https://ekolist.cz/cz/ekolist/mesicni-souhrn/ladislav-porizek-nejde-jen-o-tramping
reklama
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Ladislav Pořízek: Nejde jen o tramping

22.1.2025
Typický trampský kemp v CHKO Kokořínsko-Máchův kraj, bivak s ohništěm nazvaný Bororo
Typický trampský kemp v CHKO Kokořínsko-Máchův kraj, bivak s ohništěm nazvaný Bororo
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Ladislav Pořízek
Hrstka bojovníků proti trampingu slaví úspěch. Dostalo se jim slyšení u ministra životního prostředí, který osobně navštívil Kokořínsko i trampské kempy a situaci řeší zřízením pracovní skupiny. Místní ve většině nechápou, proč tramping, který zde byl již před chráněnou krajinnou oblastí, se najednou řeší na tak vysoké úrovni. Ministrovi to řekli a také mu dali najevo, co si myslí o těch bojovnících proti trampingu.
 
Tramping je náš národní fenomén. Byl od svého vzniku trochu mimo zákon, státem byl někdy kvůli své filozofii osobní svobody potlačován, ale vždy si zachoval vysoké morální hodnoty. Vzpomeňme si, co se zde před rokem 1989 kromě protitrampských razií všechno dělo. Tramping přežil řádění komunistů a právě na Kokořínsku se v té době pevně zakotvil v podobě, která je dnes cílem likvidace.

Dnešní argumentace proti trampingu stojí na striktním dodržování znění zákona (nejen o ochraně přírody a krajiny), například v plošném zákazu rozdělávání ohně a táboření v CHKO. O táboření můžeme hodně diskutovat, protože naprostá většina trampských kempů není tábořištěm, ale bivakem, a bivakování v CHKO není zakázané. Tedy když přijdete pod převis, kterých jsou na Kokořínsku snad tisíce, rozbalíte si spacák a spíte, zákon neporušujete.

Horší je to s ohněm, tam prakticky vždy zákon porušíte. I když děláte to, co zde člověk dělal tisíce let, na stejném místě, na písku pod převisem, to je Achillova pata trampingu. Je zakázáno, nesmí se, státe (Správo CHKO) hlídej!, stíhej!, pokutuj!, ať to stojí, co to stojí.

Tramping má tu smůlu, že není organizován, protože jinak by podobně jako organizátoři letních dětských táborů někdo požádal Správu CHKO o výjimku a tu by možná dostal. Kdyby ji totiž nedostali trampové, nemohly by ji dostat ani letní tábory, protože přístup k žadatelům musí být rovný. Takže konec pobytu dětí a všech v přírodě? Další odtažení moderního člověka od přírody, to je cílem?

Dalším rysem protitrampského tažení je snaha vše řešit prostřednictvím státu, Správy CHKO Kokořínsko-Máchův kraj. Táboření i rozdělávání ohně v lese je zakázáno i zákonem o lesích, ale zde povolení vydává vlastník, ne státní správa. To je pro odpůrce trampingu problém, protože vlastníci se s nimi nechtějí bavit.

Někteří je dokonce poslali „k šípku“ – citace z vyjádření jednoho významného vlastníka: „historicky nepamatujeme případ, kdy by lesní požár vznikl na trampském tábořišti, nejčastější příčinou jsou odhozené nedopalky cigaret, či nevhodně zakládané ohně turistů… trampové dlouhodobě paradoxně vždy patřili k těm bezproblémovějším návštěvníkům lesa, kteří se v přírodě pohybují s respektem a láskou. My, jako správci lesů tento historický národní kulturní fenomén trampského hnutí vnímáme poněkud odlišně od minulého režimu, který na toto hnutí vyvíjel represivní tlak, … také vítáme úvahy AOPK o možnosti legalizovat některá trampská tábořiště a najít řešení, které nebude radikálně represivní, a jsme připraveni se do hledání cesty, jež bude vyhovovat zájmům ochrany přírody, jakožto i zájmům lesních hospodářů a trampů, aktivně podílet.

Tím nechci říci, že všichni vlastníci lesů trampování vítají s otevřenou náručí, ale právě oni mají v první řadě možnosti trampům jasně dát vědět, že si je nepřejí. Třeba likvidací trampského kempu hned při jeho vzniku, jelikož vlastníci a lesníci logicky svůj les znají nejlépe a mají v něm hlavní slovo. Kupodivu tramping na Kokořínsku žil a žije právě díky toleranci místních lesníků.

Stále se píše o trampských černých stavbách, „trampské mafii“ a privatizaci přírody individuální rekreací. Co je stavbou rozhoduje místní stavební úřad a nikdo jiný. Z několika desítek trampských kempů na Kokořínsku, které byly dotazovány u stavebních úřadů jako možné stavby, vyšlo číslo 4. Dvě nebyly shledány jako nelegální, což bojovníky proti trampingu nenechá spát (pro ty, co sledují dění, to jsou Pařezák a Soví hrad). Zbylé dvě byly zlikvidovány, v roce 2019 srub Kajmáno (dveře z OBI se zámkem byly jediným náznakem „privatizace“ trampského zařízení) a po covidu v roce 2022 Frontenac, historická stavba zasazená do vytěžené skály, přímo na pozemku státní ochrany přírody.

Od prosince 2022 tak žádná trampská černá stavba na Kokořínsku není a je to jen argumentační faul těch, kteří vymysleli i pojem trampská mafie. Absurdní výraz typický pro používané manipulativní techniky, kterým se snaží ovlivnit názory veřejnosti. Nějak mi uniká, jakou kriminální činnost tato mafie má vyvíjet, koho vydírá, koho uplácí, kdo je kápo? Jaký další odstrašující výraz se pro tramping vymyslí?

Ošklivou stránkou protitrampského boje je zaměření na osoby, které si dovolí otevřeně tramping podpořit. Bez ohledu, jestli je to uznávaný vědec nebo jen diskutující tramp. Snaha o dehonestaci příznivců trampingu zcela opustila morální mantinely. Tyto praktiky byly opakované, cílené na různé osoby, skrze různé technické prostředky. Nelegální odposlechy a nahrávky se staly oblíbeným nástrojem těch, kteří se povýšili nad policii, protože i ta při vyšetřování trestné činnosti musí mít odposlechy povolené.

Tady se řeší tramping, možné přestupky při rozdělání ohně v lese (tedy řádově nižší společenská nebezpečnost) a protitrampští bojovníci sami nerespektují žádné zákony. Prostě hon na čarodějnice, pardon, trampy a jejich příznivce.

I já jsem dlouho v hledáčku. Zažil jsem spoustu osobních útoků, obtěžování, pomluv. Dlouho jsem se snažil ignorovat sociální sítě, zdržel se veřejných komentářů. Ale pak došlo k aktivitám se širokým dopadem na veřejnost, třeba prostřednictvím Ekolist.cz. A tak jsem podal trestní oznámení pro pomluvu, které státní zastupitelství a Policie ČR řeší bohužel již půl roku. Vzhledem k dění v posledních dnech už budu reagovat, a budu osobní vůči vůdcům protitrapských bojovníků.

Hlavní osobou je nesporně Ivan Brezina. Jakonovinář, tuto přezdívku si vysloužil díky desítkám žádostí o informace, kdy formulace „ptám se jako novinář“ stála úřady stovky a stovky hodin pracovního času. Bývalý tramp. Pro mě ale v první řadě lhář, člověk vysmívající se normám, jejichž dodržování striktně po druhých vyžaduje, když se mu to hodí.

Ti, kdo dění sledují, znají jeho vychloubačné porušování zákona o ochraně přírody v národním parku České Švýcarsko nebo národní přírodní rezervaci Rašeliniště Jizery. Národní přírodní rezervace je v ČR nejpřísněji chráněné území, se zákazem vstupu, a každý biolog vám vysvětlí proč.

Na Kokořínsku se však Ivan Brezina opírá do činností probíhajících v CHKO, v území všem přístupným bez omezení. Kriminalizuje bivakování, které není v CHKO zakázané a většina trampských kempů je bivakem, přesto by podle něj měly být všechny zlikvidovány.

Ano, několik trampských kempů je tábořištěm, jsou tam vybudované přístřešky, ale v momentě úvah o jejich legalizaci budou zavaleny návštěvníky, které tam Brezina, jak sám uvádí, pošle. Zdá se to někomu divné? Ano, tady je vidět zvrácenost jeho chování.

Správa CHKO zmapovala trampské kempy, aby jejich údaje musela tomuto člověku následně poskytnout podle zákona o svobodném přístupu k informacím a zákona o právu na informace o životním prostředí. A tyto údaje včetně fotografií (právě třeba fotografie se mnou) jsou jasným důkazem původu naplnění aplikace, která na kokořínské trampské kempy posílá netrampy, osoby bohužel neznalé základních principů chování v přírodě a trampských zvyklostí. Zůstává po nich nepořádek pod převisy, mnohdy doutnající oheň, o uklizeném ohništi a přípravě suchého dřeva pro budoucí příchozí ani nemluvě.

Místní myslivci na cestičkách nepotkávají zvěř, ale osoby hledící do mobilu s aplikací navádějící k převisům. To vše pan ministr slyšel na jednání 7. ledna se starosty, lesníky, myslivci a dalšími přítomnými, slyšel, jak si tento člověk z místních úřadů dělá srandu, administrativně je vydírá a zneužívá demokratických vymožeností k uspokojování svého pochybného ega. Často na tomto jednání padl výraz blázen a zaznělo roztrpčení, že ministr životního prostředí s tímto člověkem bude druhý den osobně jednat. (Rozhovor ministra Petra Hladíka s Martinem Markem k tématu převisů.)

Je jasné, že tomuto člověku nejde ani o ochranu přírody, ani o lepší společnost. Jeho striktní doslovné dodržování zákonů by naši společnost dovedlo k rozkladu a soudy to již judikovaly. Pokutu nedostane každý, kdo zašlápne lesního mravence, který je ohroženým druhem. Pokutu nedostane každý, kdo jel autem na začátku obce rychlostí 52 km/h, kdy obydlená místa nejsou v dohledu. Tyto banální přestupky nebudou prioritou státního aparátu, policie a úřadů.

Opakovaně jsem byl „citován“ se snahou skandalizovat názor státního úředníka, když jsem na jaře 2020 řekl, že v trampských nocležnách nevidím zásadní problém. Nějak se vytratilo, že to bylo v době covidu, v době státem vyhlášeného nouzového stavu, kdy všichni byli vystresovaní plnými nemocnicemi a umírajícími lidmi, kdy mnozí v lese hledali ztracenou volnost pohybu a někteří tam i přespávali.

Protože nehodlám žít v přetvářce, rozlítil jsem svými názory Ivana Brezinu opakovaně a byl za to dlouhodobě pod jeho křiváckou kritikou. Doufal jsem, že nejsme v době, kdy se nesmí říct „císařpán je vůl“ nebo zpochybnit vedoucí úlohu jedné strany, ale společnost se bude řídit rozumnými a všeobecně uznávanými zásadami. Nebo jako zaměstnanec státu se mám bát tyto názory napsat nebo říci na kameru, mikrofon?

Já jsem se díky tomu od Ivana Breziny dočkal administrativní a pracovní šikany (kolikrát zazněl výrok, že jsem jeho zaměstnanec, protože on mě platí jako daňový poplatník), večerních a víkendových telefonátů a zpráv, podnětů na státní zastupitelství a policii a dalších snah o mou osobní diskreditaci.

Nyní se zdá, že dosáhl svého, odstranil nepřítele, který jen kvůli jeho kampani skončil po 27 letech na postu ředitele Správy CHKO. Jsem zvědavý, kdo bude jeho dalším cílem, když prohlašuje, že mým znovu nejmenováním do funkce vše jen začalo.

V roce 2022 se k Ivanu Brezinovi v boji proti trampingu přidal Martin Marek, redaktor veřejnoprávní České televize, tehdy vznikl první díl pořadu Nedej se o kokořínském trampingu. Od počátku bylo jasné, že scénář tohoto pořadu je daný, vždyť Ivan Brezina se na pořadu podílel.

Kamenná maštal je velký trampským kemp, z hlediska zákona je to ale bivak.
Kamenná maštal je velký trampským kemp, z hlediska zákona je to ale bivak.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Ladislav Pořízek

Přesto jsem souhlasil s rozhovorem a hodinu mrznul před kamerou na místě partyzánské jeskyně nad Boudeckou roklí a snažil se klidně odpovídat na opakované stejné otázky tohoto pána. Později jsem viděl, jak štáb při natáčení na trampských kempech rozdělává oheň, aby mohl natáčet kouř kolem skal. Ano, jimi tolik stíhané trampské ohně najednou nevadily, stejně jako nepovolené ježdění v přírodě dodávkou České televize při natáčení dalšího dílu. Oba pánové rádi trampy označují jako přestupce, ale oni při páchání shodných přestupků jakoby stáli nad zákony.

Ale opravdový faul přišel až koncem loňského roku. Martin Marek zveřejnil na youtube video obsahující úryvky z nelegálně získané audio nahrávky – odposlechu, na které zachytil trampy a strážce ochrany přírody v legálním, veřejně přístupném přístřešku Soví hrad v městském lese. Nahrávka neodhaluje žádnou trestnou činnost, jen kamarádské a trochu hloupé řeči.

Následně zveřejnil také kamerový záznam zachycující osoby opravující daný přístřešek a tvrdil, že se jedná o trampy opravující černou stavbu.

Používá metody zachycující osoby na veřejném místě, bez jejich souhlasu, tedy stejně, jakoby kohokoliv z nás někdo nahrával na turistickém odpočívadle, autobusové zastávce, na ulici či v hospodě, a pak takovou nahrávku sestříhal a s nesmyslným komentářem zveřejnil. Používá metody, které běžně nesmí pro vyšetřování trestné činnosti užít ani policie. Proč hlavní reakcí není to, že jeho jednání všichni odmítneme? Příště bude někoho mučit, aby řekl, kdo udělal ten hrozný přestupek, že pod převisem rozdělal oheň?

Rád bych psal dál, ale ne o těchto amorálních lidech, kteří se nám snaží diktovat, co je dobré, protože si to oni myslí a jejich odpůrci jsou pro ně nepřátelé, které musí zničit, porazit, zesměšnit. Jejich obětí se stal i dobrovolný strážce ochrany přírody. Ano, v Sovím hradu přeháněl, nechal se unést, ale do řešení trampingu na Kokořínsku šel naplno s vizí tramping nelikvidovat, ale kultivovat, spousta věcí se mu povedla. Ještě po složení zkoušky strážce jsem o něm netušil, že byl tramp, neznali jsme se. Strážcovské činnosti, která se netýkala jen trampingu, věnoval spoustu svého času i prostředků. Za své selhání, rozmázlé tímto hnusným nezákonným odposlechem, se mi několikrát omluvil, a protože je od přírody přímý, rezignoval.

Děkuji všem, kdo se veřejně nebojí vyjádřit, že tramping na Kokořínsko patří. Je součástí naší historie, mluví se nehmotném kulturním dědictví, měl by tu být s námi i dále. Jestli touto cestou, těmito způsoby, přijdeme o tramping, přijdeme všichni o mnohem více.

Co ke kokořínským trampským stavbám na Ekolistu dosud vyšlo

První text na Ekolistu vydal tramp Larus o Overtrampismu. Na tento text reagoval Ivan Brezina textem Overtrampismus: kritický pohled na masové zútulňování chráněné přírody.

Pak přišel pohled krajinné architektky Ivy Škrovové.

Debatu následně lehce nakopl pastevec a ochránce přírody Tomáš Zděblo tím, že téma zarámoval jako válku o Roverky. Ivan Brezina mu napsal svou odpověď, že nejde o válku, ale úklid.

K tématu se vyjádřila i mezioborová skupina vědců.

Petr Kmínek, obyvatel Dřevčic, napsal komentář z pohledu místního občana. Jeho komentář doprovodilo prohlášení cca padesáti místních obyvatel k tématu.

Otevřený dopis Ivana Breziny ministru životního prostředí Petru Hladíkovi. Pane ministře, konejte.

Jakub Sláma zkritizoval přístup Ivana Breziny v textu Trolling přírody Ivana Breziny aneb skutečně vadí trampská tábořiště?

Ivan Brezina napsal otevřený dopis řediteli AOPK Františku Pelcovi.

Milada Vrbová napsala Otevřený dopis řediteli AOPK Františku Pelcovi ve věci konkurzu na ředitele CHKO Kokořínsko – Máchův kraj.

Petr Válek napsal Otevřený dopis řediteli AOPK Františku Pelcovi ve věci kauzy trampingu v CHKO Kokořínsko – Máchův kraj a konkurzu na vedoucího správy CHKO

Režisér a ekopublicista Martin Marek zveřejnil článek a videoreportáž Zkorumpovaný strážce ochrany přírody – trampská mafie na Kokořínsku odhalena.

Bývalý ředitel Správy CHKO Kokořínsko-Máchův kraj Ladislav Pořízek vydává svůj komentář Nejde jen o tramping

Zaměstnanci Správy CHKO Kokořínsko - Máchův kraj napsali ministrovi životního prostředí a řediteli AOPK otevřený dopis na podporu Ladislava Pořízka


reklama

foto - Pořízek Ladislav
Ladislav Pořízek
Autor je bývalý ředitel Správy CHKO Kokořínsko-Máchův kraj.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (178)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jaroslav Řezáč

22.1.2025 07:00
doba se až tak moc nezměnila, dříve nás hlídali stbáci, dneska mobily. Dalo by se poněkud obecně říci, že nastala pandemie stébáctví jen s rozdílem, že data neposíláme notně státu ale zasloužilým a velice vydělávajícím firmám, jenž každý uživatel je výhodně zobchodován a stává se produkční řadou jejich zisků a aby se necíti tak mizerně, tak to pojmenovali chytrou " krabicí"

Tím v zásadě vzpomínám na svobodomyslné lidi chodící do lesů se učit lesní moudrosti, upřímného kamarádství, úctou k přírodě a hudbou, která nebyla dokonalostí ale od srdce.
Lidé, kteří žijí v souladu s přírodou nepotřebují plastové krabice " chytrostí" protože žijí v moudrosti.


Odpovědět
PH

Petr Hariprasad Hajič

24.1.2025 13:57 Reaguje na Jaroslav Řezáč
A vy si myslíte, že by vás tenhle Pořízek nebo jeho nohsledi nechali na Kokořínsku bivakovat? Nebuďte naivní. Tohle byla soukromá záležitost partičky paďourů.
Odpovědět
JV

Josef Volfík

22.1.2025 07:47
S Ivanem Brezinou jsem se před léty znal, dokonce u mne i byl, jednalo se o nějaké nahrávky koncertů z osmdesátek. Nicméně jeho pozdější názory mne znechutily. Neobjektivní reportáže z Prahy během zasedání Světové banky a MMF (doufám, že uvádím správně). Jeho boj pro minerálky v plastových lahvích proti skleněným. Jeho reportáže z ciziny, kde ukazoval krásy místní přírody a doporučoval je turistům, aby je navštívili, ještě než je zničí turistický ruch. No a nyní bojuje svatý boj proti kotlíkářům.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

22.1.2025 08:26 Reaguje na Josef Volfík
Ano, máme různé názory, díky tomu je svět pestrý. Rozumní lidé o těch odlišných názorech debatují a berou rozdílnost jako hodnotu. Malí a nízcí lidičkové s omezeným vnímáním se kvůli odlišným názorům urážejí, znechucují a znepřátelují. Odborně se tomu říká kognitivní disonance. Tohle všechno jsem ti psal už před lety, ale je to zbytečný, je to zbytečný, je to zbytečný.
Odpovědět
Pája Žížala

Pája Žížala

22.1.2025 08:57 Reaguje na Ivan Brezina
Vaše prohlášení - cituji: "Malí a nízcí lidičkové s omezeným vnímáním se kvůli odlišným názorům urážejí, znechucují a znepřátelují", to byla dobrá sebereflexe. Tak se z ní poučte...
Odpovědět
JV

Jaroslav Vinický

23.1.2025 10:42 Reaguje na Ivan Brezina
Vy nemáte názor.. Vy jste sprostý bezcharakterní udavač na úrovni STB a Gestapa. Odpad společnosti, který se neštítí porušovat zákony nezákonnými odposlechy a tvorbou nelegální aplikace s místy tábořišť. Jste stejně odporný, jako komunistický odpad.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

23.1.2025 11:35 Reaguje na Jaroslav Vinický
Tak jste si zanadával, snad se vám ulevilo:-)). Podstatné je, že ty nadávky nic nezmění. Bude se bourat.
Odpovědět
JV

Josef Volfík

24.1.2025 10:25 Reaguje na Ivan Brezina
...Bude se bourat...
Tak to mi připomnělo kázání faráře Calaby ze Zvonokos, když se v kázání vyjádřil k záchodku postaveného nedaleko kostela.
"Vbodneme do toho bohaprázdného, do toho potupného kamení krumpáč vysvobození. Předrazí bratři, budeme bourat!"
Odpovědět
JV

Jan Valla

24.1.2025 14:29 Reaguje na Ivan Brezina
"... kvůli odlišným názorům urážejí, znechucují a znepřátelují" Důležité je, že teoretiky to znáte. Prakticky nedodržujete.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

24.1.2025 15:01 Reaguje na Jan Valla
Ale zamrzí to, když napíšete desítky udání, ale úřady vás ignorujou, že?:-).
Odpovědět
PB

Petr Blahuš

24.1.2025 18:33 Reaguje na Jan Valla
Přesně, kdo nejde s námi, jde proti nám. Ergo- kdo nemá názor jako já, s tím netřeba diskutovat.
Odpovědět
TJ

Tomáš J.

24.1.2025 20:13 Reaguje na Ivan Brezina
Pane Březino, možná byste neměl používat termíny, kterým nerozumíte. Kognitivní disonance („poznávací nesoulad“) je stav mysli, který vzniká rozporem mezi dvěma kognicemi, například mezi postoji (znalostmi, vírou, chováním) a skutečným stavem věci. Což, jak sám jistě uznáte má jen málo společného s odlišnými názory. Jen pro informaci zde diskutujícím - děláte to záměrně jako argumentační faul, nebo se jen snažíte vypadat chytře?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

25.1.2025 17:01 Reaguje na Tomáš J.
Přelil jste sem definici z wiki, aniž byste pochopil, o co v kognitivní disonanci jde. Volfík si něco myslí a když se setká s člověkem s jinými názory (jinou verzí realit), urazí se. Tedy se urazí proto, že v jeho mysli dojde k vnitřnímu rozporu, poznávacímu nesouladu. Doporučuji nejdřív přemýšlet a až pak psát, ušetříte si ostudu.
Odpovědět
TJ

Tomáš J.

29.1.2025 20:46 Reaguje na Ivan Brezina
:D děkuji za vaše odborné okénko ke kognitivní disonanci. Takže když narazíte na jiný názor, automaticky vás to rozruší natolik, že si to musíte racionalizovat? To je fascinující vhled do vaší psychiky! Většina lidí totiž odlišné názory prostě posoudí podle argumentů, ne podle emočního nepohodlí.
Mimochodem, vaše definice je tak originální, že by si zasloužila vlastní stránku na Wikipedii – hned vedle hesel jako "alternativní fakta" a "flexibilní realita'.
Na druhou stranu chápu, že když se snažíte působit nadřazeně, není úplně vhodné přiznat, že jste význam pojmu překroutil. Takže klidně pokračujte, ať se tady všichni pobavíme.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

22.1.2025 08:19
Vy jste se tu teda rozepsal:). A přitom je věc zcela jednoduchá. V roce 2008 jste od archeologické komise Libereckého kraje, AOPK a ČIŽP dostal zadání, abyste jako šéf CHKO odstranil cca 90 tehdy známých ilegálních tábořišť poškozujících přírodu (což jste notabebe později sám napsal vlastníkům pozemků). Úkol jste nesplnil, tábořišť naopak přibylo na cca 120. V médiích jste obhajoval ohníčkáře a pečbuřty. Neplnil jste Pelcovo zadání, že máte lumpy stíhat i mimo pracovní dobu. Podvodný strážce přírody Chalupa (kterého správa instalovala do funkce s přesně opačným záměrem, než měl podle zákona plnit, což v nahrávce podrobně vysvětluje) pak propálil zákulisní vazby "trampské mafie". No a na základě všech těch fatálních selhání jste byl ze správy CHKO logicky odejit, s velkou ostudou. Ale legrace teprve začíná, už proto, že v tomto textu jste se definitivně odkopal. Tak jo, trochu si tu na rozloučenou poplačte jak je ten svět nespravedlivý... Na věci to nic nezmění, jste prostě líný a neschopný úředník, dnes už bývalý.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

22.1.2025 09:11 Reaguje na Ivan Brezina
Poděkování patří p. Pořízkovi, za správný přístup nikoli v liteře, ale k duchu zákonů. Příroda je pro lidi, nikoli že jsou lidé z principu nepřátelé přírody. A zaplatil za to. Doufejme, že jeho nástupce bude stejně rozumný.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

22.1.2025 09:50 Reaguje na Slavomil Vinkler
Jeho nástupce budeme hlídat ještě důsledněji, pokud jde o vymáhání ochrany přírody a plnění pracovních povinností. Btw pro Porizka to vyhazovem nekončí, teď je třeba prověřit různé věci s možným trestněprávním přesahem.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

22.1.2025 09:58 Reaguje na Ivan Brezina
Vážený pane Březina. Děkuji za Vaši angažovanost. Opět mi připomíná kde je nenávistné aktivistické zlo. Zkuste to i na Seznamu. Tam jsou taky Vám podobní.
Odpovědět
PB

Petr Blahuš

24.1.2025 18:32 Reaguje na Ivan Brezina
No, a ty jsi zase Yetti už jenom bývalý tramp a bývalý člen naší osady, jejíž jméno v zájmu zachování její dobré pověsti zde raději ani nebudu psát. A taky bývalý novinář renomovaných médií, odkud jsi byl také odejit za okolností ne zrovna standardních. To sem ale teď nepatří, tohle se týká trampingu. Věz tedy bývalý spoluvandrovníku i bývalý osadníku, že dnes jsi pro všechny z nás, osadníky, včetně šerifa Monyho, ale i lidí, kteří tě znali a ještě v Devadesátkách jezdili s námi - tedy i s tebou- pod převisy páchat ty ohavné federální zločiny, jako je rozdělávat tam ohně a hrát u toho na kytaru (a že mám z té doby dost fotek)tak pro tyhle všechny jsi už jenom politováníhodný a značně kontroverzní "orgán". A nemysli si, žádný strom neroste do nebe a na každé prase se vaří voda. To jsi mi sám řekl v Kruhu v roce 1985 o 40 let mladší, vlasatější a hubenější. V Asii se tomu říká karma.
Odpovědět
TJ

Tomáš J.

24.1.2025 20:40 Reaguje na Ivan Brezina
Pane Březino, tohle je nějaké osobní vyřizování účtů nebo něco podobného? Takové nízké urážky a hanlivé slova jako "ohníčkáři" a "pečbuřti" bych u někoho, kdo sám sebe prohlašuje "novináře" za nečekal. Naopak. Častá argumentace Ad hominem svědčí pro zaujatost a značnou neprofesionalitu.
Dále argumentujete jakousi nahrávkou. Mohl byste nám zde prosím přiblížit o jakou nahrávku jde, jestli vznikla v souladu se zákony ČR a jestli je zveřejněno v plném rozsahu nebo byla nějak (například účelově) pozměněna? Bez tohoto se to může jevit pouze jako manipulativní argument.
Odpovědět
FJ

Franta Jetel

22.1.2025 08:47
Chtěl bych tímto poděkovat panu Brezinovi a Markovi, že jako “užiteční idioti” pomáhájí stmelovat trampy a díky medializaci i rozšiřovat jejich řady. Odvedli pořádný kus práce a doufám, že jim to vydrží 👍🏻
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

22.1.2025 09:14 Reaguje na Franta Jetel
Hm,máte pravdu,i pan Řezáč výše. Jako starému skautovi,trampovi,příznivci kdysi TISu a Brontosauru je mně z dneška smutno .
"Další odtažení moderního člověka od přírody, to je cílem ",asi.?
Díky za partu jako pánové Macháček,Zvářal,Řezáč a mnoho dalších,kteří zjevně o přírodě pouze nemluví.
No a potom je tu prostor i pro podivně postižené renegáty....
Letos musíme navštívit a prochodit Křivoklátsko dokud to jde.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

22.1.2025 10:16 Reaguje na Emil Bernardy
Na druhou stranu, chová se moderní člověk k přírodě tak, aby byl člověk i příroda spokojena?
Žiji u malé CHKO oblasti a po nástupu covidu bych moderního člověka do přírody raději netahal. Místní obyvatelé té přírodě taky moc nepomáhají, pouze na ni vydělávají.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

22.1.2025 12:18 Reaguje na Michal Uhrovič
Co jste chtěl tímto říci ?
Odpovědět
PH

Petr Hariprasad Hajič

24.1.2025 14:36 Reaguje na Franta Jetel
Pokud máte na mysli skutečné trampy, proč ne? Ale ani Chalupu a ani Pořízka bych mezi ně nepočítal.
Odpovědět
ZS

Zdeněk Skála

22.1.2025 08:56
Ještě v roce 2012 pan Brezina udatně bojoval proti ochraně přírody na Šumavě a měl pro ně samá pěkná jména jako "zelení mládežníci" :)) Viz zde: https://ekolist.cz/cz/ekolist/mesicni-souhrn/ivan-brezina-na-vlastni-oci-sumava-umirajici-a-ekologisticka
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

22.1.2025 10:17 Reaguje na Zdeněk Skála
Na druhé straně barikády to asi víc nese, co myslíte?
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

22.1.2025 09:03
Jistě že nejde o tramping, jde o odstranění všech , kdo realizují politiku šetrné údržby přírody a neholdují nicnedělání=totálnímu bezzásahu a šikaně.
A je to výstraha i ostatním CHKO a NP, kdyby je napadlo o přírodu pečovat. Příroda není pro lidi, ale lidi škodí přírodě svou existencí. Proto potřebujeme neustále přísnější a šikanoznější zákony.
Odpovědět

Miroslav Švec

22.1.2025 09:21
Pane Pořízku, Mluvíte mi z duše, protože opravdu tolik lží a podrazů které I. Brezina udělal... A to nemluvě o podpoře stránek , které mapují trampské kempy. Když chce Brezina chránit přírodu proč mu toto nevadí a nebrojí proti tomu.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

22.1.2025 09:56 Reaguje na Miroslav Švec
To vám snadno vysvětlím. Stránky www.trampskekempy.com umožňují kontrolu veřejnosti, jak správa chko vymáhá zakon na ochranu přírody. Díky tomu webu se veřejně ukázalo, kam až to Porizek dovedl. I kvůli existenci 120 ilegálních kempů byl nakonec s ostudou odejít. Bez webu by se jeho selhání hůř prokazovalo. Ale ja ten web nevytvořil, jen si jeho existenci pochvaluju jako publicista působící ve veřejném zájmu.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

22.1.2025 10:14 Reaguje na Ivan Brezina
A co vytvořit novou práskačskou aplikaci, kde by trampové, které jsou s vaší činností spokojeni, hlásili nelegální stavby a ohniště v CHKO a to nejen v Kokořínsku. O tom neuvažujete?
Odpovědět
FJ

Franta Jetel

22.1.2025 11:23 Reaguje na Ivan Brezina
To je pane “udavači” stejná logika, jako vymyslet, nebo podporovat aplikaci pro pedofily, kde se nachází zranitelné děti a pak vykřikovat do světa, že si ty znásilněné děti rodiče špatně hlídali a díky vám, se to do budoucna zlepší.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

22.1.2025 13:26 Reaguje na Franta Jetel

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PN

Patrik Novotný

22.1.2025 18:24 Reaguje na Franta Jetel
...á Franta Jetel...známý sňatkový podvodník ;-)
...hele to je trochu mimo mísu...
1.ty campy jsou soukromé? na soukromém pozemku?
2.vy tam chcete někoho znásilňovat?
Odpovědět
TJ

Tomáš J.

24.1.2025 20:57 Reaguje na Ivan Brezina
Pane Březino, prosím co si přesně představujete pod pojmem "veřejný" zájem v kontextu s provozem www.trampskekempy.com? Rozumím tomu správně tak, že je ve veřejném zájmu široce zveřejnit a turisticky zpopularizovat místa v CHKO často umístěná mimo značené turistické cesty? A jak tento zájem "ladí" s vaší argumentací právě proti těmto místům. Není to minimálně pokrytecké?
Argumentačně to připomíná žháře, který zapálí půl města aby poukázal na domnělou nekompetenci velitele hasičů. Je vaším cílem nechat zničit cenná přírodní místa pro velmi slabý důkaz nekompetence? Ona totiž exitence stránek ještě není důkazem kompetence, nekompetence nebo jiných vašich nařčení.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

25.1.2025 17:06 Reaguje na Tomáš J.
Veřejným zájmem, který aplikace a mapa www.trampskekempy.com naplňuje, je kontrola dodržování a prosazování zákona na ochranu přírody státními úředníky. Tedy umožnění občanům, aby se na vlastní oči předvědčili, k jak trpkým koncům to Pořízek dovedl a jak odporné stavby v CHKO tolerovat. Btw. odkdy se v CHKO nesmí chodit mimo značené turistické cesty? Nemáte trochu mezery v ekologické legislativě? Doporučuju dostudovat.
Odpovědět
TJ

Tomáš J.

29.1.2025 20:59 Reaguje na Ivan Brezina
Děkuji za lekci z legislativy, ale asi jste si nevšiml, že to hlavní, na co jsem se ptal, jste neodpověděl. Místo odpovědi snažíte přejít k útoku na mou údajnou neznalost legislativy. Na novináře, za kterého se snažíte vydávat dost nízké a neprofesionální. Ale k věci – vážně si myslíte, že existuje veřejný zájem na propagaci těchto míst, pokud zároveň tvrdíte, že jejich existence a návštěvnost je problém?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

22.1.2025 09:56 Reaguje na Miroslav Švec
To vám snadno vysvětlím. Stránky www.trampskekempy.com umožňují kontrolu veřejnosti, jak správa chko vymáhá zakon na ochranu přírody. Díky tomu webu se veřejně ukázalo, kam až to Porizek dovedl. I kvůli existenci 120 ilegálních kempů byl nakonec s ostudou odejít. Bez webu by se jeho selhání hůř prokazovalo. Ale ja ten web nevytvořil, jen si jeho existenci pochvaluju jako publicista působící ve veřejném zájmu.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

22.1.2025 09:25
Neznám pana Březinu ani autora článku. Jsem tramp, ale v CHKO Křivoklátsko jsem nikdy nebyl. Po sérii článků už se tam ani nechystám.
Ale příspěvek pana Březiny tady v diskuzi napsal nějaký nějaký malý a nedovzdělaný člověk, co neumí diskutovat a pouze napadá druhé.
Odpovědět

Radek Čuda

22.1.2025 16:39 Reaguje na Michal Uhrovič
Čistě technická .. je to Kokořínsko ... Křivoklátsko je trochu jinde:-).
Odpovědět
OT

Ondřej T.

22.1.2025 09:33
Fíha, to, co je napsáno výše, opravdu napsala osoba dříve vedoucí CHKO, jejímž hlavním posláním má být ochrana přírody a krajiny!? A to pominu, že text nijak věcně nevyvrací podstatu problému, ale útočí na ty, kdo na porušování pravidel upozorňují (jak typické pro doku socialismu, na kterou zde mnozí rádi odkazují!).
Ostatně sám autor se usvědčuje ze zmatenosti pojmů, když sám uvádí, že "naprostá většina trampských kempů není tábořištěm, ale bivakem, a bivakování v CHKO není zakázané. Tedy když přijdete pod převis, kterých jsou na Kokořínsku snad tisíce, rozbalíte si spacák a spíte, zákon neporušujete." - ano, když přijdete pod převis, rozbalíte si spacák a spíte, zákon neporušujete, ale potom to po vás bude jen těžko vypadat tak, jak je uvedeno na fotografiích v textu (autor píše: "Kamenná maštal je velký trampským kemp, z hlediska zákona je to ale bivak." - ne, z hlediska zákonů to, co je na fotografii, není bivak, ale tábořiště).
Budování srubů, přístřešků, kadibudek a jiných zařízení v lese (navíc v CHKO) není žádným nositelem "nehmotného kulturního dědictví", ale bohužel je to projevem buranství, sobeckosti, neúcty k zákonům (viz dále) a pohrdáním právy ostatních (právo užívat danou krajinu mají všichni a ne všichni ji chtějí mít "vyšperkovanou" stavbami několika málo osob). Aplikace výše uvedené zásady týkající se (ne)dodržování zákonů ("jeho striktní doslovné dodržování zákonů by naši společnost dovedlo k rozkladu") na daný případ je poněkud svérázná (jsem právník, takže o tom něco vím) - nejedná se zde o "zašlápnutí lesního mravence" nebo o rychlost v "obci 52 km/h", naopak je třeba připomenout:

- zákon o ochraně přírody a krajiny (§ 26) - na celém území chráněných krajinných oblastí je zakázáno mj. tábořit a rozdělávat ohně mimo zastavěná území obcí a místa vyhrazená orgánem ochrany přírody,

- lesní zákon (§ 20) - v lesích je zakázáno mj. narušovat půdní kryt, stavět oplocení a jiné objekty, rozdělávat nebo udržovat otevřené ohně a tábořit mimo vyhrazená místa,

- stavební zákon - sruby apod. jsou nepochybně ("černé") stavby dle stavebního zákona (§ 2 odst. 3 "starého" stavebního zákona), ať si o tom místní stavební úřad myslí cokoli.

Chodím též na čundry, spím "pod širákem" a nedělá mi potíže výše uvedené v lese či v jinde v krajině dodržovat. Příznivci zachování stávajícího stavu prezentují danou situaci jako boj proti trampingu (a jeho tradicím a hodnotám), ale není tomu tak - je to jen snaha o to, aby se lidé chovali slušně k přírodě a k ostatním navzájem, s čímž se neslučuje budování rozličných staveb v místech, kde si to někdo usmyslí (a kde je to navíc zcela opodstatněně zákonem zakázáno).
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

22.1.2025 09:54 Reaguje na Ondřej T.
Jako právník asi nechápete realitu, neb se živíte literou. Je zajímavá třeba morálka existence právníků mafie.
Nepochybně nejlepší stávka je naprosto striktní dodržování litery. Například je známo několik takových stávek na železnici.
Tím neobhajuji černé stavby v CHKO nebo jinde. Ale pokud vím, většina byla odstraněna.
Odpovědět
OT

Ondřej T.

22.1.2025 11:13 Reaguje na Slavomil Vinkler
Ano, žiji v literách zákonů, nikoli v realitě :-)) Dle Vás je budování různých srubů, záchodů a dalších obdobných zařízení v lese v CHKO (bez jakéhokoli povolení) v pořádku? Připomínám, že to je podstata problému (nikoli "tramping", kterým se zde řada lidí zašťiťuje).
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

22.1.2025 12:38 Reaguje na Ondřej T.
Pane Ondřeji,na vandry na Roverky občas zajdeme,ale realita vypadá jinak.A pískovcové opblasti,i Roverky obydleny byly,žili tam lidé,velice mnoho zaniklých sklepů či zářezů po zaniklých obydlích.Přístřešky asi často vznikly před CHKO.Na Oslavě určitě.Vím i o těch prvorepublikových které přežily dodnes.Tam trávili volný čas naši rodiče.
Odpovědět
OT

Ondřej T.

22.1.2025 14:30 Reaguje na Emil Bernardy
A Vaše odpověď na mojí otázku je jaká?
Odpovědět
Se

Sedeki

22.1.2025 23:16 Reaguje na Ondřej T.
hádám, že se Vám snaží vysvětlit zásadu ratio legis...
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

22.1.2025 14:48 Reaguje na Ondřej T.
Slušná domluva je podstatně účinnější než litera zákonů.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

22.1.2025 14:52 Reaguje na Slavomil Vinkler
Dostat k pobytu v NPR, CHKO atd. povolení je v podstatě nemožné a to i máte-li dělat inventarizační průzkum. Je to na asi 2 roky komunikace s ministerstvem. A AOPK to obvykle řeší tajnou dohodou , že případné udání stopí a nebo průzkum s účastí pracovníka.
Odpovědět

František Černý

22.1.2025 15:27 Reaguje na Slavomil Vinkler
A jak by mela ta slušná domluva vypadat. Může úředník ve své práci porušovat platné zákony ?
A jak by určoval kdo je hoden k domluvě a není to náhodou znak korupce?
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

22.1.2025 18:03 Reaguje na František Černý
Proto potřebujeme neustále přísnější a šikanoznější zákony.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

22.1.2025 21:46 Reaguje na Slavomil Vinkler
Přesně tak. Úředníci se bojí rozhodnout dle zdravého úsudku a se znalostí místních podmínek.
Odpovědět
PJ

Pavel Já

5.2.2025 14:38 Reaguje na František Černý
Co ty tvoje zarůstající pipinky?
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

22.1.2025 18:33 Reaguje na Slavomil Vinkler
...třeba: kluci nestavějte další sruby, bylo jich devadesát, je jich 120. takhle třeba?
Odpovědět
PB

Petr Blahuš

24.1.2025 18:50 Reaguje na Patrik Novotný
Tam nikdy nebylo ani těch 90, a už vůbec ne 120 srubů, Vendelíne. kam mohu poslat klíčenku.
Odpovědět
MN

Marek Nováček

25.1.2025 20:48 Reaguje na Ondřej T.
Roverky jsme navštívili, když se psalo o bourání kempů, abychom tu hrůzu viděli na vlastní oči. Byli jsme tam dvakrát - v létě a na podzim 2023. Všechny kempy, které jsem navštívili byly pečlivě uklizené, žádné odpadky ani nic podobého. Ani v jednom jsme nepotkali žádné lidi a to byla jedna návštěva o víkendu.

Předpokládám proto, že nepořádek si tam na natáčení a focení nosí pan Březina sám, případně jím povolané televizní štáby.

Prošli jsme těch kempů několik desítek a kadibudku jsme potkali přesně jednu. Zastřešené uzavřené stavby přesně dvě. Všechno ostatní byly místa s ohništěm, sedačkami a srovnanými plácky pro spaní pod širákem.

Nejsem tramp, v přírodě obvykle nocujeme skrytě bez ohně, ale toto mě naprosto nepohoršuje navzdory tomu, že jsem právník. Bezohledné vymáhání psaného práva je často šikana.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

22.1.2025 09:54 Reaguje na Ondřej T.
A hlásíte všechny nelegální stavby v lese a ohniště, které na svých cestách naleznete nebo to uklízíte, aby to v přírodě nebylo?
Pokud ne, pravděpodobně taky porušujete nějaký zákon
Odpovědět
OT

Ondřej T.

22.1.2025 11:11 Reaguje na Michal Uhrovič
Proč bych to měl dělat? Není mojí povinností povinností kontrolovat legálnost všeho, co v přírodě nebo ve městě vidím...
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

22.1.2025 11:29 Reaguje na Ondřej T.
Jelikož se oháníte zákony, myslel jsem, že jste angažovaný občan a děláte naši krajinu lepší.
Jen jsem se zeptal, děkuji za odpověď
Odpovědět
OT

Ondřej T.

22.1.2025 11:31 Reaguje na Michal Uhrovič
Ano, snažím se o to...
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

22.1.2025 11:35 Reaguje na Ondřej T.
Ty velké nelegální stavby v přírodě bez povolení asi neřešíte, do developerů a mocných se hůře kope.
Pěkný den
Odpovědět
OT

Ondřej T.

22.1.2025 14:24 Reaguje na Michal Uhrovič
Řeším...
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

22.1.2025 18:34 Reaguje na Michal Uhrovič
...neporušuje, Michale, ale to pravděpodobně nevíte
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

22.1.2025 10:01 Reaguje na Ondřej T.
Díky, mluvíte mi z duše. Na Kokorinsko jezdím od začátku 80. let, vždy hen s tím spacákem a celtou, a nezanechávám stopy. To je taky moje motivace s dnešním šíleným a protiprávním stavem něco dělat. Chci přespávat v přírodě pod širákem, ne na každém kroku zakopávat o nějaké hnusné boudy a tábořiště.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

22.1.2025 11:14 Reaguje na Ivan Brezina
Nezanecháváte po sobě stopy? Ono ty viditelné stopy lze
uklidit a zamést, ale ty stopy, které jste napáchal svým
jednáním nelze jen tak odstranit, či dokonce napravit. Zničil jste život rozumnému řediteli CHKO. Ničíte zbytek života těm dožívajícím trempům. Ničíte staleté tradice a
to nejsou žádné negativní stopy vaši činnosti? Až budete
v důchodu, tak jsem zvědav, jak si půjdete v zimě bez
ohně lehnout pod převis ve spacáku přikrytý celtou. To
jsem dělával v mládí taky a v létě to ještě dělám. To
chcete trempy nahnat ve stáří do hotelů a nebo nechat
mimo jejich kamarády doma? Co by se asi tak stalo, až
za pár let vymřou a o boudy se nebude nikdo starat? Pak
je bourejte, ale možná taky zestárnete a budete rád za
ohniště a pryčnu pod střechou. Pokud se vám ty boudy
hnusí, tak je obcházejte obloukem a spěte si klidně
někde jinde. Z psychologického hlediska vás tipuji na
zhrzeného trempa, kterého za jeho chování trempové
mezi sebe nepřijali a vy se jim tím mstíte. Nepřeji
vám nic zlého, ale ve stáří a nemoci pochopíte, že
nějaké to pohodlí není k zahození. Bez něho totiž
hrozí smutné koukání z okna a vzpomínání na minulost,
když jsme přivezli kamaráda lesem na invalidním vozíku
a uložili spát do boudy, protože na spaní pod širákem
ve sněhu a mrazu už neměl zdraví. A víte jak ta bouda dopadla? Majitel pozemku ji zboural a postavil tam
loveckou chatu a k ní zpevněnou cestu místo stezky, jako
kdysi. To by se vám líbilo více, když buldozerem dělal
cestu pro džípy a postavili "úhlednou" chatu pro VIP
hosty, kteří mají ohniště pod velkým smrkem a odpadní
vody z koupelny !!! tečou do trativodu v lese!
Odpovědět
OT

Ondřej T.

22.1.2025 11:20 Reaguje na Břetislav Machaček
Tak jsou dvě možnosti, buď je tam ta VIP chata načerno a měla by být odstraněna nebo ji někdo musel povolit a potom byste to měl reklamovat u toho, kdo to povolení vydal (tady pláčete na špatném hrobě). Byla ta bouda v tomto CHKO nebo jinde?
Odpovědět
PE

Petr Elias

22.1.2025 11:22 Reaguje na Ondřej T.
Ta chata byla akorát v jeho bujných představách...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

22.1.2025 15:50 Reaguje na Ondřej T.
Není v CHKO a vlastník asi neměl problém s povolením, když tam odpovědné osoby jezdí lovit a na chlastačky a žranice. V katastru je to vedeno jako stavba pro nezbytnou obsluhu lesa a honitby(hájenka).
Odpovědět
LV

Lukáš Vaňura

24.1.2025 10:36 Reaguje na Břetislav Machaček
Mluvíte mi z duše. A mám pocit, že podle rukopisů tu má Brezina víc účtů a občas i odpovídá sám sobě. Je to smutný osud zamindrakovaneho kluka, kterého asi nepustili do některého kempů nebo mu nějaká trempka nedala.

Protože projev Breziny není projev normálního člověka. Z jeho projevu je jasně vidět duševní nebo mentalni porucha.

Jsem také pro větší ochranu přírody a souhlasím, že vedení CHKO moc nefungují. Ale to co řeší Brezina je nedůležité z pohledu ochrany celé přírody. Mnohem větší problém je eroze a nájezdy lidi, kteří se neumí v přírodě chovat. Bikeri, kteří jezdí po lesích na kole, škody způsobené těžbou dřeva apod.
Odpovědět
MK

Marie Křížová

24.1.2025 01:14 Reaguje na Ivan Brezina
A proto je lepší tam poslat davy lidí, co jim příroda nic neříká. Místo o hnusné boudy a tábořiště zakopávat o odpadky a další následky chování těchto lidí. Jo, to dává smysl...
Odpovědět

Petr Šída

22.1.2025 10:33 Reaguje na Ondřej T.
Zdravím pana Brezinu alias Ondřej T.

nezaznelo to tu, ale on jako tramp také rád používá ruzne prezdivky a fiktivní identity😁
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

22.1.2025 12:42 Reaguje na Petr Šída

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PN

Patrik Novotný

22.1.2025 18:38 Reaguje na Petr Šída
Petře, ujišťuji vás, že podobné finty na mne zkoušeli "vaši kolegové" v minulé diskusi na Seznamu. Pozdravujte je ve vašem klubu schizofreniků...
Odpovědět
RK

Roman Kramný

22.1.2025 19:21 Reaguje na Patrik Novotný
Přátelské upozornění, pán Petr Šída reagoval na Ondřeje T. Zřejmě to není on kdo trpí schizou :-)
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

22.1.2025 21:19 Reaguje na Roman Kramný
OK, Romane, pomozte mi to rozklíčovat:
"Zdravím pana Brezinu alias Ondřej T." mi jasně evokuje, že respondent podezřívá diskutéra Ondřeje T., že jím je ve skutečnosti Brezina...chápete to stejně jako já? Mám s těmito narážkami zkušenosti z minulé diskuse na Seznamu, kdy jsem byl podezříván ze stejného zastupování...
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

22.1.2025 12:32 Reaguje na Ondřej T.
Před časem se vymahači zákona vypravili na pomníčky obětí nehod u silnic.
A také na Oslavě jako černé stavby odstranili na jedné skále štítky na památku zemřelých co milovali přírodu.Přežily minulý režim,dnešek ne.Zůstaly fleky cementu a pahýly nýtů.
A znechucení .
Odpovědět
OT

Ondřej T.

22.1.2025 14:22 Reaguje na Emil Bernardy
Pomníčky u silnic a památeční štítky jsou něco jiného, než o čem je zde řeč...
Odpovědět
OT

Ondřej T.

22.1.2025 14:22 Reaguje na Emil Bernardy
Pomníčky u silnic a památeční štítky jsou něco jiného, než o čem je zde řeč...
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

22.1.2025 16:08 Reaguje na Ondřej T.
Totéž.Nízkost a bída vaší duše . Stydíte se za jméno.
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

22.1.2025 18:40 Reaguje na Emil Bernardy
Emile, to byl silný argument, teď jste mu to nandal.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

22.1.2025 21:47 Reaguje na Ondřej T.
Byly povoleny nějakým úřadem?
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

22.1.2025 18:30 Reaguje na Ondřej T.
...čoveče, vy jste mi snad spadl z nebe!!!!!! v minulých diskusích jsem byl jediný, kdo ve stejném duchu argumentoval!!!! Človíčku zlatá! Tak žijeme na světě dva, co si pod pojmem tramping představují něco jiného než ilegální chataření v (někde) plastových hnusech zaizolovaných pěnou z OBI...
Odpovědět
MN

Marek Nováček

25.1.2025 20:52 Reaguje na Patrik Novotný
Kolik tam těch plastových hnusů zaizolovaných pěnou z OBI bylo?
Odpovědět
PB

Petr Blahuš

24.1.2025 18:39 Reaguje na Ondřej T.
A v zimě, na vandru, při mínus dvaceti tě hřeje asi jenom mládí a místo teplého čaje cucáš kostky ledu ve felině, že? :-)
Odpovědět
PE

Petr Elias

22.1.2025 10:45
Za ty roky, co jsi tam Pořízku dřepěl, jsi mohl ten ,,trampský,, bordel uklidil. Bordel do přírody prostě nepatří - a je úplně buřt, že se nějaký exot, který ho tam natahal, označuje za ,,trampa,,.
Odpovědět
TJ

Tomáš Jelínek

22.1.2025 10:59
Článek mně silně připomíná přísloví "Zloďej křičí, chyťte zloděje". Jak už tu psali jiní, je těžko uvěřitelné, že p. Pořízek mohl být státním úředníkem, který vůbec nezná zákony a holedbá se ještě tím, že je roky nevymáhal. Krajina tu je pro všechny, ne jen pro pár opilců v maskáčích.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

22.1.2025 11:32 Reaguje na Tomáš Jelínek
"opilci v maskáčích"
Nevadí Vám, že urážíte mnoho lidí a vůbec nevíte koho?
Jinak souhlasím, krajina je to pro všechny, i pro angažované ochránce v goráčích.
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

22.1.2025 21:15 Reaguje na Michal Uhrovič
Michale, buď jste opilec v maskáčích, je to o vás. Nebo nejste opilec v maskáčích a pak vás nikdo neurazil...kapišto?
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

23.1.2025 16:18 Reaguje na Patrik Novotný
Děkuji pane Novotný za vysvětlení. Na to jste studoval nebo Vám na to stačí selský rozum?
Odpovědět
JV

Josef Volfík

24.1.2025 10:33 Reaguje na Tomáš Jelínek
Tedy takového bezmozka, jako jste vy bych nechtěl potkat ani na Sahaře hodinu před smrtí ze žízně.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

22.1.2025 12:27
Jako pamětníkovi se docela "líbí", jak je kritizován "komunismus", který u nás, ani nikde jinde nebyl, StB, VB, "komunističtí papaláši", a pak jsou popisovány současné demokratické skutečnosti a vzpomínáno, jak se za socialismu dalo s úředníky domluvit. Trampové sice byli policií všelijak šikanováni, ale ne kvůli tomu, že by chodili do lesa.
Jak někdejší - už demokratický - úředník vím, a to je informace pro pana Březinu, že úředník má, musí, měl by, pochopit smysl zákona a vyložit ho a aplikovat podle konkrétní situace. A ne tupě, bez přemýšlení prosazovat jeho znění, bez ohledu na místní okolnosti. A tak se to nepochybně za socialismu dělo, byť zajisté ne všude.
Víte např., jak nyní musí být organizovány dětské tábory v lese? Pořádné záchody, žádná latrína, min. 2 x za týden zajistit umytí v teplé vodě, dozor hygienické stanice. Ošetření drobného zranění? Nutnost volat sanitku a zajistit kontrolu lékařem.
Nevím, jak je to na takových táborech s noži. Pamatujete ty 10 leté trampíky s pořádnými "messery" po boku? A nikdy se nepopíchali. Vždy byli poučeni, jak se s nožem zachází. A nyní? Syn známých v 9. třídě způsobil ve škole zděšení a předvolání rodičů, když z batůžku vytáhl zavírací kapesní nůž. Byli s rodinou v lese na výletě a on si ho v batůžku nechal.
Naše společnost se ocitla na kluzkém svahu a kde skončí těžko předvídat.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

22.1.2025 12:56 Reaguje na Jaroslav Pokorný
1**
Odpovědět
OT

Ondřej T.

22.1.2025 14:26 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Takže dle Vás je budování různých srubů, záchodů a dalších obdobných zařízení v lese v CHKO (bez jakéhokoli povolení) v pořádku (a naplňuje smysl zákona)? Připomínám opět, že to je podstata problému (nikoli "tramping", kterým se zde řada lidí zašťiťuje).
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

22.1.2025 18:55 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Jardo, trochu jste to pomíchal...
1.Úředník si může tedy svévolně vyložit zákon podle svého? A v tomto případě to ani tak nemůže projít-chata s kadiboudou v CHKO... lidi, kde jste nechali soudnost?????
2.S těmi dětskými tábory, (sorry-děláme je, takže o tom chlup vím) plácáte už fakt blbosti (nevím zda z neznalosti nebo vědomě). A je jedno, zda je tábor v lese nebo ne. Řeší to zákon 258/2000 Sb. a následné...
3.Dozoru (OHES případně může provést kontrolu, ale o dozoru nemůže být řeči, to by se asi v létě museli pracovníci naklonovat) a volání sanitky k drobným úrazům se fakt musím smát.
4.Fakt to neberte osobně, ale asi jste organizoval opravdu zvláštní tábor zvláštních dětí...
5.No a pokud ten deváťák vytáhl ve škole nůž asi jako nedávno ten žák na učitelku v Budějicích pistoli, pak se nedivím způsobenému zděšení...

Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

22.1.2025 22:28 Reaguje na Patrik Novotný
Úředník má dodržovat smysl zákona. A nebo může pedanticky lpět na každém slově. To byste se divil, jaké mohou být rozdíly v důsledcích.
Jako příklad bych uvedl jednu příhodu. Na MÚ, kde jsem pracoval, si občan podal žádost o zřízení malé hospůdky v rodinném domku. Samozřejmě musel vyhovět řadě požadavků. A nakonec i od MÚ - podle počtu míst musel zřídit 2 parkovací místa. A aby je mohl zřídit, musel od města odkoupit potřebný kus zeleně mezi vozovkou a chodníkem. Marně namítal, že to bude hospůdka, tam že sousedé budou jezdit nanejvýš na kole. Marně namítal - zákon stanoví, že podle kapacity podniku musí být x parkovacích míst. A kolegyně na tom trvala.
Ono je to pro úředníky ošidné. Když přišla nějaká stížnost na naše rozhodnutí, kontrolní orgán nezajímala skutečnost tam venku, ale detailně probíral, zda jsme zapsali všechny novelizace zákonů, vyhlášek i nařízení. To, co bylo příčinou řízení, bylo podružné.
Dobře, co se týče táborů, vycházel jsem z toho, co mně říkali vedoucí. Třebas to, že aby splnili nařízení 2x týdně umytí v teplé vodě, tak děcka odvezli do bazénu.
Co se týče zranění - syn byl učitel a jezdil i na lyžařské výcviky. A říkal mně - hoch spadl a škrábl se na noze o lyži. Ošetření na místě zdravotníkem je nepřípustné. Museli zavolat sanitku, odvést do nemocnice, odborně ošetřit a nechat si vystavit zprávu. Oni se teď všichni chrání - kdokoliv, kdykoliv, za cokoliv může být obviněn, že něco zanedbal.
Určitě ty tábory co jsem organizoval byly "zvláštní". Děcka byla normální - obyčejná současná městská. Já jsem do příměstského tábora přidal noc v lese. Jo, v pohodlí. Vedle srubu kamaráda. Takže i s kadibudkou. Umývání ve studánce, rovněž i pití vody - to mně kamarádka říkalo, že to je "vo hubu"! Různé hry a soutěže, třebas přenášení v zubech syrové ryby, které jsme si pak upekli. Nebo pití syrových vajíček - kdo byl tak odvážný. Trhání kopřiv holýma rukama. Házení nožem na terč. Líbilo se to, nakonec jsme v lese byli 2 noci.
Jenže současné děti už v lese čučí do mobilu, jeden se na monitoru procházel lesem, měl tam jakousi hru. A když jsem si propočítal, že s takovou aktivitou skutečně riskuji nějaký průšvih, a že vlastně už mám své roky, tak jsem s tábory přestal. Ale ten Dům dětí a mládeže v nich pokračuje. Tedy nevím, s jakou náplní.
Co se týče toho hocha, jen kamarádům ukazoval, jaký má do lesa nůž. Problém je v tom, že učitel neřekne, v podstatě ani nemůže, nesmí říct: "Schovej ho a už ho do školy nenos", ale musí volat policii, protože "ohrožení". Opět to co píšu výše - každý se chrání, aby nebyl za cokoliv obviněn.
A on je o tom celý tento článek. Po léta trampink na Kokořínsku fungoval k všeobecné spokojenosti. Ale stačí jeden "aktivista", aby se vytvořila "kauza".
Odpovědět

Radek Čuda

23.1.2025 14:06 Reaguje na Jaroslav Pokorný
K tomu vašemu popisu těch "dnešních" táborů ... asi byste se měl v létě zajet podívat na pár skautských táborů kde všechno to, o čem píšete že nejde, nebo jde s hroznými problémy a nebezpečím, je úplně běžné, a to už od vlčat/světlušek. Od latrín až po ty nože a sekery.

O víkendových výpravách oddílů to platí samozřejmě taky.

Beru, že příměsťák může být něco jiného, ale to je spíš důsledek toho, že jak si to kdo udělá, takový to holt má.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

24.1.2025 12:44 Reaguje na Radek Čuda
Tak to je dobře, že takové tábory ještě jsou. Můj kamarád, starej tramp, vlastnící v lese srub, také skautíky hostil. Ale jak se mně svěřoval, už to nedělá, protože ho štvalo, že seděli kolem ohně, v ruce mobily a pilně chatovali.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

23.1.2025 08:18 Reaguje na Jaroslav Pokorný
No, oni se občas pořezali taky, jako každé děcko, když se s tím nožem učili zacházet. Jenže tehdy se to řešilo náplastí nebo malým obvazem přiloženým rodiči a nikomu nevadilo, že děcko třeba týden s tou náplastí či obvazem chodilo třeba do školy. Dokonce když se do toho místa bouchl nebo náplast či obvaz spadl, se dala nová náplast v ředitelně a bylo všechno v pohodě.
Dneska přijít děcko do školy s náplastí, která třeba trošku prosakuje nebo ve škole spadne, tak se na děcko volá málem sanitka a na rodiče mále sociálka pro nepéči o to dítě.
Odpovědět
MJ

Martin Juchin

22.1.2025 13:31
Dobroser je zjev, který koná dobro za každou cenu bez ohledu na to, komu může takové „dobro“ reálně ublížit, a to i když by to mohlo ublížit úplně všem. Hlavně je schopen taková „dobra“ logicky, ale většinou demagogicky zdůvodnit.
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

22.1.2025 18:57 Reaguje na Martin Juchin
OK-napsal jste úvod a zdůvodnění své zprávy a kde je? zapomněl jste ji připojit, škoda, já se těšil...
Odpovědět
TK

Tomáš Kukal

22.1.2025 14:03
Je smutné, že mistr Březina snad už i uvěřil, že dělá dobro. Osobně ho neznám a ani poznat nechci. Působí na mě opravdu slizce. Úroveň jeho komunikace je prabídná. Pokud se chce prezentovat jako odborník, neměl by se snižovat k urážkám a osobním výpadům. Tohle stvoření mohu jen těžko respektovat. A jeho ČT kamarád je podobného ražení, o nezaujatosti nemůže být ani řeč.
Podotýkám, že jsem tramp, který ale nikdy podobná tábořiště nevyužíval a některé považuji za opravdu příšerné.
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

22.1.2025 19:01 Reaguje na Tomáš Kukal
Já Tome nechápu tu 2.část příspěvku. Brezinu neznám a je mi buřt, ale právě TV příspěvek mi ukázal na ty zhůvěřivosti, co tam stojí: ty boudy, sruby přilepený na skálu, hazl s dveřmi, zapěnované stěny-to je ten "tramping"... kdby někdo přespal pod převisem, tak je to šumák, ale to doslova chataření...to je bliv a nemá tam co dělat
Odpovědět
FM

Ferdinand Mravenec

22.1.2025 14:09
Pane Pořízku, mluvíte mi z duše, protože už i já vzdal boj s ekoteroristy, kteří pro přírodu neudělali zhola nic a jejich aktivity začínají i končí nenávistným žvaněním o těch, jenž je ze zjevného důvodu nepřijali mezi sebe. Snad jednou "narazí" sami. Vám děkuji za to, co jste pro Roverky udělal. Žijte blaze!
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

22.1.2025 14:23
Pohled z jiné strany:
https://www.nationalgeographic.cz/specialy/trampske-valky-v-ceskych-lesich-cilek/
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

22.1.2025 14:28 Reaguje na Jaroslav Pokorný
byl jste rychlejší ...
pěkný den
Odpovědět
RK

Roman Kramný

22.1.2025 19:00 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Ano četl jsem, pán Cílek to pěkně shrnul a povšimněte si nikoho neurazil:-).
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

22.1.2025 14:27
https://www.nationalgeographic.cz/specialy/trampske-valky-v-ceskych-lesich-cilek/

Dřív vadili četníkům, VB, stbákům, v dnešní době vadí "ochráncům" přírody
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

22.1.2025 14:59 Reaguje na Michal Uhrovič
Získat povolení k potřebnému inventarizačnímu průzkumu třaba NPR je téměř nemožné. Je to tahání se s úředníkem ministersta na roky. I tuto problematiku řeší AOPK tak, že daného invrentarizátora na černo toleruje.
Odpovědět
OT

Ondřej T.

22.1.2025 21:31 Reaguje na Michal Uhrovič
Ochráncům přírody nevadí tramping, ochráncům přírody vadí (nebo by měl vadit) ten, kdo si myslí, že si v lese (v CHKO) může dělat co chce...
Odpovědět
OT

Ondřej T.

22.1.2025 21:31 Reaguje na Michal Uhrovič
Ochráncům přírody nevadí tramping, ochráncům přírody vadí (nebo by měl vadit) ten, kdo si myslí, že si v lese (v CHKO) může dělat co chce...
Odpovědět

František Černý

22.1.2025 15:21
Článek jednoho státního úředníka je jako film s hudbou Neil Young .Mrtvý muž
Odpovědět
JK

Jan Krško

22.1.2025 16:12
Tramping by měl být úředně zakázán. Pohyb v CHKO povolen jen pestrobarevným cyklistům a zájezdům z Asie. Jen tím ochráníme přírodu, tak jak se to úspěšně děje v NP. Potřeba je nasadit drony, abychom nad trempy získali vzdušnou převahu, jak se to podařilo ve vietnamské válce. Tramping je potřeba zakázat i s ohledem na geopolitickou situaci. Příznivci Breziny ve svém zápase vidí paralelu v bojích na Ukrajině, takže když zakážeme tramping, zabráníme vítězství Putina
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

22.1.2025 19:04 Reaguje na Jan Krško
Honzíku, zobejte míň..už nejste mimo realitu, ale v jiné dimenzi
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

22.1.2025 21:52 Reaguje na Patrik Novotný
ÁÁÁle, dobrá satira!
Odpovědět

Radek Čuda

22.1.2025 16:38
"Děkuji všem, kdo se veřejně nebojí vyjádřit, že tramping na Kokořínsko patří." ... to je zase hraní na city. Samozřejmě že patří, na tom se krom extrémistů typu Březiny shodnou snad úplně všichni. Otázkou ale je v jaké podobě, protože jak je nesmysl Březinou tlačená "nulová" varianta, tak je v dnešní době i nesmysl varianta nechat to prostě být, vono to nějak dopadne. Bo jak vidíme leckde, tak to sice dopadne, ale blbě.

Ale snaha o nalezení té kompromisní podoby, aby to bylo jak u lidí a ne jak u blbejch, byla z titulu funkce na autorovi, to je holt marný, bo samo se to neudělá a když už na té sesli v CHKO sedím, tak nemohu dělat jako že nic ... a když to zkusím, tak se pak nesmím divit.

Pořízek tu sice pláče, jak díky Březinovi musel po x letech skončit, ale může si za to sám. Pro mě jsou jsou v konečném důsledku oba na jedno brdo a nepoužitelní, jeden je cvok (B) a druhý tu funkci prostě nezvládal. Je potřeba najít někoho nového ... ono obecně platí, že sedět víc jak čtvrt století na jedné sesli, navíc státní, je fajn možná pro toho sedícího, ale to je tak všechno.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

22.1.2025 19:55 Reaguje na Radek Čuda
Žádný kompromis neexistuje. Platí zákon, nic tam tedy nebude, tečka. Budete snad hledat kompromis s prodejci drog, bankovními lupiči nebo kapsáři? Že by jako kradli jenom trochu?
Odpovědět
KL

Karlík Lysý

23.1.2025 10:40 Reaguje na Ivan Brezina
Jsem rád že tohle od Vás čtu. Předpokládám, že teď nám také objasníte, proč jste se podobnou poučkou neřídil, když jste se procházel po Velké Jizerské louce. To je myslím přísně chráněné území se zákazem vstupu.

Pokud platí zákon pro všechny a kompromis neexistuje, nemělo by to přece být možné.
Odpovědět

Radek Čuda

23.1.2025 10:52 Reaguje na Ivan Brezina
Kompromis samozřejmě existovat může, bo příslušný orgán státní správy může za určitých podmínek v určité lokalitě táboření povolit.

Ostatně, třeba ten kompromis s některými prodejci drog byl dávno nalezen ... a kdyby ne, tak v letenské při sestavování rozpočtu spáchají hromadnou sebevraždu:-) ... a u některých jiných je to jen otázkou času.

Já jsem pro vás měl z počátku porozumění, ale čím dál se utvrzuji v tom, co jsem napsal. Tedy že vy jste extrémistický magor (když se vám to tedy zrovna hodí) který celé věci více škodí než pomáhá, stejně jako je Pořízek člověk, kterému dávno ujel vlak a nepochopil, že co fungovalo před 30 lety ... prostě si některých věcí moc nevšímat a v zásadě spoléhat na zdravý rozum, soudnost a nějakou tu samoregulaci ... dnes už nefunguje ani smykem, bo časy se prostě mění a rozhodně ne jen k lepšímu.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

23.1.2025 11:40 Reaguje na Radek Čuda
Ale jistě, jen ať to někde povolí. Obratem jim tam novináři pošlou mraky rekreantů, když je to teda legální. Btw. samozřejmě že jdu ve veřejném zájmu tvrdě a nekompromisně za nastoletím zákonného stavu, od toho jsem přece investigativní novinář. Platí zákon, tečka.
Odpovědět

Radek Čuda

23.1.2025 13:57 Reaguje na Ivan Brezina
Vy si jděte kam chcete, skutečnost je taková, že docílíte akorát tak pravého opaku, tedy řada lidí bude ten zákon porušovat "prostě na truc" a budou mít při tom pocit, že jsou hrozní odbojáři. Aneb zakázané ovoce nejlépe chutná. A ne, neuhlídáte to. Ani smykem. A ani nikdo jiný.

Plus z vašich vyjádření je čím dál víc a víc jasné, že vám vůbec nejde o to Kokořínsko jako nějakou udržitelnou rekreační oblast, ale jen si snažíte něco dokázat a pohonit si ego. Na Pořízka to asi stačilo, ale to je tak všechno. Prostě když budu parafrázovat klasika ... buřty v lese jsou buřty v lese, to má Březina marný:-).
Odpovědět
PB

Petr Blahuš

24.1.2025 18:44 Reaguje na Radek Čuda
Bingo.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

25.1.2025 20:12 Reaguje na Radek Čuda
Ne, o "udržitelnou rekreační oblast" mi opravdu nejde, protože jsme v CHKO. Jde mi o to, aby na Kokořínsku byl vymáhán platný zákon 114/1992, zbourány ilegální kempy a pokutováni přestupci.
Odpovědět
PC

Pavel Charvát

26.1.2025 18:35 Reaguje na Radek Čuda
Pane Čuda, Vy jste fakt nevěděl, co je ten chlap zač? Proč s nim po zkušenostech s jeho osobnostními rysy nevezme ani Mateřídouška, resp. vzaly ho jen Velkouzenářovy Listy s s trpajzlíkem Pleslem a i tam ho pouštěj leda do nějaký přílohy...
Odpovědět
JV

Josef Volfík

24.1.2025 10:45 Reaguje na Ivan Brezina
Vy jste komik. Kompromis s prodejci drog existuje (množství víc, než malé) a navíc se hledá jak ho nově realizovat. Marihuana droga je a nyní i u nás se hledá jak, kolik kde a komu ji legálně prodávat, to jste nerazegistroval? Kompromis s kapsáři existuje přece také. Limit pro trestní čin se už několikrát zvýšil, to snad není kompromis?
Odpovědět
DH

David Hromádko

22.1.2025 16:45
Nechápu že se na toto téma neustále diskutuje... Já tramping chápu tak, že když přespím někde "pod širákem" a druhý den odcházím, tak když se otočím, tak to místo vypadá tak, jako by tam člověk nikdy nebyl (snad s výjimkou stop od bot)... Vše mimo tuto definici je stanování, kempování či chataření a nenazývejme to trampingem... Tramping jako takový tady je tak dlouho a přežil tolik politických i ideových režimů právě proto, že po nich nic nezůstávalo, nikdo si na ně nemohl stěžovat a nikdo nemohl takové aktvity nazvat jinak než přespání venku v přírodě. Na spoustě míst, které jsou trapsky využívána, tak kromě stop nenajdete vůbec nic. Proč to nejde v této lokalitě je mi záhadou...
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

22.1.2025 21:02 Reaguje na David Hromádko
Přátelé a kamarádi trampi, že je uplakaný článek tendenční, pochopí i dítě z MŠ (nechci se dotknout zastánců ilegálního chataření v CHKO), ale pojďme bez emocí racionálně argumentovat (při minulé diskusi na Seznamu jste mne "grilovali", dneska tu čtu pár lidí, kteří si pod "tramping" představují přibližně to, co já:
1.Nejsem zastáncem pana Breziny, neznám toho chlápka a je mi fuk. Vaše chimerické představy, jak se klonuje a útočí na vás mnohočetnými příspěvky, mne nezajímají. O situaci v Roverkách jsem se dozvěděl na netu a když jsem viděl ten "ukrutně zmanipulovaný" pořad v ČT (takže žádné kecy v kleci, ale videoreportáž z místa)
2.Ty postavené hnusy s okny a dveřmi z OBI, stěny přilepené těsnící pěnou ke skále, tady obhajujete jako tramping? Myšlenky trampingu vychází z woodcraftu a slovo tramp je tulák (tedy od slova toulat se), trampovat, vandrovat. Zdá se vám, že přijet do boudy se čtyřmi stěnami, střechou (s komínem!!-to už mě fakt po*er!!) dveřmi, oknem a vedle kadibudkou, naplňuje definici trampingu? To je to nenápadné splynutí s přírodou? Vůbec jsem nepochopil, jak pan exředitel tady může v článku psát rozhodíte spacák a spíte....buď si staveb nevšiml, tak tam opravdu nemá už 25 let co dělat, případně je mimo, sorry... Spoře trampsky vybavené tábořiště pod převisem asi není až takový problém, ale to co obhajujete za mastňácké hnusy je úplně mimo soudnost!! Chybí tam už jenom elektrocentrála, mikrovlnka a televize (nádobí už tam taky je). Ale tomu se, pardi, říká chataření a chalupaření. Po správném trempovi ráno zbyde jenom uválená tráva a ne zadehtovaná očouzená skála.
3.Stanový dětský tábor v CHKO? Prosím, kde takový najdu? Díky za odkaz. My jsme pro děti chtěli jenom postavit na pár dní puťák na břehu Blanice (CHKO Blaník) a bez šance.
4.Odtržení moderního člověka od přírody v článku je trošku na pousmání, když z aglomerace jedu do lesa, kde mám postavenou další boudu. Tu když si postavím u baráku, tak ji nemusím mít v CHKO... a ještě se na mne hajný celý nedočkavý těší "podle citace významného vlastníka" v článku...
5.To, že se jedná o stavby (v našem případě evidentně ilegály), sám pan exředitel potvrzuje textem "historická stavba zasazená do skály". Mně osobně by nocoviště nevadila, ale právě ty stavby, které se dále rozrůstají (z 90 na 120); navíc "kovaný trampové" kutají na Čapu (s tajným souhlasem??), to fakt nedávám...mají zbudované takovéhle šmakulády v jiných CHKO? Asi ne, co? To by byl fofr!!
6.Často tady řešíte "ošklivou stránku"- nelegální odposlech (tak to nahlaste, že je nelegální- blábol o focení na zastávce vůbec nesnese srovnání). To že byl odposlech nelegální si může myslet jenom opravdový diletant (a u pana ředitele mě to překvapuje). Je tu jasný společenský zájem na pořízení nahrávky, která odhaluje komplot ochránce Chalupy (prý kamarádské řeči) s nelegálními "srubobudovateli" a je opravdu na úrovni policisty, který se domlouvá se zločinci. Ale bacha, je to borec největší, protože málem dvakrát nezvedl telefon ministrovi. Každý ať si po poslechnutí nahrávky udělá obrázek sám.
7.To, že se pan exředitel legální cestou brání šikaně je naprosto správné. Pokud viděl, jak štáb ČT rozdělal oheň, měl okamžitě zasáhnout (případně udělit jim pokutu), když to tady kriticky popisuje.
8.Proč vás tak dráždí vydaná mapa? Že tam budou chodit i jiní lidé? Jste něco víc? Nadlidi? Že jste si ten prostor zprivatizovali jenom pro sebe? Proč tam můžete vy a ne jiní?
9."zneužívá demokratických vymožeností" úplně jsem si vybavil herce Romana Skamene v roli bolševického lampasáka ve filmu Tankový prapor, chybí jen dodat ...lidově demokratické armády"
10.Ostatní text jsou už opravdu ubrečené nesmysly (jak by Brezina někoho mučil aj.) na notu pseudotrampingu o rozložení společnosti, o nenahraditelné ztrátě a podobně. Víte co se stane, když se ty lepenice zbourají? Zhola vůbec nic, koupíte si teplejší spacáky, budete spát pod převisem (jako ostatní obyčejní trampi) a kdo chce chatařit, a musí mít pod zadkem porcelán, ať si postaví boudu na zahradě
11.O tom, že jsou tam ty boudy jednoznačně nelegálně, asi není potřeba se ani zmiňovat. A to k nim můžu jet vesnicí klidně 52 km/h (to mne argumentačně taky rozbilo). Takovej "švajneraj", pane exřediteli, není v žádný CHKO, vaše nečinnost a tolerance k nezákonnostem je opravdu špatnou vizitkou.
12.Poslední dotaz: ten novej sroubek, co kutáte na Čapu bude mít patýrko? To na Roverkách ještě nikde není, tak by to bylo originální...
Odpovědět
LP

Lukáš Plíštil

22.1.2025 22:09 Reaguje na Patrik Novotný
k bodu 3. V CHKO Jizerské hory třeba Farská louka.
Odpovědět

Radek Čuda

23.1.2025 11:01 Reaguje na Lukáš Plíštil
Doplním ... i v CHKO Kokořínsko vím hned na první dobrou o 3 legálních kempech (Harasov, Kokořín, Splávek) a když pominu Lhotku, která je těsně za hranicí CHKO, tak v Kokořínském dolu si na jeden dětský tábor pamatuji, i když si teď ne a ne vybavit, kde přesně to bylo (bylo to hned u silnice, ale víc teď fakt nedám).
Odpovědět
LV

Lukáš Vítek

23.1.2025 10:09 Reaguje na Patrik Novotný
"Přátelé a kamarádi trampi, že je uplakaný článek tendenční, pochopí i dítě z MŠ (nechci se dotknout zastánců ilegálního chataření v CHKO), ale pojďme bez emocí racionálně argumentovat"..... Tak toto napsat na úvod a pak ,,bez emocí" vyplodit takový text ... nezdá se ti, že jsi trochu v křeči? Trochu nadhledu by pro vás bojovníky proti táboření neškodilo ...
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

23.1.2025 22:19 Reaguje na Lukáš Vítek
...asi máš trochu pravdu, Luky (začnu v klidu a končím s tepovkou běžce na 60m), ale je to cca 397.článek, kdy pseudotrampové obhajují takové "hnusy"
1.fakt nejsem bojovník proti tábořené, ale proti chataření v CHKO...je to tak brutálně nepochopitelné?
2.ty jsi s tím OK?
3.pak se tedy názorově rozejdeme, protože tvůj "tramping" je od mého vzdálený miliony kilometrů... asi nepřesvědčíme...a jestli mi napíšeš, že škodím tomu správnému trampingu nebo, že podporuji Brezinu, tak mne fakt už "jebne" (a máš mne na svědomí)
4.všimni si, že jsem vzdal boj o protiprávní stav věci
Odpovědět

Radek Čuda

23.1.2025 11:05 Reaguje na Patrik Novotný
Puťáky jsou problém, protože u nich neexistuje již vybudovaná infra ... "pevné" tábory nejsou až tak výjimečné a pokud s tím majitel pozemku souhlasí a není to zrovna PR, nedej přírodo NPR, tak se to většinou dá. V CHKO s tím bývá trochu větší oser, ale většinou se to dá.
Odpovědět
PN

Patrik Novotný

23.1.2025 22:29 Reaguje na Radek Čuda
nechtěl jsem nic na černo (natož platit pokutu), takže konzultace s pracovníkem CHKO předem (chtěli jsme puťák na cca 10 dní-otočit tam víc oddílů). Při slově latrina ten frajer zbledl a vypadal, jako když veganovi ukážeš tlačenku a po lehkém náznaku zásobování autem 1x denně (závoz vody a proviantu) jsem mu ani nestihl slíbit dokonalé zahlazení místa. Fakt to byl krátký proces, a nemohli jsme proti tomu postupu říct ani popel...byl nekompromisní. Udělali jsme to jinde a já jsem si uvědomil, že to vlastně dobře: ještě by tam ti naši "smradi"(nemyšleno pejorativně) udělali nějaký průšvih... snad jen některá ta území CHKO mi přijdou zbytečně rozsáhlá, ale protože důvodům nerozumím, nemůžu to hodnotit...
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

24.1.2025 12:35 Reaguje na Patrik Novotný
Vše závisí na dohodě a dobré vůli. Když jsem pracoval jako vedoucí ŽP okresního města přišel za mnou vědecký pracovník se žádostí, zda v rezervaci může kvůli výzkumu chytat pavouky. Mohl jsem vyžadovat vyjádření a stanoviska od několika dalších institucí, ale mě zajímalo, jak ty pavouky bude chytat a co s nimi bude dělat pak. A jeho žádosti jsem hned vyhověl. A podobně i v jiných případech. Naopak vedoucí vodohospodářů na ŽP okresního úřadu požadoval tolik vyjádření, že žadatelům dalo hodně práce přes něj přejít. A protože se jednalo o příhraniční území, mnozí úředníci požadovali i vyjádření z Rakouska. A měli na to zákonné právo.
Jenže tehdy byla 90. léta a mohl sem si dovolit rozhodnout sám. A nebylo tolik úředníků, stěžovatelů ani "udavačů". V současnosti, jak pozoruji, bych byl brzy vyhozen nebo i stíhán.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

24.1.2025 12:41 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Chtěl bych ještě dodat z té doby - to jsem se dočetl: Nějaký výzkumný pracovník chtěl zkoumat mihule v nějakém potoku kdesi v jižních Čechách. Chtěl zjišťovat, kolik jich přežívá, jaké mají podmínky k životu, zda přežijí, jak je chránit. Podal si tedy úřední žádost se všemi zdůvodněními proč a jak. Než úřady žádost vyřídily, mihule v potoce vyhynuly.
Odpovědět

David Šeda

22.1.2025 19:19
Velmi hloupý článek. Vy jste vůbec nepochopil, jakou roli by měl vykonávat ředitel Správy CHKO.
Odpovědět
RL

Radek Lučan

22.1.2025 19:40
Máte plnou podporu naprosté většiny přírodovědců, které znám - a jejich opravdu hodně! Když jsem kdysi začal sledovat počínání pana Breziny, myslel jsem, že mu skutečně jde o ochranu přírody. Ukázalo se, že mu jde o něco úplně jiného. Mu jde o doslovné dodržování zákona a myslí si, že doslovné dodržování zákona = dokonalá ochrana přírody. Ale zejména mu jde o sledovanost na sociálních sítích. Takže nejlepší rada, co dělat, je ignorovat, kde a jak jen se dá.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

22.1.2025 19:52 Reaguje na Radek Lučan
Ale neignorujete Radku, že?:-)).
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

22.1.2025 20:00 Reaguje na Radek Lučan
Ano, zákon je špatný, je převzatý z amerických parků a do evropské kulturní krajiny se nehodí. Přírodu poškozuje neboť bezzásahovost ve všech formách evropsku kulturní krajinu devastuje, egalizuje, například zarůstáním stepí keři atd. Pokud chceme tuto krajinu udržet tak jak ji známe z historie a jak se nám líbí, je nutno se vrátit k historicky ověřené konservativní údržbě.
Odpovědět
OT

Ondřej T.

22.1.2025 21:23 Reaguje na Slavomil Vinkler
Můžete nám, prosím, sdělit, který paragraf kterého zákona je špatný a proč?
Odpovědět
MK

Martin Košner

22.1.2025 20:14
Zkouším pochopit rozdíl mezi literou a duchem zákona 114/192 a jak to má fungovat v CHKO, kde se potkají lidé vyžadující písmena v zákoně s lidmi přemýšlejícími o zákoně. Vážím si těch druhých a nejde mi pochopit ty první, ale v ochraně přírody jsem nepracoval celý život :-) Martin Košner
114/1992_§ 26
Základní ochranné podmínky chráněných krajinných oblastí
(1)
Na celém území chráněných krajinných oblastí je zakázáno
b) tábořit a rozdělávat ohně mimo zastavěná území obcí a místa vyhrazená orgánem ochrany přírody,

Tak jsem hledal význam slova rozdělávat a zde je výsledek:
- rozdělávat je děj časově neohraničený, vid nedokonavý

Oproti tomu je význam slova rozdělat
- jednorázový děj, např, zapálit připravené dřevo, vid dokonavý

Z výše uvedeného mi vychází, že rozdělat oheň z připraveného dřeva (a vůbec nemusím vědět, kdo dříví připravil) můžu na území CHKO rozdělat, pokud neporuším jiné zákony (třeba lesní zákon, ale tam mi může dát souhlas vlastník lesa). Nesmím ho však rozdělávat opakovaně (ale to opakování je vázáno na místo, osobu nebo na činnost? to podle mě zákon neřeší). A už vůbec nechci řešit situaci, kdy k rozdělanému ohni dorazí přísný kontrolor a já mu řeknu, že oheň rozdělala osoba neznámá nebo osoba blízká, jejíž totožnost znám, ale v souladu se zákonem odmítám její totožnost prozradit a udržování ohně zákon neřeší :-) Já ho vlastně hlídám (a aniž bych porušoval zákon užívám), aby se nerozšířil a jsem dokonce ochotný kontrolnímu orgánu zavolat, že jdu z vážných osobních důvodů pryč a žádám ho o pomoc, jinak to budu muset hlásit, že opustil místo :-)
Obdobně - na parkovišti v CHKO ve vzdálenosti nad 50 m od lesa si uvařím oběd na plynovém vařiči. Oheň jsem rozdělal. Alternativy posuzování viz výše, situace absurdnější.
A ještě má oblíbená otázka kuřáka, kde v CHKO si můžu zapálit cigaretu mimo zastavěné území, pokud tam jinde nejsou místa vyhrazená orgánem ochrany přírody:-) A kolik pokut bylo za tuto činnost uděleno :-) Jen doufám, že tato moje absurdní otázka nebude inspirovat podivíny k podávání žádostí o informaci.
Odpovědět
OT

Ondřej T.

22.1.2025 21:29 Reaguje na Martin Košner
Myslíte, že stavět sruby a další zařízení v lese v CHKO bez povolení je v souladu s "duchem zákona"?
Odpovědět
Peter Sládek

Peter Sládek

23.1.2025 00:45 Reaguje na Ondřej T.
Dle jeho výkladu je stavět vid nedokonavý (jako rozdělávat), takže je to protizákonné. Však postavit je vid dokonavý, takže ho zákon nezakazuje (stejně jako rozdělat oheň).
Když si tedy jeden "tramp" postaví jeden srub, bude to jistě v souladu s duchem zákona i lesní moudrosti.
Taky může tvrdit, že stavební materiál našel v lese, sesbíral jako odpad a slepil pur pěnou, aby ho vítr nerozfoukal po okolí.
Odpovědět
PB

Petr Blahuš

24.1.2025 18:47 Reaguje na Ondřej T.
Hele Ondřeji, nechceš se pochlapit a podepsat se zde plným jménem?
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

25.1.2025 21:27 Reaguje na Petr Blahuš
Důležitý je obsah komentáře, ne jméno!

Raději zajímavé a slušné příspěvky od anonymů než bláboly od "chlapáků s plným jménem". U některých diskutujících ani uvedené plné jméno není zárukou toho, že se jedná o jejich pravou identitu.
Odpovědět
BK

Bonifác Kolárek

23.1.2025 06:00
Osoba, která se udrží po několik desetiletí na tak významné pozici ředitele CHKO musí být neobyčejně manažersky schopná, anebo, při tolika politických zvratech, řekněme, nadmíru loajální. Ke všem momentálně vlivným a zájmovým skupinám. V každém případě děkuji panu Pořízkovi, že se zde vyjádřil. Hned to vnáší více světla do nepřehledné situace. Obsah sdělení a identitu osoby ostudného strážce přírody na té ilegálně pořízené nahrávce nerozporuje (díky za tu nahrávku!), ba co víc, zjevně ji hájí a význam bagatelizuje nesmyslnými přirovnáními. Přitom by se mohlo jevit, že pan Brezina, ad absurdum lpící na liteře zákona činí pouze medvědí službu ochraně přírody a ono to bude zřejmě tak, že pan Pořízek si svou (ne)činností pana Brezinu sám zformoval, vypiplal. A tratit na tom budou všichni. Tradiční kultivovaní trempové, kariéra pana Pořízka, pověst investigativce pana Breziny i ochrana přírody, a to nejen v očích veřejnosti. Nešlo by, pane Brezino, tu Vaši záslužnou práci nyní dělat už trochu méně, řekněme, urputně?
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

23.1.2025 07:47 Reaguje na Bonifác Kolárek
Celá společnost tratí pane Bonifáci.A je a bude méně připravena na opravdové problémy.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

23.1.2025 13:00 Reaguje na Bonifác Kolárek
pan Brezina, ad absurdum lpící na liteře zákona činí pouze medvědí službu ochraně přírody ..............

Kdysi dávno za socialismu vydaly úřady, s ohledem na velmi suché léto, zákaz vstupu do lesů. Protože neukáznění návštěvníci lehkomyslně odhazovali špatně uhašené vajgly. O ohníčcích ani nemluvě.
V tu dobu jsem byl s dětmi v Hřensku a chodili jsme mezi skalami. Nikdy nás nikdo nevyháněl, stejně jako i jiné návštěvníky, i ti strážci zjevně předpokládali, že se turisté budou chovat zodpovědně.
Stejně tak jsme byli s manželkou v Broumovských stěnách. A tam potkali hajného. Jen nám řekl - "nerozdělávejte nám tady oheň", což jsme stejně neměli v úmyslu.
Pamatuji ovšem názor nějakého akademika přírodovědce, který varoval, že když bude občanům zakázán vstup do přírody, že ztratí zájem o to, jak je chráněna.
A to vnímám i v tomto případě - z chráněného území se vyženou trampové kteří se chovají zodpovědně a ohleduplně, byť si někde v houští postaví boudu, a do přírody se nahrnou tlupy "mastňáků", kteří tu přírodu poničí více než nějaká ta bouda.
Mám takovou smutnou vzpomínku, byť nakonec nebyla realizována. V r. 1968, kdy se začaly obnovovat podnikatelské úmysly, se začala propagovat idea "ekonomického využití Vysokých Tater". Co tam vybudovat aby přístup byl co nejsnadnější a nejmasovější. A vidím nyní, že ta idea vítězí.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

23.1.2025 08:47
Tak v dnešní společnosti je asi jediná cesta, jak takovou aktivitu jako tramping dále udržovat a i prosazovat. Po vzorů všelijakých nátlakových skupin se prostě začít, třeba v nějakém sociálním médiu, propojovat a organizovat, vytvořit nějakou organizaci, asi neziskovou, vytvořit nějaký svůj lobbing u politiků stejně jako to dělají zelení atd. A hned bude základ, na kterém s etramping může provádět, budou oficiální pravidla, bude vidět, kolik populistický politik dostane hlasů, když pro trampy něco udělá. Atd atd.
Zkusit nějaké propojení třeba se skauty, jestli budou mít zájem, ta jejich "lesní moudrost" je trampingu velice blízká...
A zastavit nebo aspoň omezovat zatím zelenými aktivisty podporované bezbřehé množení vlků a zejména medvědů. Na Slovensku je tramping už dnes určitě docela rizikový a co se týká vlků, pokud jejich bezbřehá podpora bude přetrvávat, snadno už za pár let mohou vznikat regiony, kde vlci budou silně namnožení a fungovat v podobě silných smeček
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

23.1.2025 09:25 Reaguje na Radim Polášek
Skaut jsem byl po roce 1968.Normalizace potom vytvořila Junácké oddíly SSM/Svazáci/.Je tu mnoho diskutujících,pro které je realita z doslechu.Trampa poznátě podle maskáčů a PUR pěny v kapse. ...
Hovoříte o Lesní moudrosti,je zřejmé,že představy máte hodně mlhavé.Pardon.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

23.1.2025 12:47 Reaguje na Radim Polášek
Za socialismu jsem se dočetl, že na Slovensku je cca 400 medvědů, a že to je asi tak optimální počet. Který byl udržován pravidelným, poplatkovým odstřelem. Nyní je, podle oficiálního sčítání, medvědů asi 1200. Je jasné, že se do daného prostoru už nemohou vejít, nemohou se tam uživit a proto zákonitě migrují dál, a potravu hledají i v blízkosti lidí.
O vlcích se tehdy psalo minimálně, bylo jich jen pár.
Jsem toho názoru, že všechna zvířata by měla být myslivecky obhospodařována. Měly by být stanoveny počty, jak kde je krajina úživná. A nadbytek by měl být odloven. I třebas těch bobrů, vyder, kormoránů - už prý jich je u nás na 20 000. Pamatuji tu slávu, když se na Novomlýnských nádržích objevily první 3 kusy.
Odpovědět
MS

Milan Starec

23.1.2025 08:51
Pane Pořízku, děkuji za tento text. Po jeho přečtení je zcela zjevné, že na své pozici opravdu nemáte co dělat.
Odpovědět
JV

Jaroslav Vinický

23.1.2025 10:24
Je smutné, že jeden (teď už dva) jakonovináři, jsou vůbec akceptováni ministerstvem jako partneři k jednání. Ivan Brezina je zářný příklad udavače gestapa, nebo STB. Opravdu politováníhodný bezcharakterní červ.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

23.1.2025 11:51
Dovolím si ještě podotknout, že odpor místních ke zřizování CHKO a NP je
dílem právě takových Březinů, kteří bojují za likvidaci zažitých pravidel
a nastolení nových a nekompromisních. Budiž to poučením, že hezky ptáčku
zpívají, když lapají, ale když ho polapí, tak se nestačí divit. Pan
Pořízek radikalitu a zákonnost brzdil, aby nedocházelo k odporu a možná
i jiným excesům. Vyhnat někoho ze známého tábořiště může znamenat, že
si někde jiné, kde ohrozí přírodu více a navíc na novém panenském místě.
Chápu, že vyobcovanému samotáři Březinovi stačí plynový vařič, ale partě
trempů ohniště bude scházet. Asi tu atmosféru nikdy nezažil a tak mu
nechybí a nebo zažil, byl vyobcován, závidí a mstí se. I takoví lidé
jsou, že jiným závidí jejich kamarádství, zábavu u ohně a on pouze z
dálky smutně u vařiče poslouchá, jak se jiní u ohně baví. Dokonce ho
lituji, ale cestu si vybral sám, že bude nenáviděn a nikdo ho už nikdy
nepozve na potlach, či na pouhý vandr, aby je nenapráskal, že nemají
oheň v rozporu se zákonem 50 m od lesa! To musí být teda romantické
místo uprostřed louky v průměru 100 metrů vydané v zimě na pospas větru.
Nebo se už podle něho nemají lidé sdružovat a scházet v přírodě, ale
pouze v placených kempech? I tam jsou ale ohniště často 10 m od lesa
a to mu nevadí, že je porušován nesmyslný zákon?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

23.1.2025 11:55 Reaguje na Břetislav Machaček
opravuji:.... že si najde někde jiné....
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

23.1.2025 12:40 Reaguje na Břetislav Machaček
Dovolil bych si, dle mého soudu, opravit a doplnit:

Pan Pořízek radikalitu a zákonnost brzdil,............
Napsal bych to tak, že pan Pořízek brzdil radikalitu zákona. Čili, jak jsem už psal, aplikoval v praxi smysl zákona, v tomto případě ochranu přírody a krajiny.

se už nemají lidé sdružovat a scházet v přírodě, ale pouze v placených kempech? ..........
To jsem, bohužel, zažil na Novém Zélandě, kde žije moje dcera. Tam se lidé skutečně mohou scházet pouze v placených kempech a chatách, které jsou soukromé, či společenské a platí se v nich za pobyt. Je tam nádherná krajina, ale takové volné "čundrování" jaké známe od nás tam není. Vše někomu patří, a ani na státní půdě se nadivoko tábořit nesmí. Ale on to z těch místních snad nikdo nezná. Individuálně to samozřejmě možné je, když to žádný orgán nezjistí.
Paradoxem je, že tam mají perfektně vybavená parkoviště, se záchody, tekoucí vodou, ale přespat na nich nesmíte. Ani v autě, pokud to není schválený "camping van".
Podobné to je ve "spořádaném" Švýcarsku. U nás, díky patentu (zákonu) Marie Terezie, která povolila poddanému lidu volný vstup do lesů, sběr suchého dřeva a lesních plodů, máme stále jakousi svobodu pohybu krajinou. Povolila to ovšem (i) proto, že lesy byly "hospodařením" soukromými vlastníky tak zplundrované, že ta osvícená panovnice se rozhodla to napravit. Pokračoval v tom i její syn, Josef II. Z jejich rozhodnutí těžíme dodnes, i když už tu máme ty tendence, že "soukromé vlastnictví je svato" a majitele nikdo nesmí omezovat.
Odpovědět

Radek Čuda

23.1.2025 13:47 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Čistě technická ... Švakc není v tomto směru žádné velké drámo, čistě z pohledu zákona je to tam možná mnohdy lepší než u nás.
Najít se k tomu dá mnoho. jen tak na první dobrou ... https://mzv.gov.cz/bern/cz/viza_a_konzularni_informace/pobyt_a_cesty/prespavani_ve_volne_prirode_ve_svycarsku.html ... nebo ... https://www.cestujlevne.com/cestopisy/svycarsko-2020-1770

A z vlastní zkušenosti, při aspoň troše zdravého rozumu a slušnosti tam přespání fakt není problém (samozřejmě bez otevřeného ohně, na druhou stranu tam na rozdíl od nás prakticky všude do bivaku zahrnují i přespání ve stanu).
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

24.1.2025 12:23 Reaguje na Radek Čuda
Děkuji za podrobnější informace. My tam jezdili na kolech, takže v nižších polohách, bez stanů, a pravda, dávali jsme si pozor, abychom nikoho neobtěžovali.
Na druhé straně se Švýcarům nedivím, že se na lidi přespávající někde po mezích dívají úkosem. Co jsme jim vlastně přinesli, když jsem tam za týden utratil 5,5 franku.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

23.1.2025 12:25
Teď se novináři podrobně zaměří na kostlivce ve kříních, které po Pořízkovi zůstaly na správě CHKO. Tedy třeba na dotace na jeho pozemky, zadávání práce příbuzným nebo "brigády", na kterých vydělávali ničitelé přírody z řad Roverských patriotů.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

23.1.2025 16:41 Reaguje na Ivan Brezina
Nyní jste se předvedl v celé své kráse. Z vás by měli kdysi
řídící důstojníci radost a možná by vás přijali do svých řad.
Jsem zvědav, jak by jste se v té době choval, jen aby jste
bojoval proti trempským boudám před revolucí. To by jste je
napráskal, že si na těch boudách vyprávějí protistátní vtipy
a tudíž je třeba ty boudy a tábořiště zlikvidovat a s nimi
i ty lesáky, kteří ty boudy tolerovali? Je mi z vás ouvej!
Odpovědět
FN

František Novotný

23.1.2025 21:31
Pane Brezino,
velmi podporuji vaši aktivitu týkající se ilegálních trampských tábořišť. Chtěl bych vám proto oznámit, že i na území jiných CHKO se nacházejí stejné stavbičky, potlachoviště s totemy, převisy se sedátky a palandami z větví, upravené a obsazené jeskyně a hlavně spousta a spousta ilegálních ohnišť. Vše v protikladu se zákonem o ochraně přírody a krajiny. Jedná se jmenovitě o CHKO Český ráj (vedoucí ing. Bílek), CHKO Jizerské hory (ing. Korytář), CHKO Lužické hory (ing. Besta). Uvedené CHKO spadají do gesce RP AOPK Liberecko, vedoucí ing. Jiří Hušek. Pan Hušek byl jmenován i vedoucím pracovní skupiny pro řešení problematiky trampingu V CHKO Kokořínsko. Podle mě se jedná o zcela zjevný střet zájmů. Jak může být člověk, v jehož rajónu se nachází jistě stovky jím tolerovaných ilegálních tábořišť a ohnišť vedoucím této pracovní skupiny? Jaký bude asi výstup této pracovní skupiny?
Pane Brezino, žádám vás jako úspěšného novináře, konejte svou povinnost! Pomozte odstranit tento neřád i z Libereckého kraje!
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

24.1.2025 13:00
LÁĎOVO DŘEVO NA TÁBORÁK
Bývalý šéf CHKO Kokořínsko Ladislav Pořízek zveřejnil na Ekolistu ubrečený komentář o tom, jak je svět nespravedlivý. On prý dělal všechno správně, a stejně ho vyhodili. Kromě záplavy dalších nesmyslů se v Pořízkově textu objevuje i povzdech, že na dříve „tajná“ trampská místa zamířili i netrampové. „Zůstává po nich nepořádek pod převisy, mnohdy doutnající oheň, o uklizeném ohništi a přípravě suchého dřeva pro budoucí příchozí ani nemluvě,“ píše bývalý šéf CHKO. Ano, čtete dobře. Ten člověk si stěžuje, že náhodní návštěvníci odešli, aniž nachystali dřevo na oheň.
A tohle prosím napíše člověk, který měl z pozice své funkce prosazovat zákon 114/1992, jenž rozdělávání ohně v CHKO zakazuje. Pořízek zákon nevymáhal, kontroly ilegálních kempů neprováděl, ohniště nelikvidoval, pokuty za oheň neukládal. Své nezákonné nekonání ještě drze přiznával. „Rozdělávání ohňů, nehrozí-li extrémní nebezpečí požárů, je marginální problém,“ řekl předloni v prosinci webu Aktuálně. „I v našich vnitřních předpisech máme, že to řešíme zpravidla domluvou.“
Teď tedy Pořízek překročil další metu. Z pohledu bývalého šéfa CHKO není špatný ten, kdo v rozporu se zákonem rozdělává ohně a ohrožuje tak přírodu požárem. Špatný je ten, kdo na ty ohně nepřipraví dřevo. Tady už spadly všechny masky, bývalý ochranář se naprosto odkopal. Představte si, že by snad šéf AOPK František Pelc někdy v budoucnu uvažoval svěřit mu nějakou funkci. Už navždy bude třeba připomínat: „Pořízek?! Ten Pořízek, co chtěl vandalům chystat vatry ohrožující přírodu? Nezbláznil jste se, pane Pelci?“
A do toho se dnes dozvídáme, že soud zprostil viny údajného žháře Jiřího Lobotku, který prý v létě 2022 zapálil národní park České Švýcarsko. Nepodařilo se mu to totiž prokázat. „V době, kdy požár vznikl, do parku chodilo hodně návštěvníků a trampů,“ čteme na iDnes. „Strážci nacházeli množství starých ohnišť.“
Buďme rádi, že Českosasu v létě 2022 nešéfoval Ladislav Pořízek. Ten pán by tam trampům na nebezpečné ilegální táboráky ještě připravil dřevo.
Odpovědět
JO

Jarka O.

24.1.2025 13:48 Reaguje na Ivan Brezina
Tyjo! Získávám jen já dojem, že novinář má psychickou poruchu? P. Pořízka neznám, ale není ta pomluva už za čarou? Kdyby tam šéfoval někdo jiný než tehdejší klimatik, tak by možná nebyl dobrovolným strážcem člověk po lobotomii nebo by nebyl park zanedbaný, zničený ochranářskými zásahy jako smrky pokácenými a nechanými k zetlení na stezkách a v požárních průsecích, a po nahlášení požáru z německé strany by vedení asi hned začlo jednat. Ale co se divím, žhář je nevinen, táboráky stíhány …
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

26.1.2025 16:28 Reaguje na Jarka O.
Paní Jarko.Tyto diskuze sleduji jako turista,možná tramp a člověk který celý život tráví v přírodě,nakonec i profese...
U toho novináře je samozřejmě do očí bijící patologická umanutost a rozhovor možný není.
Odpovědět
JO

Jarka O.

26.1.2025 22:28 Reaguje na Emil Bernardy
Zvláštní pán. Důvody jeho jednání, pane Bernardy, asi ani nechtějme znát. Dost lidí vč. krajinné architektky tu psalo, že tábořiště jsou nenápadná, uklizená, celkem hezká a bez aplikace s GPS je ten, kdo je nezná, nenajde. To myslím mluví za vše.

V NPČŠ dřevo bylo nachystané bez p. Pořízka a také "přírodní nepořádek", no a pokud p. Pořízek chránil trampa, ktery se již málokde, ale v tomto CHKO stále vyskytoval, tak tím plnil svou povinnost ochrany ohroženého druhu:-)).
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

27.1.2025 07:09 Reaguje na Jarka O.
Nahlédnul jsem na FB na plátek Roveršti elfové.Stačí pár příspěvků a běžnému člověku se zvedne kufr...za hranicí nechutného.Umanutost ničit a ničení nejen boudiček,ale i tábořišť,ohniště a pár klád či laviček na posezení.A ničení kariery lidí,kteří pracují dobře a znám jich mezi lesníky většinu.V aplikaci Trampské kempy jsou tábořiště ne jen z Roverek.Za snad mnoha odpadlík připsal "vyřešeno".Znám kempy i předválečné,ti co tam tábořili měli něco společného s odbojem a někdy nedopadli.Jsou to také pietní místa pro zastavení....tu nebudu konkretizovat.Jeden blízký,psychiatr osobnost tohoto novináře odhadnul drsně.
Je mně z tohoto dění smutno .
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

27.1.2025 09:12 Reaguje na Emil Bernardy
...mezi lesníky v mém okolí,samozřejmě.
Odpovědět
JO

Jarka O.

27.1.2025 19:10 Reaguje na Emil Bernardy
To, co pán provádí, není ochrana ani péče o krajinu, jen nasí...í lidí přes zákon, on řeší marginální problémy přírody a lesů. Možná že bez z.114/92 by jejich stav nebyl horší.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

28.1.2025 07:48 Reaguje na Jarka O.
Tak.
Odpovědět
PH

Petr Hariprasad Hajič

24.1.2025 13:49
O tramping nejde vůbec. Jde o partičku paďourů, kteři si z Kokořínska udělai něco jako soukromý kemp, a když jim tam někdo cizí vleze, začnou ječet.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

25.1.2025 06:02 Reaguje na Petr Hariprasad Hajič
Přesně tak. K "trampingu" nutně potřebujou montážní pěnu, matrace z Ikea, střešní okna, kadibudky s plastovými prkénky, "indiánská" sedátka... Přehled hnusů včetně GPS je na www.trapskekempy.com. No a teď se to tam kompletně vyčistí.
Odpovědět
VK

Vaclav Kavka

25.1.2025 13:41
A Vy jste teda byl šéf státního orgánu ochrany přírody nebo Velký Bílý Otec trampů?
Já že to jsou 2 různý role, obojí se hraje podle jiných pravidel. Ten první má na stole sbírku zákonů, ten druhej kroniku osady.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

25.1.2025 16:40 Reaguje na Vaclav Kavka
On byl dvojjediný, podobně jako Bůh je trojjediný.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

25.1.2025 17:37
Stále opakuju: udělejte si názor sami. Stáhnete si do mobilu mapu a mobilní aplikaci www.trampskekempy.com a více než stovku ilegálních trampských tábořišť a protiprávních rekreačních staveb a srubů si obejděte sami. Pak sedněte a pište: "Vážený pane řediteli AOPK Františku Pelče, vážený pane ministře Petře Hladíku, viděl jsem ty peleše plné nepořádku, opálené převisy a hnusoboudy na vlastní oči a jsem šokován, kam až to bývalý ředitel Pořízek nechal zajít. Žádám vás, abyste co nejdříve začali bourat..."
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

26.1.2025 09:34 Reaguje na Ivan Brezina
Jsem opravdu šťasten, že jste před plyšákem ještě tahal kačera a
nebojoval proti trempským boudám a tábořištím. Vy by jste se snad
spolčil i s STB, jen aby vás v tom podpořili. Možná by jste dodal
i politické důvody likvidace(ze zákona to bylo zakázáno i tehdy)
a možná by byl důvod nás za to pozavírat. Jinak vrána k vráně
sedá a na to, že vás vyslyšel a podpořil současný ministr můžete
být skutečně "hrdý". Brňáci ví své a rovněž místní z okolí Soutoku
a Křivoklátských lesů. Arogance moci jako vystřižená vám zřejmě
imponuje, ale není všem dnům konec. Za 9 měsíců dojde k reparátu
a asi pomine vaše radost z dočasného vítězství.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

26.1.2025 11:39 Reaguje na Břetislav Machaček
Obávám se bohužel, že ani nová vláda nic nového nepřinese, že i v ní budou ministři a jiní úředníci obávající se o svoji židli a dobré bydlo a raději sklopí uši před ječícími aktivisty místo aby sami si zjistili stav věcí a udělali si vlastní úsudek. Např. pozval ministr pana Pořízka k projednání udání a vysvětlení, proč jedná tak jak jedná? Ne.
A není to jen v tomto případě, znám i jiné, kdy nadřízení okamžitě odvolávali dostali-li nějaké udání. Žádný ohled na dosavadní práci a výsledky, prostě ze strachu, aby se někdo nesvezl po nich, rázně ukazovali, jak mají situaci pevně v rukách.
Odpovědět
MV

Miloš Vachan

26.1.2025 21:30
Rád bych poděkoval p.Ladislavovi Pořízkovi za dlouholetou péči o CHKO Kokořínsko-Máchův kraj. Kraj, který mne očaroval a zavedl mne na svých toulkách cestou necestou do lůna přírody a šanci s ní splynout. Nejednou jsem měl možnost vidět obyvatele lesa, líně se válet v borůvčí s fialovou pusou nebo do uhelného mordoru odvézt něco hub o které jsem zakopával a potěšit tak svou matku. To mne dovedlo na cestu poznání krajiny a její přírody, že jsem se i nadále věnoval jako dobrovolník akcím, které s ochranou krajiny mají co do činění ať samostaně, nebo pod Arnikou popř. německou Grüne Ligou
Odpovědět
JS

Jirka Stárek

28.1.2025 11:27
Zde uvádím dosud nezmíněné skutečnosti k záležitosti tramping vs. ochrana přírody.
Zcela zásadní je informace, že se v této záležitosti vůbec nejedná o potírání trampingu. Tlak vyvíjený směrem k AOPK je totiž pouze zástupný problém, a celá věc má mnohem hlubší pozadí.
Je jasné vidět, že útoky skupiny kolem pana Breziny směřují cíleně na CHKO Kokořínsko, konkrétně na osobu Ing, Pořízka. Je třeba říci, že pan Brezina není hlavní postavou v této záležitosti, je totiž pouze bílým koněm a systematicky pracuje v zájmu velmi vlivných osob. Cílem těchto osob jsou personální změny na správách CHKO a ve vedení Národních parků, za účelem ovládnutí AOPK, a následného řízení AOPK těmito vlivnými osobami v jejich prospěch. Tím prospěchem je ovlivňování schvalování např. developerských projektú a staveb tak, aby bylo možné stavět tam, kde by to za normálních okolností nešlo.
V tomto konkrétním případě šlo o odstranění Ing. Pořízka z vedení CHKO Kokořínsko, a jeho následné nahrazení osobou řízenou zájmovou skupinou vlivných lidí.
Když se podíváte na CV pana Breziny, snadno zjistíte, o které vlivné osoby se jedná.
Nejen pan Brezina se umí přetvařovat, a divil by se, jaké informace existují v jeho neprospěch. Možná v okruhu "přátel" pana Breziny existuje někdo, komu se počínaní pana Breziny nelíbí, a ta osoba předává informace správným směrem.
Vřele doporučuji Ing.Pořízkovi zahájit protiútok ve věci poškozování dobrého jména a stalkingu.
Pakliže je redakce Ekolistu co k čemu, bude se v této záležitosti hlouběji angažovat, za účelem odhalení skutečných strůjců, šéfů pana Breziny.
Do této záležitosti patří i požár založený v NP České Švýcarsko, jehož založení mělo být původně svedeno na trampy, jek se o tom neprozřetelně zmínila jistá osoba. I tato záležitost měla za následek personální změny ve vedení NP. A byla to záležitost čistě účelová. Přišel čas na odhalení skutečných viníků.
Co vy na to v Ekolistu?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

29.1.2025 14:09 Reaguje na Jirka Stárek
Tak o mně se dávno ví, že mne platí ČEZ, prohlásil to Miloš Zeman a premiér by přece nelhal. Jirka Stárek teď odhalil mou další motivaci. A to ještě nezná linku vedoucí k Mossadu a iluminátům... Ano, je třeba odkrýt "skutečné strůjce, šéfy pana Breziny"!
Odpovědět
JD

Jiří Domes

1.2.2025 14:57
Nemám nic proti trampům, ale doba se změnila. Měli by stejně jako ostatní návštěvníci ctít zásadu "nenechat po sobě žádné stopy". Takže žádné budky, žádné nové ohniště a podobně.
Je mi úplně jedno jaké jsou tam mezilidské vztahy, ale co je špatného na bourání nelegálních chatek? Lidi by se měli umět chovat a to tito "trampové" očividně neumí.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist