Rady a návody
V rubrice Zelená domácnost přinášíme informace o tom, jak se může chovat šetrně k životnímu prostředí každý z nás.
Z pohledu uhlíkové stopy jsou na tom nejlépe jednoduché doma dělané sendviče se šunkou a sýrem. Podle vědců z Manchesterské univerzity mají doma dělané sendviče o polovinu menší uhlíkovou stopu než sendviče vyráběné průmyslově.
Aplikace pro mobilní telefony spotřebitelům usnadňuje nákup potravin, které neobsahuje palmový olej. Jeho zvýšená spotřeba stojí podle ochránců přírody za drancováním tropických pralesů. O vzniku aplikace informuje Koalice proti palmovému oleji.
Čas adventu je dobou rozjímaní, Vánoce pak svátky klidu a míru. Řve to z každého reklamního poutače už od začátku listopadu. Jeden z receptů na hezké Vánoce je být líný. Být líný na nákupní běsnění. Být líný na prohlížení slevových serverů. Být líný na nesmyslné uklízení, navařování a pečení. Líný člověk si dopřeje trochu oddechu, pohody a odpočinku. Bez výčitek. Je to jak v jeho zájmu, tak v zájmu přírody.
První farmářský trh se sníženou produkcí potravinových obalů zahájil provoz 9. září v Praze 7 na Řezáčově náměstí. Jedná se o první farmářský trh takového druhu v Česku a zároveň jde o první pravidelný farmářský trh pod širým nebem na území sedmé městské části. V provozu bude " Heřmaňák" do konce roku, v plánu už je ale jeho plynulé pokračování v roce 2018.
Podzim na Instagramu bude patřit prázdným talířům, a to díky soutěži, kterou pořádá iniciativa Zachraň jídlo. Upozorní na plýtvání jídlem mladou generaci ve věku 13 – 18 let, která se sice zajímá o lifestyle, méně ale už o dopady svého spotřebitelského chování. V rámci propagace soutěže se Zachraň jídlo spojí s hvězdami Instagramu a Youtube.
Zelená barva uklidňuje, dopomáhá zaměstnancům k vyšší výkonnosti a živoucí rostliny, potřebující péči, nás léčí z pocitu marnosti. Současný moderní trend směřuje k tomu, aby se pracovní prostory kanceláří, open-space administrativních robotáren a zasedaček zbavily svého sterilního pláště a zahalily se příkrovem zeleně. Důvody pro takový krok nejsou jen estetické. Vertikální interiérové zahrady, nebo jejich pokročilejší dimenze - kaskádové zahrady - výrazně zvyšují kvalitu života lidí. A vzhledem k tomu, kolik hodin pracovního času řada z nás tráví uvnitř budov, je to rozhodně krok správným směrem. Kontakt s přírodou nám totiž niterně schází a jeho deficit má na naše zdraví negativní dopady.
Tesco na začátku srpna oznámilo, že v jeho obchodech v Česku, Slovensku, Maďarsku a Polsku ke konci roku 2025 nebudou k dostání vejce z klecových chovů. Podobný závazek si dalo loni Tesco pro své obchody ve Velké Británii. Podle ochránců zvířat je to velký krok: Tesco je totiž jedním z největších obchodních řetězců.
Žurnál Scientific American se pustil do spotřebitelského hodnocení a rozhodl se porovnat výhody a nevýhody bidetů z hlediska životního prostředí. I když jejich výčet kladů tohoto hygienického zařízení působí spíš jako reklama na prodej, vyplývá z něj několik zajímavých údajů. Včetně informace, že bidety prostě nejsou pro každého.
Co znamená, když je na etiketě šamponu nápis „přírodní“? Vůbec nic. Podstatné je, co je napsáno tím malým písmem na zadní straně. Jenže kdo by to luštil... Život by spotřebilům mohla usnadnit aplikace Greenscan. Ta cílí na mírně angažovaného smrtelníka, který má na nákup pár minut času, ale nechce si na tělo aplikovat škodlivou kosmetiku a ničit životní prostředí. Načtením čárového kódu Greenscan obratem ukáže o produktu vše. Vznik GreenScanu můžete podpořit na Hithitu.
Dřív byla tráva zelenější, voda mokřejší a rajčata chutnala mnohem lépe. Že to zní jako stížnosti nespokojeného důchodce? Minimálně u rajčat to platí. Potvrzuje to i studie, uveřejněná v prestižním žurnálu Science. Vztažena je sice primárně k čínskému a americkému trhu, ale její poselství je jasným signálem i pro Evropu.
|
|