Názory a komentáře / HlukPokud chcete v této rubrice zveřejnit svůj názor, pošlete nám ho na ekolist@ekolist.cz nebo využijte formulář Přidat názor. Vyhrazujeme si právo nezveřejnit názory vulgární, obsahující nepodložené urážky nebo nesrozumitelně formulované. Pokud výslovně neuvedete opak, předpokládáme, že souhlasíte se zveřejněním vašeho názoru v Ekolistu.cz. Všechny zde prezentované příspěvky vyjadřují názory jejich autorů, nikoli redakce Ekolistu.cz.
Česká inspekce životního prostředí: Analýza zprávy Vyšetřovací komise k ekologické katastrofě na řece Bečvě1.10.2021
Po důkladném prostudování zprávy Vyšetřovací komise k ekologické katastrofě na řece Bečvě konstatuje Česká
inspekce životního prostředí, že se jedná o chaotickou a záměrně tendenční
zprávu. Její autoři buď vůbec neumějí pracovat s fakty, anebo jsou to politici
bez zodpovědnosti, vedení výhradně politickými motivy bez ohledu na pravdu a
fakta. Autoři zprávy sice upozorňují, že jejich zadáním není najít viníka (to
je věcí Policie ČR), ovšem kromě kritických útoků na inspekci (případně
vodoprávní úřad) se ze zprávy nedá vystopovat smysl žádný. Není to ani odborná
studie, ani analýza události kvůli absenci výpovědí mnoha odborníků i
pracovníků, kteří záchranné práce řešili na místě. Rovněž nepracuje (ani
nemůže) s fakty, které má k dispozici policie. Je to pouze politický
kompilát nepřesných údajů, končících takřka v každém odstavci kritikou
ČIŽP. Jan Tůma: Jak se bude žít v klimaticky neutrální společnosti? Seriál o změně klimatu začíná1.10.2021
Frank Bold Society: Ministr Brabec se chystá prodat českou krajinu Polsku30.9.2021
Z veřejně dostupných prohlášení českých zástupců vyplývá, že se česko-polské vyjednávání zásadně posunulo a bezprostředně se schyluje k uzavření dohody s Polskem. Právníci expertní skupiny Frank Bold však upozorňují, že obsah dohody se podle všeho neposunul, a dohoda tak stále není způsobilá ochránit české území před škodami způsobenými těžbou v dole Turów.
Martin Pýcha: Cizinci budou moci řídit traktory30.9.2021
Od ledna budou moci řídit traktor i držitelé řidičského oprávnění skupiny C. Do našeho právního řádu se tak vrací praxe, která je obvyklá i v jiných zemích Evropské unie. Kromě toho se tím usnadní zaměstnávání cizinců, držitelů oprávnění skupiny C, v jejichž zemích není kategorie T uplatňována. Vyplývá to z přijaté novely zákona o provozu na pozemních komunikacích.
Honza Javorek: Bez auta30.9.2021
Máme mimino, nemáme auto. Jsem zvyklý si nové věci pořizovat až ve chvíli, kdy je subjektivně opravdu potřebuji. Až když mám pocit, že bez nich už je život zbytečně nepraktický, takže si zaslouží svoje místo v mém životě, mé peníze, fyzický prostor v bytě, údržbu, atd. Pořád čekám na chvíli, kdy se mi tohle stane s autem a pořád se to ještě nestalo. Myslím si, že hlavní zásluhu na tom má žižkovské „město krátkých vzdáleností“. Vít Masare: Malý parčík rukojmím velkého byznysu po 4 měsících od doby, kdy měl být opraven29.9.2021
V dubnu a květnu jsem upozorňoval na dlouhodobě žalostný stav malého parčíku v centru Prahy, který má od roku 2000 v nájmu od hlavního města Prahy švýcarský byznysmen-developer Sebastian Pawlowski.
Limity jsme my: O spravedlivé transformaci skoro nikdo neví28.9.2021
Vláda bude za pár dní projednávat Plán územní spravedlivé transformace, jízdní řád odchodu od uhlí a proměny regionů. Jeho příprava ale ignoruje potřeby místních lidí a tím pádem nepřichází s uspokojivou odpovědí na problémy uhelných krajů. Zjistili jsme to během čtyř veřejných debat pořádaných v rámci Klimajízdy spravedlivou transformací v Ústeckém a Karlovarském kraji. Během nich sesbíralo víc než sto podnětů od místních lidí, starostů i odborového svazu energetiků. Klimajízda tak byla zatím největší participativní akcí o spravedlivé transformaci.
Ivan Obrusník: Na dopady extrémů spojených s klimatickou změnou se musíme připravit27.9.2021
V posledních letech dochází ve světě i v Evropě k rostoucímu počtu i rozsahu dopadů pohrom souvisejících s extrémy počasí (povodně, vichřice, vlny horka i požáry spojené s ničením domů a infrastruktury i ztrátami na životech apod.). Tyto pohromy jsou některými odborníky přičítány projevům změny klimatu. Příkladem mohou být letošní vlny extrémních bouřek a přívalových povodní v Německu, Belgii a dalších státech, které měly rozsáhlé negativní dopady, což poukazuje na nedostatečnou připravenost států a regionů na tento druh rychlých katastrof. Ukazuje se, že malý nebo žádný pokrok v úrovni či ve zlepšování připravenosti na katastrofy tohoto druhu v posledních letech souvisí zejména s určitým upozaděním adaptace na klimatickou změnu oproti populárnímu a intenzívnímu prosazování snižování emisí skleníkových plynů. Političtí lídři EU se soustřeďují v maximální míře na snižování emisí skleníkových plynů, při čemž téměř nezahrnují do plánů adaptaci na rostoucí budoucí hrozby katastrof, které nás s rostoucími extrémy počasí spojovanými s klimatickou změnou čekají.
Honza Javorek: Volím marketing26.9.2021
Volby jsou o marketingu. Už dávno se nevyhrávají programem. Ten před volbami nikdo nečte a po volbách nerespektuje. Strany jen nahazují ksichty a hesla, aby si do nich lidé promítali svá očekávání a aby se následně zcela pocitově rozhodli, komu z dostupného výběru to hodí. Musíme ale hrát tuhle hru? Já jsem se rozhodl, že to odehraju naopak. Vyberu si téma, které je pro mě důležité a pomocí marketingu ho odkomunikuji politikům. |
reklama |