, s jakou upřímností je tam prováděna klimatická politika. Docílit 60-80% elektřiny z OZE, ty pak průběžně obnovovat a zbytek energetiky průmyslu a domácností nechat na patřičně navýšeném plynu. Opravdu hodno obdivu!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2021 13:12 Reaguje na Jiří Svoboda
Ten plyn se bude průběžně měnil na zelený vodík.
Tohle je jednz z mnoha začátků:
https://oenergetice.cz/plyn/equinor-ztrojnasobil-svuj-cil-vyrobni-kapacity-vodiku-ve-spojenem-kralovstvi-18-gw
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2021 10:09 Reaguje na Jiří Svoboda
Co se vám na tom nelíbí?
60 - 80% energie z OZE se dá možná stihnout do roku 30 (loni to dělalo v EU asi 55%), plyn bude průběžně nahrazován zeleným vodíkem (mohutné kapacity se už staví).

Jenže se stále zjišťuje, že to bez pomoci jádra nepůjde, takže se dá očekávat budování kapacit i v tomto sektoru (hlavně SMR pro teplárenství).
Odpovědět
pp

pavel peregrin

8.10.2021 12:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Možná se vám to bude zdát divné, ale vývoj budou určovat ti, kteří mají nerostné zdroje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2021 13:14 Reaguje na pavel peregrin
Tohle nikdy v historii nefungovalo a dnes už vůbec ne.
Vždycky vývoj určovali ti, kteří zvládli hi-technologie.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:23 Reaguje na Pavel Hanzl
které hi-technologie zvládá EU, a konkurence ne?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:23 Reaguje na Pavel Hanzl
které hi-technologie zvládá EU, a konkurence ne?
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

9.10.2021 19:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Ty hi-technologie jsou akušroubovák a žebřík na montování čínských fve panelů na střechy?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2021 22:39 Reaguje na Jiří Svoboda
Hi-technologiee vymysleli Evropani a Američané (i ten akušroubovák včetně fv panelů), číňani všechno okopírují (motorku i s ojetýma pneumatikama), nakradli giga patentů ale nevymysleli NIKDY NIC!! Americké šmírovací technologie (rozpoznání obličeje) zase ukradli a používají je na šikan a teror vlastních lidí.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

10.10.2021 11:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, a že nejprodávanější mobilní telefon je bud Huawei, nebo Xaomi, je okopírovaná Nokia nebo Ericksdon, který vedle toho působí jako socialistická parodie, hovoří asi o čem? Popovídejte nám o počtu přijatých patentů za celou EU v posledních 10 letech :)
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.10.2021 12:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Půl Evropy ropáků, v čele s Frantíky a Španěly a Italy:-))).

Akorát pšonci jsou v cajku, bo ti si na EU vyhádali uhlí ještě na dalších 25 let minimálně:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2021 10:11 Reaguje na Svatá Prostoto
Ropáků je v Eu už naprosté minimum, do čistých technologií jdou prakticky všichni, jen my jsme úplně nachvostu.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

9.10.2021 12:18 Reaguje na Pavel Hanzl
No, nějak ale ta EU je závislá na té ropě stále stejně :) Pravda, klesá obecně spotřeba energií, ale to je spíše důsledkem toho, že z EU mizí jedna výroba za druhou. Zatím je to sanováno dluhem. Ani ty OZe není schopná Evropa samostatně produkovat.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.10.2021 12:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Jasně, celej Švajc je jedna obezlička politiků:-))).

Vy jste kašpar:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2021 10:24 Reaguje na Svatá Prostoto
Švýcarský systém není možno dělat bez Švýcarů. Jejich vzdělání v politice a trvalý zájem o tohle dění je asi na 100x vyšší úrovni, než u nás.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Druhá nejsilnější ekonomika EU a vojensky nejsilnější stát z EU na základě referenda vystoupil.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Prakticky žádná politická reprezentace nemá v úmyslu táhnout ČR směrem na východ. Něco jiného je politický křik, a něco jiného reálné politické kroky. Pravda, ta současná politická reprezentace dělá z ČR západotatarskou gubernii.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2021 16:35
Někteří naši politici jsou fakt dobří a mají odvahu za nás veřejně bojovat. Vystrčil odjel na Taiwan, i když mu vyhrožovali zabitím, Rakušan nebo Fiala jasně a veřejně řeknou, že hrabiš krade a lže, Gazdík jako mluvčí komise nad vyšetřování Bečvy jasně řekl přímo v TV, že policie by měla rozšířit pátrání o zločinné spolčení.

Jako občan cítím povinnost je podpořit ve volbách.



Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

7.10.2021 19:55 Reaguje na Pavel Hanzl
Tož to je politická agitka jako vystřižená z náboženské věrouky.
Věř a víra tě povznese a přivede do království nebeského. Agitka
se po volbách hodí do stoupy a začne prachsprosté chrochtání u
koryt. Ano u koryt, pokud se o ně navzájem nepožerou dříve, než sestaví nějaký nesourodý vládní slepenec.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2021 09:14 Reaguje na Břetislav Machaček
A kdo tu za těch 30 let (teda hlavně v prvních deseti) udělal a uzákonil úplně všechno, co tu funguje?
Kdo vytáhl zemi z praktického bankrotu většiny průmyslu po plyšákovi a přilákal několik biliónů investic, které doposud živí celý stát a tvoří většinu HDP i příjmů SR??
Víra v Království nebeské, nebo politické strany, které byly tehdy u moci??
Co kdybyste se někdy aspoň trochu zamyslel koblihou...ach jo...
Odpovědět
pp

pavel peregrin

8.10.2021 10:11 Reaguje na Pavel Hanzl
Žádný bankrot se zde nekonal, to vám dobře vymyli mozek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2021 10:32 Reaguje na pavel peregrin
Fakt ne? Vy jste v té době žil na Paroubkově Marsu?
Vy nevíte o gigantickým půjčkách zbankrotovaným státním molochům, vy nevíte, že Němčouři kupovali Škodu v reálném bankrotu, že skoro všechny ostatní velké firmy zbankrotovaly a rozpadly se, pokud je někdo ze zahraničí nekopil (vyjímkou je ČEZ a pár dalších).
Odpovědět
pp

pavel peregrin

8.10.2021 12:05 Reaguje na Pavel Hanzl
To jsme asi každý žili jinde.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.10.2021 12:56 Reaguje na pavel peregrin
Ne, prostě jste žil v bludu.

Hanzl ví všechno a všechno nejlíp:-).

Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:28 Reaguje na Svatá Prostoto
Tady má Hanzl pravdu, a věřte, že jinak jsem úplně poslední, kdo s ním jinak souhlasí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2021 13:10 Reaguje na pavel peregrin
To nepochybně, vy vůbec nevíte, co se u nás v té době dělo, že?
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:28 Reaguje na Pavel Hanzl
ČEZ byl docela dlouhou dobu v červených číslech, konsolidoval se až za bačování Ing. Míla.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2021 10:34 Reaguje na pavel peregrin
Vy fakt nevíte, že HDP celého státu se propadlo o nějakých 30 - 40%, což je asi jak za Velké krize ve třicátých letech??
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

8.10.2021 11:53 Reaguje na pavel peregrin
No, prakticky vzato bankrot proběhl při měnové reformě v roce 53. Před rokem 68 se plánovala ekonomická reforma, tzv. socialismus s lidskou tváří, protože už tehdy soudruzi věděli že plánované hospodářství jde do kopru. Jak to ale dopadlo, všichni víme. Před rokem 89 i prognostický ústav věděl, že je nezbytné provést ekonomické reformy jinak konec a korunu tomu nasadil Jakeš se svým slavným projevem. :-)

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2021 13:08 Reaguje na Petr Eliáš
Dost zásadní problém vidím v tom, že většina lidí neví, co se vlastně stalo kolem naší sametovky. Byl to krach celého sovětského impéria, kterého jsme byli členem a náš průmysl na něm byl surovinově i exportně totálně závislý. SSSR se rozpadl a zbankrotoval (rubl spadl na asi 3%!!! své ceny), v r.1991 se rozpadlo RVHP a naše hospodářství šlo do hluboké krize a většina podniků do bankrotu. Proto ta "šoková" varianta, proto to stálé oddlužování firem před privatizací. Celý systém socialistické ekonomiky byl nekompatibilní s ostatním světem a náš průmysl byl technicky asi 20 let zaostalý proti Západu a měl gigantický vnitřní dluh. Kdo tohle nepochopí, pak už nedá nic a skončí s nadáváním jak "Klaus rozkradl republiku".
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:29 Reaguje na Pavel Hanzl
A NADTO, druhý největší ČSSR exportní trh - NDR zanikl.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:27 Reaguje na pavel peregrin
ČSSR měla před 1989 dva největší obchodní partnery.....SSSR, který nasurovo zbasnkrotoval, což jasně je patrné na historickém kursu Rublu, a pak ještě NDR, která v roce 1990 zanikla. Ekonomika ČSSR byla v té době na hraně kolapsu.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

8.10.2021 10:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak jestli jsou pro vás tito lidé politici, tak to potěš koště.
Naprostí amatéři a neumětelové, chovající se jak slon v porcelánu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2021 10:37 Reaguje na pavel peregrin
Pokud myslíte tím porcelánem hrabišovu mafii, tak tam dupou ještě málo a po volbách snad už bude naprach.
Na rozdíl od nepolitiků z ANO to skutečně profi politici jsou a mají za ysebou i dobré výsledky. Vy nevíte nic o ničem, že?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

8.10.2021 12:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak Fiala, Rakušan, Vystrčil jsou podle vás politici, jo? Naprostí nýmandi, teoretici, lidé, kteří v životě nic neřídili, naprosto nulové zkušenosti, ale žvanit umí, to ano, to umí výborně. Znovu opakuji- je mi to srdečně jedno, kdo tady bude sestavovat vládu, protože venkoncem jsou všichni stejní, ale do vlády by měli jít POVINNĚ! lidé, kteří v životě něco dokázali, v praxi při řízení se osvědčili a to rozhodně politolog či učitel vyklouz nejsou.
Jde to bohužel napříč všemi politickými stranami a jak jsem řekl- jedině vítěz bere vše. Protože tomu tak není a nebude, směju všem naivům, kteří si myslí, že se něco změní.
Změní se velké prd, vážený, maximálně se obmění garnitura lidí, kteří se dostanou ke korýtku.
To si tak zoufale sedíte na očích?
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

8.10.2021 12:41 Reaguje na pavel peregrin
Ach jo, alespoň si o nich něco zjistěte než začnete plácat. Například Vystrčil:

Životopis
2010 – dosud senátor PČR
únor 2009 – dosud akademický pracovník na Vysoké škole polytechnické v Jihlavě
listopad 2008 – únor 2009 středoškolský učitel na Gymnáziu Otokara Březiny a Střední odborné škole v Telči
2004 – 2008 hejtman kraje Vysočina
2000 – 2004 první (statutární) zástupce hejtmana Jihlavského kraje (nyní Kraj Vysočina)
1998 – 2001 starosta města Telče
1992 – 1998 zástupce ředitele na Gymnáziu Otokara Březiny v Telči
1985 – 1992 učitel na Gymnáziu Otokara Březiny v Telči
1984 – 1985 základní vojenská služba
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

8.10.2021 13:05 Reaguje na Petr Eliáš
Já tedy proti Vystrčilovi lautr nic nemám, ale když to vezmeme za těch posledních 20 let, tak byl v podstatě téměř celou dobu v politice, se střídavými úspěchy, a k tomu trochu učil.

Nic, za co by se měl stydět. To rozhodně ne. Ale že by to na druhou stranu zase bylo něco, z čeho by si člověk sednul na zadek ... já vám nevím. Od skutečného politického lídra bych čekal víc.
A to píšu jako někdo, kdo to tam dneska SPOLU hodí.

A jo, jiní na tom nejsou o moc líp, pokud vůbec, ale to je právě ten náš problém.
Odpovědět
JO

Jarka O.

8.10.2021 17:51 Reaguje na Svatá Prostoto
U p. Hanzla a jeho bratrů ve zbraní jste si tímto právě vylepšil kádrový profil. Možná získáte právo na vlastní názor sem tam.
Ale zrovna ten Vystrčil, proč. Já se snazila poctivě poslouchat jeho novoroční projev, ale to se nedalo. Ale on by se dal vykroužkovat.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:31 Reaguje na Svatá Prostoto
A koho byste chtěl????? Herr Kleinpappelbaumfuehrera, nebo Herr Schlechtwetterfuehrera?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

8.10.2021 15:01 Reaguje na Petr Eliáš
A z toho se mám posadit na zadek? Mě jako ukázka naprosto stačí jeho zoufalý amatérismus, viz. Tchaj-wan. A nebojte se, ono se to ČR už vrací, jenže ti z druhé strany to dělají mnohem elegantněji.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

8.10.2021 15:24 Reaguje na pavel peregrin
Nemusíte si z toho sedat na zadek. Je to jen ukázka toho, že plácáte nesmysly. :-)
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:32 Reaguje na pavel peregrin
A co je na tom amatérského? Taiwan je pro ČR mnohem, významější obchodní partner, než Čína.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2021 13:06 Reaguje na pavel peregrin
Čověče úplně blbá, co to proboha zase žvaníte?? Urážíte lidi, o kterých nevíte ANI HOUNO!!
Odpovědět
pp

pavel peregrin

8.10.2021 14:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Jsou to lidi naprosto neschopní vykonávat jakoukoliv politickou funkci- mě úplně stačí to, co předvádějí- Vystrčilova cesta na Tchaj-wan, Fialovo blábolení. Je zajímavé, že jsou to oba učitelé a s naprostou vážností tvrdím, že tam, kam se naveze učitel, dvacet let tráva neroste- myslí si, že sežrali veškerou moudrost světa, všude by se cpali, ale v praxi je to dost žalostné.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

9.10.2021 09:14 Reaguje na pavel peregrin
Jasně, zatímco když tam bude Babiš, tak ČR je rázem mínus 180 miliard z EU. A nejlepší ministryně finací je nanynka, která neumí žbleptnout cizím jazykem, a nejlepší ministryní SV je další nanynka, která ani neví, jak nejdůležitěnší produkt, který spravuje, tedy starobní penze funguje - zejména výpočet této.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2021 10:01 Reaguje na pavel peregrin
Vaše blbost a absolutní neznalost základních věcí je skutečně galaktického rozměru. Kobliha skutečně není mozková tkáň.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2021 11:05 Reaguje na pavel peregrin
Já si myslím, že jediný kdo je schopen vykonávat svoji funkci je parapresident Zeman.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/videla-jsem-tisice-lidi-ve-stavu-jako-je-zeman-rika-psychiatricka-stehlikova-176617#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=XNyntwmR4AD-202110071011&dop_id=176617&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
JB

Josef Beneš

8.10.2021 13:26 Reaguje na pavel peregrin
Fiala úspěšně řídil 2. největší univerzitu v zemi, Rakušan byl dlouholetým (snad 10 let?) a úspěšným starostou v Kolíně.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

8.10.2021 15:02 Reaguje na Josef Beneš
Již jsem se vyjádřil a tito pánové jsou pro mě amatéři nejhrubšího zrna-bohužel pro tuto zemi.
Odpovědět
PE

Petr Eliáš

8.10.2021 15:22 Reaguje na pavel peregrin
Na Bureše v amatérismu nemají a evidentně vám Bureš nevadí...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.10.2021 17:34 Reaguje na pavel peregrin
Diskuse se zdejšími politruky je pane
zbytečná. Oni potřebují zažít své favority ve vládě, pokud tedy nějakou
ten spolek bude schopen sestavit. Já
jsem osobně zvědav na to dělení koryt
a na plnění předvolebních slibů. Ty
jsou jako z pohádky, kdy bez zvýšení
daní sníží zadlužení, ale koho přitom
zase oberou neřeknou ani muk. Za nich
to vždy ale byli důchodci, chudí, státní správa a výstavba infrastruktury.
Výsledkem byly důchody-žebračenky,
odchod nejschopnějších lidí ze státní správy jinam. Zakonzervování staveb
a nebo rovnou jejich zrušení. Lékaři odešli do zahraničí, stejně jako skuteční vědci a ne ti politologové jako p. Fiala. Politolog je každý po pátém pivu i bez studia na VŠ, pouze za to nepobírá plat, ale může dostat v hospodě pár facek. Pánové politruci evidentně nepochopili co je demokracie a tak i v den voleb agitují, protože nebyli nikdy schopni překousnout předchozí porážku. Přejme jim to rozčarování z jejich favoritů, neboť politika a moc zkazí i anděla a promění ho v ďábla.
Odpovědět
JO

Jarka O.

8.10.2021 17:46 Reaguje na Břetislav Machaček
Myslím si, že jestli je někdo na tehle planetě nebo v naší zemi přemnožený, tak jsou to právě politici a jejich podržtaškové.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

9.10.2021 09:11 Reaguje na Jarka O.
Jasně, takže jste pro diktaturu stalinského typu???? Tam žádní politici nebyli.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:36 Reaguje na Břetislav Machaček
Proč tady lžete, Macvháčku? Kdo tu obíral normální lidi, byli oranžoví, a kobliháři. Přesně totíž mají tendence sypat do žlabu lemplům a netáhlům na státním krmníku na úkor budoucnosti, a okrádat slušné lidi o úspory na penzi.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:39 Reaguje na Břetislav Machaček
Mne je to úplně jedno, Macháčku. Jenom Vás upozornuju, že ještě jedno takovéhle volební období, a o veřejných finacích ČR bude rozhodovat IMF tak, že zmrazí důchody, nařídí je plošně zdanit 25-30 procenty, bude požadovat razantní navýšení majetkových daní, zejména pražských předražených králíkáren a rekreačních nemovitostí, dále školné na VŠ, spoluúčast ve zdravotnictví, a pak si můžete sednout s Maláčovou holou řití na zem, plácat dlaněmi o zem, a zpívat Internacioonálu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2021 09:56 Reaguje na Břetislav Machaček
Oberou (doufám že dohola) hrabišovskou mafii, vyhážou polovinu ouředníků, Babiše postaví před soud, zkonfiskují Agrofert (babišovi stejně nepatří) a z jeho rozprodeje vyplatí odškodnění lidem hrabišem okradeným.

Tím se staneme opět důvěryhodnou zemí a můžeme čerpat gigantické dotace na vybudování čistě energetiky, vyrovnanými rozpočty se dluhy samy odmazávají.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:34 Reaguje na pavel peregrin
To ovšem píšete něco uplně jiného, než výše. Názor odpadu a sajrajtu nikoho nezajímá.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

8.10.2021 20:34 Reaguje na pavel peregrin
To ovšem píšete něco uplně jiného, než výše. Názor odpadu a sajrajtu nikoho nezajímá.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

9.10.2021 08:23 Reaguje na Daniel Višňovský
Vážený pane, ekonomika je jenom jedna a je jí úplně jedno, jestli je levá či pravá.To je vám doufám jasné. Co umí, to ODS, TOP a jí podobné předvedly v této zemi dostatečně a občané, mající krátkou paměť, si to budou muset zopakovat. Já státní zaměstnanec nejsem a na co si nevyděláme, to nemáme. Nesouhlasím ani s rozhazováním peněz, ani s populistickými výkřiky lidí typu Fialy a spol. jenom vás lehce upozorňuju, že ti, kteří se dostanou po volbách k moci, nic nezmění, protože razantní změny povedou v této zemi k občanským nepokojům.Takže můžete ve své naivitě spát dál.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

9.10.2021 09:10 Reaguje na pavel peregrin
Ještě jednou, máte pravdu, že ekonomika je jenom jedna, takže byste měl vědět, že právě za ODS a TOP 09 se měli normální pracující lidé - což nejsou netáhla ve veřejném sektoru zdaleka nejlépe, což lze jednoduše dokázat například na poměru čistých výdělků a cen nemovitostí mezi lety 2009-2013. ODS a TOP 09 pouze uvedla do reálných čísel přemrštěné nehorázné platy netáhel ve veřejném sektoru. Že ty platy tam byly přemrštěné i po tom snížení o 10 procent dokazuje fakt, že nikdo z těch lemplů ten státní krmník neopustil. A k timu dalšímu.....jistě, až do toho sáhně IMF, což bude následovat po 4 dalších letech bezuzdného rozhazování, tak pak teprve budou čecháčkovští čumáci čumákovat. Co to udělá s kurzem koruny, s úroky, s úsporami obyvatelstva, je myslím asi zřejmé.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2021 09:51 Reaguje na pavel peregrin
Strany typu ODS skutečně předvedly v minulosti co umí, všimněte si přímo raketového růstu HDP v 90. letech, velmi dobrého až do krize v r. 2009, dalšího růstu díky velmi zodpovědného hospodaření pana Kalouska až do koronáče.

https://www.czso.cz/documents/10180/143522128/32018121_0401.pdf/37b5a560-6826-4679-ad33-f053d3eec582?version=1.1
Odpovědět
pp

pavel peregrin

10.2.2022 17:57 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy máte dost.
Odpovědět
reklama

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.

Spravovat souhlas s nastavením osobních údajů

TOPlist