https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/zamestnanci-spravy-chko-kokorinsko-machuv-kraj-otevreny-dopis-na-podporu-ing.ladislava-porizka
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Zaměstnanci Správy CHKO Kokořínsko - Máchův kraj: Otevřený dopis na podporu Ladislava Pořízka

23.1.2025
Protierozní bariéry, ohniště a jednoduchá sezení pomáhají uchovat archeologické dědictví v převisech
Protierozní bariéry, ohniště a jednoduchá sezení pomáhají uchovat archeologické dědictví v převisech
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Petr Pokorný
Vážený pane ministře Hladíku, vážený pane řediteli Pelci,
my, níže podepsaní pracovníci AOPK ČR RP SCHKO Kokořínsko-Máchův kraj, chceme v tomto otevřeném dopise vyjádřit podporu bývalému řediteli Ing. Ladislavu Pořízkovi, který vedl Správu CHKO 28 let a navzdory své bezúhonnosti a nesporným zásluhám ve vedení Správy je opakovaně a cíleně očerňován skupinou uživatelů prostřednictvím sociálních sítí.
 
Ing. Ladislav Pořízek je odborníkem s širokým přesahem do mnoha dalších odvětví souvisejících s ochranou přírody, který v těchto oborech zároveň sleduje vývoj nových trendů a legislativy. Jeho komplexní znalost regionu nejen místně, ale především v jeho historickém vývoji a souvislostech přesahující území CHKO Kokořínsko – Máchův kraj je nepřenositelná a jen s obtížemi nahraditelná. Díky svým odborným znalostem a zkušenostem je člověkem, kterého si váží nejen pracovníci jím řízeného regionálního pracoviště. Při jednání s kolegy, pracovními partnery, ale i oponenty je uznávanou osobou nejen pro již uvedené široké odborné znalosti a zkušenosti, ale i argumentační schopnosti, cílevědomost, názorovou stálost, lidskost a především pro jeho otevřenost pro odlišné názory a pohledy na problémy a snahu pro hledání kompromisů v jejich řešení.

Za L. Pořízkem stojí velké množství odvedené práce pro ochranu přírody, o které se ve světle kauzy trampských kempů mluví málo nebo vůbec. Je vhodné uvést jeden příklad za všechny. Když se v r. 2014 CHKO Kokořínsko rozšířilo o oblast Máchova kraje a toto unikátní a ochranářsky cenné území získalo adekvátní účinnou právní ochranu, byl to zejména Ladislav Pořízek, kdo měl na relativně hladkém průběhu procesu největší zásluhu. Rozšíření předcházela mnohá osobní jednání L. Pořízka se zástupci samospráv, vlastníky i uživateli pozemků i dalšími stakeholdery, zahrnující rozsáhlé a náročné vysvětlování, objasňování, hledání kompromisů a nových řešení. Tato jednání byla úspěšná nejen díky komunikačním dovednostem pana ředitele, ale i díky důvěře a dobrému jménu Správy CHKO, ke kterému L. Pořízek díky svému dlouholetému působení ve funkci jednoznačně a zásadně přispěl.

V případě kauzy trampských kempů je nutné uvést, že na základě kritiky byla otázce kempů věnována v posledních letech zvýšená pozornost a Správa identifikovala více než stovku míst opakovaně či trvale využívaných jako trampské kempy. Ta byla rozdělena do tří kategorií podle závažnosti jejich dopadů na přírodu a v posledních dvou letech bylo mnoho nejvíce problematických tábořišť odstraněno. Zlikvidovaná tábořiště jsou Správou dle časových možností kontrolována a jsou likvidovány pokusy o jejich obnovu. V tomto trendu je podle časových a finančních možností Správy pokračováno.

Předmětem tohoto dopisu však není polemika o trampských kempech. Nicméně je faktem, že právě tato pseudokauza, kterou rozpoutal novinář Mgr. et Mgr. Ivan Brezina, ředitele nespravedlivě poškodila. Ivan Brezina opakovaně nařkl L. Pořízka z nekonání proti údajně vysokému tlaku trampingu v CHKO, který má poškozovat jeho přírodní hodnoty. Svou podporou skupiny, která se ukrývá do anonymity a která na internetu zveřejnila mapu trampských kempů, však dokazuje, že o ochranu přírody mu ve skutečnosti nejde. Z jeho prohlášení a opakovaných urážek L. Pořízka si nejde nevšimnout osobní roviny a snahy ředitele zdiskreditovat. Nazývat Ing. L. Pořízka líným a neschopným úředníkem lze totiž pouze na základě naprosté neznalosti jeho dosavadní práce nebo jen ze zlé vůle. Jsme si jisti, že cílem pana Ladislava Pořízka v této kauze bylo hledání kompromisu, jehož definování je mnohem složitější, než krátkozraký „hon na čarodějnice - trampy“, který by si někdo přál uskutečnit.

Považujeme za velmi nešťastný precedens, že je v tomto státě ve 21. století možné primárně prostřednictvím sociálních sítí, nečestnými prostředky, osobním napadáním a dostatečně arogantním chováním svévolně dosáhnout poškození člověka, který svou práci provádí s dobrými úmysly, vysokou kvalifikací a odborností a co nejlépe v souladu se zákony naší země i pravidly organizace, která ho zaměstnává, a zejména ve prospěch ochrany přírody. Nelze si neodpustit zamyšlení nad tím, kdo se znelíbí příště a kdo bude další, komu bude nasazena psí hlava ve jménu ochrany přírody nebo něčeho docela jiného a realitě navzdory.

My, kdo si pana ředitele Ing. Ladislava Pořízka vážíme nejen za jeho práci, ale i za lidský přístup, zároveň vyjadřujeme znepokojení nad tím, jak málo stačí k tomu, aby nebyl jmenován do funkce ředitele RP. Z těchto důvodů vyjadřujeme svou podporu v návratu Ing. Ladislava Pořízka jako ředitele Správy CHKO Kokořínsko – Máchův kraj.

Zaměstnanci AOPK ČR, regionálního pracoviště Správa CHKO Kokořínsko – Máchův kraj:

RNDr. Luboš Beran, Ph.D., zoolog, vedoucí oddělení sledování stavu biodiverzity, dočasně pověřený řízením Správy CHKO Kokořínsko – Máchův kraj
Ing. Robert Šenk, lesník, vedoucí oddělení péče o přírodu a krajinu
Ing. Jan Soukup, stavař, vedoucí oddělení ochrany přírody a krajiny
Mgr. Irena Formanová, botanička, dočasně pověřená vedením oddělení sledování stavu biodiverzity
Ing. Elena Bočevová, lesník
Pavlína Burianová, vodohospodář, asistentka ředitele
Ing. Eva Čížková, pracovnice pro práci s veřejností
Mgr. Martin Fořt, vodohospodář
Mgr. Pavlína Fořtová, botanička
Mgr. Michaela Fuksová, krajinná ekoložka
Veronika Chudárková, ekonomka
Ing. Lucie Radechovská - Javůrková, botanička
Mgr. Lucie Kačmarová, botanička
Mgr. Kateřina Krčmářová, stavařka
Ing. Petr Lumpe, zoolog
Ing. Martin Mach, informatik
Ing. Kateřina Novotná, krajinná ekoložka
Ing. Petr Novotný, vodohospodář
Ing. Marta Soldánová, krajinná ekoložka
Ing. Kateřina Šindelářová, zooložka
Ing. Jan Štěpán, krajinář urbanista
Ing. Slavomír Valda DiS., krajinný ekolog
Ing. Milena Vojtíšková, dendroložka

Co ke kokořínským trampským stavbám na Ekolistu dosud vyšlo

První text na Ekolistu vydal tramp Larus o Overtrampismu. Na tento text reagoval Ivan Brezina textem Overtrampismus: kritický pohled na masové zútulňování chráněné přírody.

Pak přišel pohled krajinné architektky Ivy Škrovové.

Debatu následně lehce nakopl pastevec a ochránce přírody Tomáš Zděblo tím, že téma zarámoval jako válku o Roverky. Ivan Brezina mu napsal svou odpověď, že nejde o válku, ale úklid.

K tématu se vyjádřila i mezioborová skupina vědců.

Petr Kmínek, obyvatel Dřevčic, napsal komentář z pohledu místního občana. Jeho komentář doprovodilo prohlášení cca padesáti místních obyvatel k tématu.

Otevřený dopis Ivana Breziny ministru životního prostředí Petru Hladíkovi. Pane ministře, konejte.

Jakub Sláma zkritizoval přístup Ivana Breziny v textu Trolling přírody Ivana Breziny aneb skutečně vadí trampská tábořiště?

Ivan Brezina napsal otevřený dopis řediteli AOPK Františku Pelcovi.

Milada Vrbová napsala Otevřený dopis řediteli AOPK Františku Pelcovi ve věci konkurzu na ředitele CHKO Kokořínsko – Máchův kraj.

Petr Válek napsal Otevřený dopis řediteli AOPK Františku Pelcovi ve věci kauzy trampingu v CHKO Kokořínsko – Máchův kraj a konkurzu na vedoucího správy CHKO

Režisér a ekopublicista Martin Marek zveřejnil článek a videoreportáž Zkorumpovaný strážce ochrany přírody – trampská mafie na Kokořínsku odhalena.

Bývalý ředitel Správy CHKO Kokořínsko-Máchův kraj Ladislav Pořízek vydává svůj komentář Nejde jen o tramping

Zaměstnanci Správy CHKO Kokořínsko - Máchův kraj napsali ministrovi životního prostředí a řediteli AOPK otevřený dopis na podporu Ladislava Pořízka


reklama

 
Zaměstnanci Správy CHKO Kokořínsko - Máchův kraj

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (45)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MB

Martin Bříza

23.1.2025 07:57
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

23.1.2025 08:31
Pelc jim to zatrhnul a vynadal jim, tak to dalí na Ekolist:-).
Doslova jen pár hodin se na FB profilu správy CHKO Kokořínsko a na webu Agentury ochrany přírody a krajiny ČR ohřála petice na podporu bývalého ředitele CHKO Kokořínsko Ladislava Pořízka. Jak už víme, na konci prosince byl po 27 letech „odejit“ (respektive neuspěl v konkurzu). Důvody jsou dva: 1. Pořízek manažersky naprosto selhal – v CHKO nechal vyrůst více než 120 ilegálních tábořišť, 2. novinář Martin Marek zveřejnil audiozáznam podvodného strážce přírody Chalupy, dokazující propojení správy CHKO s vandaly a ničiteli přírody. Viz video zde:
https://www.youtube.com/watch?v=8yhjfCFNaxM&t=163s
Zaměstnanci CHKO se teď Pořízka zastali v petici, sepsané botaničkou správy Pavlínou Fořtovou – zřejmě v pracovní době, což teď prověřuju. Její text je naprosto neuvěřitelný. Pořízkovi je prý „nasazována psí hlava“, protože „svou práci provádí s dobrými úmysly, vysokou kvalifikací a odborností a co nejlépe v souladu se zákony naší země i pravidly organizace, která ho zaměstnává, a zejména ve prospěch ochrany přírody“. Jak už víme, všechno je to v diametrálním rozporu s realitou. Prostě zcela obráceně, absolutní bizar, totální lež. I proto byl ostatně přece Pořízek s ostudou zbaven funkce.
No a po pár hodinách byla petice smazána jak z FB správy, tak z webu AOPK. Dokazuje to, v jak velkém chaosu a rozkladu se po zveřejnění Chalupova audiozáznamu obě instituce nacházejí. Řadoví zaměstnanci CHKO si dělají, co chtějí, mluvčí AOPK Šůlová nemá věci pod kontrolou, na oficiální komunikační platformu státní instituce si kdo chce jen tak mýrnyx týrnyx zavěsí, co ho zrovna napadne…
A když to pak vedení AOPK zjistí, zhrozí se a maže a maže. Právě urychlené smazání petice je přitom důkazem, že s Ladislavem Pořízkem se už nepočítá. Kdyby ho šéf AOPK František Pelc chtěl zachránit, nechal by petici zveřejněnou a snažil se tak vytvořit zdání podpory Pořízkovi jeho bývalými podřízenými. Ne, petice zmizela. „Pořízek je mrtvej muž, už o něm nechceme slyšet,“ čteme v běhu událostí „Jeho éra skončila, hodili jsme ho přes palubu.“
Za pár dnů zmizí hlava muže shozeného do vln za obzorem a nikdo si na něj už nevzpomene. Éra líného a neschopného úředníka skončila a s ní i anarchie, kamaráčofty a vandalství na Kokořínsku.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

23.1.2025 08:35 Reaguje na Ivan Brezina
Myslím, že ti lidé podepsaní pod peticí udělali pro ochranu přírody víc než Vy.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

23.1.2025 08:39 Reaguje na Michal Uhrovič
Co si myslíte je fuk.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

23.1.2025 08:44 Reaguje na Ivan Brezina
Ano, to je přesné.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

23.1.2025 09:37 Reaguje na Ivan Brezina
Máte dobré argumenty, vaše ego je nepřekonatelné.
Odpovědět
JV

Jaroslav Vinický

23.1.2025 14:22 Reaguje na Ivan Brezina

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
Petr Gal

Petr Gal

23.1.2025 11:44 Reaguje na Ivan Brezina
Takovým jako vy, se říkalo estébák, práskač a budižkničemu. Znám většinu lidí, kteří petici podepsali a to co vy zde publikujete je hnus a štvavá až lživá kampaň, ale nevím za co. Musíte mít asi velmi smutný život, když se utápíte v takových sebestředných jedovatých článcích. Já na Kokořínsku žiji a můžu s čistým svědomím prohlásit, že jste lhář.
Odpovědět
JV

Jaroslav Vinický

23.1.2025 14:20 Reaguje na Ivan Brezina
Nejste nic jiného, než žlučovitý UDAVAČ.. Osamocený.. Sám proti všem. Ubohá nula, která jen škodí.
Odpovědět
DK

Dušan Král

23.1.2025 08:36
Docela očekávané když jim celou dobu nevadilo co se pod převisy děje. Jen si říkám jakou důvěru mají mít k státu občané, když si evidentně někteří jeho zaměstnanci dělají ze zákonů trhací kalendář.

Ještě víc mě fascinuje, že někomu opravdu přijde normální si v chráněných skalách stavět chatky, kutat do skály, nosit do lesa bordel apod. K čemu tedy chráněné oblasti máme!? Pro rekreaci pár vybraných skupin, které se ohání tradicí?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

23.1.2025 08:39 Reaguje na Dušan Král
Ano, a ti vandalové ještě drze tvrdí, že to jsou "jejich" kempy a "tajná" místa, kam veřejnost nemá přístup.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

23.1.2025 08:55 Reaguje na Dušan Král
Ochrana přírody a kulturní krajiny není v tom, vyhnat lidi i buzerací nýbrž ve výchově. Pokud lidé nekopou v převisech tak je jejich přítomnost užitečná a i tu výchovu umožňuje. Ty vybudované sruby zmizely.
Proč zrovna trhací kalendář? Pokládáte 30 lidí za podplacené? Úřady, policie a soudy mohou přestupek řešit domluvou. Proč ne AOPK? To je obvykle účinnější.
Pokud se podíváte na Přínosy přírody lidem tak jde o
-Učení a inspiraci
-Fyzické a duševní zážitky
-Podpora identit jako je pocit sounáležitosti s místem....
Na netu to nevygůglíte.
Odpovědět
PJ

Pavel Jeřábek

23.1.2025 09:02 Reaguje na Dušan Král
Včera na mě na fb vyskočil komentář pana Cílka k tématu tábořiště.
Je to článek k zamyšlení, a v základu by se dalo říci, že je to o trampech a mastňácích, kteří se tramping pletou s lunaparkem.
Nemíním se zastávat, ani odsuzovat tuto kauzu, ale jen je to k zamyšlení.
Bydlím v oblasti, kde lesy byly prošpikované podobnými tábořišti. V osmdesátých letech je tehdejší režim je přímo odstřelováním rušil.
Pravda je, že lesníci mnoho těch tábořišť neměli rádi, ale na druhou stranu, dokázali se při té akci zastat těch, co jim v lese pomáhali, a svoje tábořiště udržovali v pořádku a dodrželi ústní dohody.
K tzv.: "trampům" jsme od dětství mívali určitý odpor - v pátek tito "trampové" zalezli do místní hospody, tam se opili, a když zavřeli hospodu odešli na kraj lesa, kde se nějak vyspali, a v sobotu v hospodě pokračovali. A v pondělí okraj lesa byl v nepořádku.
Tihle prakticky u veřejnosti kazili dobré jméno skutečných trempů, o kterých skoro nikdo nevěděl. Jen když obcí prošli do lesa a potom zpět.
Takže co s tím, a jedno kde v ČR, nevím. Slušní opět doplácí na ty, co to mají jen jako nástroj pro hraní si na trampy.
Asi těmto rádoby trampům vyhradit rezervace kam mohou, a platit jim za to, že tam půjdou a nebudou prznit pravé trampy.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

23.1.2025 11:31 Reaguje na Pavel Jeřábek
Cílek tramping na Kokořínsku v odborných publikacích kritizuje, protože ilegální kempy ničí archeologické lokality. Takže dost velká schizofrenie.
Odpovědět
MK

Michal Kašpar

23.1.2025 17:17 Reaguje na Ivan Brezina
Opět lžete pane Brezino. Lež je úhelným kamenem vašich konstrukcí. Chcele-li někdo důkaz, jak moc prolhaný tento Brezina je, zde čtěte nový článek Václava Cílka na National Geographic, kde autor jasně formuluje svůj postoj k trampingu.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

23.1.2025 15:16 Reaguje na Dušan Král
Dávno tomu, ještě za socialismu, jsem byl na dovolené s dětmi v Hřensku. Toulali jsme se i mimo turistické stezky, podle turistické mapy a také sešli na horní tak řeky Kamenice, kam už tehdy byl zákaz vstupu, a šli po proudu až k Edmundově soutěsce - dokud se roklí dalo projít. Cestou jsme minuli několik trampských tábořišť. Všude uklizeno, jen ohniště je vyznačovala. U jednoho jsme se dočetli z letáku pro náhodné návštěvníky, že pomáhají s úklidem soutěsky a tudíž tam táboří se souhlasem Správy.
Tak to bylo i v době toho "krutého komunismu". I tehdy záleželo na domluvě o tom, jak se ta ochrana přírody bude prakticky provádět.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

23.1.2025 08:37
Na ilustračním fotu nejsou "Protierozní bariéry, ohniště a jednoduchá sezení pomáhající uchovat archeologické dědictví v převisech, jak se nám snaží namluvit Petr Pokorný, jeden ze signatářů podvodného stanoviska, vydávaného za názor odborníků. Je na ní ilegální tábořiště, porušující zákony o ochraně přírody a státní památkové péči. Podle nedávného rozhodnutí ministra Petra Hladíka bude odstraněno, stejně jako ostatní ilegální tábořiště, které můžete navštívit podle mapy a mobilní aplikace www.trampskekempy.com.
Odpovědět
MK

Michal Kašpar

23.1.2025 17:19 Reaguje na Ivan Brezina
:) :) Mgr. et Mgr. :) :)
Odpovědět
OT

Ondřej T.

23.1.2025 08:52
Myslím, že pláčete zbytečně - Vy všichni jste měli dost času si na správě CHKO vyřešit a zorganizovat věci tak, aby to nepřerostlo v únosnou míru; komentář pana Pořízka uveřejněný zde na Ekolistu mne rozhodně nepřesvědčil, že on je tím správným mužem ve vedení CHKO (spíše naopak). Místo útoků na ty, kdo upozornili na evidentní porušování zákonů v CHKO, by mělo být Vaším prioritní zájmem jejich dodržování - nebo je to jinak?
Odpovědět
OT

Ondřej T.

23.1.2025 08:54 Reaguje na Ondřej T.
oprava: ...nepřerostlo únosnou míru...
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

23.1.2025 09:00 Reaguje na Ondřej T.
Správa chko v první linii není o policejní buzeraci, ale o údržbě kulturní krajiny pro lidi a o jejich výchově k lásce k přírodě a šetrnému chování. Pokud vím tak to dělali.
Těch 30 lidí pokládáte za neobjektivní a zkorumpovaný vzorek profesionálních ochránců přírody?
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

23.1.2025 09:08 Reaguje na Slavomil Vinkler
Výchova k lásce k přírodě a šetrné chování budováním 120 ilegálních kempů zasekaných do terénu s kadibudkami, igelity a montážní pěnou? Správa CHKO desítky let kryla naprosto evidentní prasárny na životním prostředí. Měli to písemně potvrzeno od AOPK a ČIŽP s přesným zadáním, co s tím mají dělat. Nedělali nic, ale teď píšou petice.
Odpovědět
MK

Michal Kašpar

23.1.2025 17:15 Reaguje na Ivan Brezina
Brezina lže. A dopouští se argumentačních faulů. Kempů s kadibudkami a montážní pěnou bylo asi tak 5. Ostatní kempy jsou bivaky - většinou převisy s ohništěm a kládou nebo lavicí na sezení.
Odpovědět
OT

Ondřej T.

23.1.2025 10:38 Reaguje na Slavomil Vinkler
Aha, takže "údržba kulturní krajiny pro lidi" a "výchova k lásce k přírodě a šetrnému chování" spočívá v budování ilegální srubů a dalších zařízení v lese v CHKO, kde se komu zachce?
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

23.1.2025 11:23 Reaguje na Ondřej T.
Podlý útok. Ke srubům už jsem se několikrát negativně vyjádřil. Ony jsou navíc už pryč.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

23.1.2025 11:33 Reaguje na Slavomil Vinkler
Pryč samozřejmě nejsou, viz namátkou třeba Kodiak, Rocky nebo Pařezák. Ale nejde zdaleka jen o sruby, viz záplava peleší na www.trampskekempy.com
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

23.1.2025 09:14
Jsem spokojen. Ivan Březina mi jasně dokazuje co je zač, a proč je nutné ekologisty nenávidět. Škodí jak lidem, tak přírodě částečně z nenávisti, a částečně jsou nuceni ukájet své ego. Někdo má uspokojení třeba ze sexu, jiný z ubližování druhým.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

23.1.2025 09:18
Nevím no, zatím jsem tuto při sledoval z povzdálí, neb od dětství jsem měl zcela jiný vztah k přírodě, než mají nemastňáci. Chodím do přírody rád a musím stále měnit místa, hejbat se, pozorovat změny den za dnem. Vybudovat si nějde svůj chlíveček a pravidleně tam s partou obrážet - to fakt nikdy nebyl (naštěstí) můj styl. Mám sice pro takové trávení času pochopení, ale kdyby to tak dělali všichni, jak ta příroda bude za chvíli vypadat? Takže jestli to někde překročilo únosnou mez, přišel čas zakročit. Ať se na mě nemastňáci klidně zlobí.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

23.1.2025 09:40 Reaguje na Karel Zvářal
Pane Karle.Mě k přírodě přivedli asi rodiče,potom skauting a potkal jsem trampy.A nevěřte tomu,že tramp je ten v maskáčích s PUR pěnou v kapse co se jde pod totém opít.Jiří Tichota vzpomínal,my skautovali,ale trampové měli písně.... romantika také k tomuto patří.
Tento spor vytváří zamindrákovaní jedinci.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

23.1.2025 10:27 Reaguje na Emil Bernardy
Ono je to složitější. Tak jako bojuji proti petardování - což někteří považují za své nezadatelné "historické právo", jsem i proti overturismu a overtrampismu. Pod Sněžkou mě v zástupu neuvidíte, mám svá místa, kde slyším maximálně v dáli motorovku, ale o človíčka prakticky nezavadím. A jak říkám - ať jsou trampi, ale všeho s mírou. Nejsem ten, kdo by jim chlívky rušil, na to máme státní správu. Jen za sebe mohu říct, že do toho bych rozhodně nešel. Těm místům se zvěř obloukem vyhýbá. A já bojuji především za práva němých tváří, což nemastňáci nejsou.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

23.1.2025 12:34 Reaguje na Karel Zvářal
A aby to nevypadalo, že jsem na trampíky vysazený, podobný názor mám na chatománii v Česku, neb není asi na světě země, která má tolik rekreačních objektů, zejména na kraji lesa. Pokud nejsou oplocené, budiž, ale jinak je nepříjemná překážka pro vše živé. Je asi v národní povaze uzurpovat si kousek přírody pro sebe, přičemž ta trampská tábořiště jsou mírnější forma tohoto chování.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

23.1.2025 12:43 Reaguje na Karel Zvářal
.... tramping je o kamarádství,i vlastenectví.Mí předkové,skauti a trampové,za války stavěli v lese bunkry pro partyzány.Ma Moravě se bojovalo.Je to o přátelství dobrých lidí.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

23.1.2025 12:58 Reaguje na Emil Bernardy
No, vono těžko se budou scházet nepřátelé, že... mně kolikrát zvali na potlach, divili se, že sveřepě odmítám, chtěli mě přesvědčit už svým choreograficky vypracovaným pozdravem na nádraží. Já se kamarádím s lesem, tam si nejvíc odpočinu, lidí mám dost v běžném životě.

https://www.youtube.com/watch?v=kghCqyMLPFA
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

23.1.2025 14:22 Reaguje na Karel Zvářal
No tak jste asi od přirozenosti člověk kterému je dobře o samotě,Váš zájem o ptactvo je obdivuhodný.Není třeba se stavět do opozice vůči lidem společenským,což je ostatně přirozenost ne jen našeho druhu.Na to videu...? asi jsem i muzikant,taky,včera a dnes hrajeme s kamarády,trampy, po hospodách,není klubovna.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

23.1.2025 14:34 Reaguje na Emil Bernardy
Já ty lidi většinou (trochu) znám, s ničím novým mě nepřekvapí, točí o všedních věcech (počasí, sport, vztahy, politika...kolik kdo snese-). Málokdo má hlubší znalosti v oblasti přírodních věd, tak mě sice vyslechnou, ale mají mě za blázna. To vím sám, nepotřebuju, aby mi to někdo opakoval.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

23.1.2025 16:29 Reaguje na Karel Zvářal
Pokud mluvíte o trampech,tak samozřejmě úplně normální lidé jako jsme všichni.A že Vás mají za blázna ? Jistě jste v něčem neběžný,tedy blázen.Ale to přeci není špatně.Mezi trampy jsou také "blázni",dnes půjdu hrát s dendrologem,třeba.Jeden z mých vzorů trampů byl již zesnulý RNDr.Jiří Lysák,o generaci starší pán.Autor také turistických průvodců Pooslaví.Jinak úplně vše včetně lékařů,či právníků.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

23.1.2025 12:39 Reaguje na Karel Zvářal
U té zvěře nemáte pravdu. Zvěř si snadno zvyká na
pravidelnou návštěvu nějaké lokality lidmi, ale více
ji vykolejí, když jim lidé lezou tam, kde odpočívá. Různí amatérští ochránci přírody vyhledávají zvěř v místech odpočinku, aby si ji nafotila a nebo jinak zkoumala. Před 40 roky jsem na Kysucích přivedl na
bývalý ovčí salaš 25 dětí a večer jsme se bavili
u ohně a kytar. Po zjištění, že okolí navštívil
nedávno medvěd pochutnávající si na jablcích, jsem
ale nařídil stany zbourat a přenocovat v salaši.
Vykonání potřeby jsem podmínil tím, že na to vždy
dohlídne někdo z dospělých a přesto všechno nad
ránem medvěd přišel a krmil se jablky. Ten salaš
byl totiž známým tábořištěm trempů a ti byli tomu
medvědovi asi ukradení. Mi pod kočovným vozem
spí v zimě srnčí , protože tam je sucho a závětří.
Zvěř si zvykne na to, co je pravidelné, ale vyleká
ji jakákoliv nenadálá situace. Mimochodem jsem
kdysi zažil, když se srnec zapletl do ornitologické sítě. Tu dotrhal, ale sám se vysvobodil. To co jsem
na jeho adresu slyšel od ornitologa mne šokovalo.
Já mu na to ale řekl, že srnec tam je na rozdíl od
něho doma a postavit mu přes stezku síť je hloupost.
U toho samého ornitologa jsem zažil kroužkování na
hnízdech v době, když bylo nedaleko odložené srnče,
které vyštěkal a asi možná oblízal ornitologův pes.
To srnče zůstalo opuštěné a za pár dnů už posloužilo
hmyzu jako potrava. Dívat se na ochranu přírody je
nutné komplexně a nikoliv pouze ze svého úzkého pohledu, jak to dělá Březina. Nenávidí z nějakého důvodu trempy a rozhodl se jim zasadit likvidační
ránu. Je mu fuk, že tím zasazuje rány i jiným a
pohrdá jejich argumenty. Je to typický asociál,
který by u nás na Ostravsku dopadl velmi rázně.
Tu se totiž potížisté řeší jinak a proto se při
potížismu neukážou a vyšlou právníky a média.
Odpovědět
MJ

Martin Juchin

23.1.2025 12:54
Tahle "kauza" neskončí, dokud s ní neskončí I. Brezina. Stačí si jen prolistovat diskuze pod články.... Úpornost a povýšenost, se kterou Brezina odpovídá téměř každému diskutérovi za použití pseudoargumentů a podpásovek svědčí o tom, že je to psychopat...... Lituji pana Pořízka, který "dojel" na snahu řešit problém citlivě a empaticky.
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

23.1.2025 13:36 Reaguje na Martin Juchin
No a já s ní neskončím dokud bude v CHKO jediný ilegální kemp. Tak jednoduché to je. Btw. "citlivě a empaticky" znamenám že ten pán zprivatizoval CHKO, na kteroj měl ze zákona dohlížet, pro tajnou rekreaci spřátelených osob, které si tam díky jaho benevolenci vystavěly více než 120 ilegálních peleší ničících přírodu?
Odpovědět
MJ

Martin Juchin

23.1.2025 17:40 Reaguje na Ivan Brezina
Jak říkám - ztracená duše. Váš fanatický boj za likvidaci trampingu mě děsí..... Trampové mají stoletou tradici a jejich působením žádné skutečné škody nenastaly. Obávám se, že nastaly akorát ve vaší hlavě....
Odpovědět
ŠN

Štěpán Novák

23.1.2025 13:25
I kdyby měl pan Březina tisíckrát pravdu, jeho způsob argumentace, vyjadřování a styl jednání je opravdu naprosto ubohý a je mi z něj špatně. Z jeho příspěvků srší jen nenávist a zášť. Takového "rádoby ochránce přírody" bych nechtěl potkat nikde (natož v lese). Myslím, že by bylo potřeba jednat slušně, věcně a s respektem k ostatním. Tento pán má, bohužel, úplně jiné praktiky.
P.S. Doufám, že mě taky nebude vyšetřovat, zda jsem tento příspěvek nepsal náhodou v pracovní době...
Odpovědět
JO

Jarka O.

23.1.2025 14:43
I v lesích v CHKO bývala ohnistě, než zprznili zákony i lesy. Na SCHKO Máchův kraj bude s novým vedením pod kontrolou novináře v budoucnu jistě panovat výborná nálada 1A.
Zák. 114/92 měl kdysi chránit přírodu proti zločincům a nadměrnému zneužívání, např. německému odpadu v CHÚ s pomocí podnikatelů odkud jinud než z ODS. To je NIČENÍ krajiny dokonce zelenou technologií a ostuda hodná zájmu ministra. Takového odpadu bude přibývat. Opravdových zločinů na ŽP je víc, dokonce nechutně zneužitých v politice.
Zneužíváním přírody JE také novinářova GPS aplikace o trampských kempech, sice virtuálním, ale způsobuje ekologickou újmu, která je reálná. Potrestat, zakázat.

Bruntálsko řeší nelegální německý odpad. Sklolaminát z větrníků ohrožuje přírodu - iDNES.cz
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

23.1.2025 15:35 Reaguje na Jarka O.
Před léty jsem měl možnost poznat podobného aktivistu, byt v jiné oblasti. Poznal jsem jej nejprve v TV, kde si stěžoval na "brutální" zákrok policie proti své osobě. Už tehdy se mně nezdál. Když jsem ho poznal osobně, přesvědčil jsem se, že to je osobně nepříjemný arogantní člověk. A tak jsem si dokázal představit, že když agresivně zaútočí na nějakou úřednici, že ta se neodváží jej - v současných "demokratických" poměrech - z kanceláře vyhodit, protože po stížnosti by byla vyhozena ona - tak bohužel i takový ministr se takového aktivisty zalekne, protože jeho křeslo je také vratké. A u nás nevládnou politici, představitelé státní moci, která je spíše bezmocí proti novinářům. Jak, bohužel, vidíme i u policistů. Ti se také neodváží postavit proti boháčům a novinářům.
Před léty probíhal jakýsi spor mezi vrcholným politikem a tiskem. K tomu jsem si přečetl názor jednoho novináře, že ten politik si snad představoval, že ve sporu s tiskem zvítězí. Ano, je to tak, sice si volíme politiky, ale vládne nám tisk v majetku (i nadnárodních) oligarchů.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

23.1.2025 15:52
Které CHKO bude pan Březina čistit po Kokořínsku?

tady je pěkná kauza
https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/paprsek-nelegalni-nadrz-stavba-nacerno-dalimil-mika-soud.A230330_716167_olomouc-zpravy_stk
Odpovědět
MK

Michal Kašpar

23.1.2025 17:12
Opět lžete pane Brezino. Lež je úhelným kamenem vašich konstrukcí. Chcele-li někdo důkaz, jak moc prolhaný tento Brezina je, zde čtěte nový článek Václava Cílka na National Geographic, kde autor jasně formuluje svůj postoj k trampingu.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist