https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/dusan-utinek-varovani-vsem-vlastnikum-lesu-pred-ivanem-brezinou
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Dušan Utinek: Varování všem vlastníkům lesů před Ivanem Brezinou

23.10.2025 | Dušan Utinek |
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Ladislav Pořízek
Po přečtení článku Ivana Breziny. Legalizace trampských kempů na Kokořínsku? Vlastníkům lesů by případný souhlas přinesl velká rizika, jsem se poněkud nadzvedl (teď nevím, jak to zdvořile říct, aha, vytočil) nad snůškou tvrzení pro zastrašování vlastníků lesů. Celý článek je na podrobný rozbor právníka, což nejsem. Zároveň jsem v této věci poněkud podjatý, protože od mládí až dosud vyrážím s kamarády na čundry a spíme pod širákem. Tramping pokládám za naše národní kulturní dědictví, nikoli za nežádoucí jev jako například výrobu, dealování a konzumaci různých drog. Ale stále hovořím o trampingu jako o putování přírodou s občasným přespáváním v různých zákoutích, nikoli o budování víkendových zděných chat. Zároveň jsem lesník a vlastník lesa, dělal jsem i státní správu lesů. Zákonem o lesích (č. 289/1995 Sb., dále jen zákon) se bavím a učím se ho znát už spoustu let. V dalších právních normách spolu s jejich zcela protichůdnými výklady, které by proti sobě vytáhli soupeřící právníci, si už tak jistý nejsem.
 
Předně pojem táboření znamená stavbu stanu, nebo nějakého přístřešku. Přenocování, jazykem trampů spaní pod širákem, odborně nazývané bivakování, čili přespávání ve spacáku na karimatce nebo igelitu, není tábořením. Už k tomu existuje i rozhodnutí soudu a je možné je dohledat. Vlastník lesa, pokud dá souhlas s tábořením, souhlasí se stavbou stanu jako dočasného přístřešku, nesouhlasí s jakýmkoli budováním trvalejšího přístřešku, na něj se vztahují další zákazy v zákoně o lesích. A zároveň táboření neznamená rozdělávání ohňů, byť i to může vlastník lesa na nějakém vyhrazeném ohništi povolit. A zároveň je třeba uvést, že ty výjimky ze zákazů v zákoně, které může vlastník udělit, mohou mít jakoukoli formu, mohou být uzavřeny i ústně. A zde si dovedu těžko představit, jak by na základě ústního souhlasu bez zápisu, mohla například pojišťovna něco vymáhat nebo odmítnout plnění.

Ještě je potřeba se zamyslet nad odpovědností za škodu, zda ústní dohoda k nějaké činnosti – táboření – opravňuje k jiné zakázané činnosti – rozdělávání ohňů – a vznikne-li z toho ohně požár, zda je také na vině ten, kdo táboření umožnil. K odpovědnosti za případný úraz je potřeba uvést, že dle zákona je vstup do lesa na vlastní nebezpečí a každý návštěvník je povinen přizpůsobit své jednání stavu přírodního prostředí v lese a zvýšenému nebezpečí, které je se vstupem do lesa spojeno, a dbát své osobní bezpečnosti nebo bezpečnosti osob svěřených. Je nezbytné, aby v dohodě o umožnění táboření tyto povinnosti návštěvníka zazněly, a je třeba rozlišovat, co je umožnění táboření, kde si za vše odpovídá ten, který táboří, a vybudováním oficiálního, pravděpodobně zpoplatněného, tábořiště. Tam už jdou ty v článku pana Breziny zmíněné povinnosti za provozovatelem. Ale znovu, tím, že někomu umožním tábořit, nestávám se provozovatelem veřejného tábořiště se všemi povinnostmi z toho plynoucími.

Čili pokud se vlastník lesa, v případě státních lesů zastoupený příslušným revírníkem, či rovnou lesním správcem, ústně dohodne s druhou osobou, že někde může přespávat a tábořit, případně ještě vyhradí místo pro rozdělávání ohně a stanoví podmínky jeho používání (kdy je zákaz rozdělávat oheň, povinnost jeho uhašení při odchodu), těžko z této ústní dohody mohou být vyvozovány nějaké právní důsledky pro vlastníka lesa, který tak učinil. Ten to nemusí dělat zcela nezištně, kromě dobrého pocitu z péče o naše národní kulturní dědictví a podpory vztahu veřejnosti k přírodě. Uživatelé tábořiště si to své přespávání rádi odpracují na nějaké výsadbě či úklidu po neukázněných návštěvnících, kromě toho rozděláváním ohně na vyhrazeném místě snižují riziko požárů. Říká se tomu strategie win-win, každému je pomoženo.

To, že se uživatelé tábořišť chtějí s vlastníky lesů dohodnout, je naprosto v pořádku, a jak jsem psal výše, je úplně jedno, jak tu dohodu uzavřou. Důležité je, aby obě strany tu dohodu dodržovaly.

Protože článek pana Breziny varoval vlastníky lesů před uzavřením této dohody a stanovením pravidel, která pokládám za velmi rozumná, mám pocit, že ten článek je možné hodnotit jako šíření poplašné zprávy. Každopádně vlastníky lesů zastrašoval a děsil. Jak známo, nejhorší smrt je z vyděšení. Proto mám pocit, že pan Brezina usiluje nejen o mou duševní pohodu a tím i život, ale o duševní pohodu a tím i život všech vlastníků lesů. A protože si zvykl, že vstup do jakýchkoli lesů je právem každého občana, chce si toto právo vymáhat na úkor druhých. Přehlédl, že právo na vstup do lesů v zákoně je, ale chybí v něm sankce za to, pokud někdo toto právo někomu odepře. Vstup do lesa je možné zakázat na dobu určitou, a obecně se tak děje, pokud by návštěvník byl v lese ohrožen, například rizikem zranění či smrti ze stavu lesa po kalamitě, či při probíhajících pracích velkého rozsahu, případně při lovecké sezóně. Stálo by za to zvážit odepření vstupu do lesa panu Brezinovi z důvodu, že usiluje o život vlastníků lesů jejich strašením a vytvářením psychické nepohody. Schválně.

Co ke kokořínským trampským stavbám na Ekolistu dosud vyšlo

První text na Ekolistu vydal tramp Larus o Overtrampismu. Na tento text reagoval Ivan Brezina textem Overtrampismus: kritický pohled na masové zútulňování chráněné přírody.

Pak přišel pohled krajinné architektky Ivy Škrovové.

Debatu následně lehce nakopl pastevec a ochránce přírody Tomáš Zděblo tím, že téma zarámoval jako válku o Roverky. Ivan Brezina mu napsal svou odpověď, že nejde o válku, ale úklid.

K tématu se vyjádřila i mezioborová skupina vědců.

Petr Kmínek, obyvatel Dřevčic, napsal komentář z pohledu místního občana. Jeho komentář doprovodilo prohlášení cca padesáti místních obyvatel k tématu.

Otevřený dopis Ivana Breziny ministru životního prostředí Petru Hladíkovi. Pane ministře, konejte.

Jakub Sláma zkritizoval přístup Ivana Breziny v textu Trolling přírody Ivana Breziny aneb skutečně vadí trampská tábořiště?

Ivan Brezina napsal otevřený dopis řediteli AOPK Františku Pelcovi.

Milada Vrbová napsala Otevřený dopis řediteli AOPK Františku Pelcovi ve věci konkurzu na ředitele CHKO Kokořínsko – Máchův kraj.

Petr Válek napsal Otevřený dopis řediteli AOPK Františku Pelcovi ve věci kauzy trampingu v CHKO Kokořínsko – Máchův kraj a konkurzu na vedoucího správy CHKO

Režisér a ekopublicista Martin Marek zveřejnil článek a videoreportáž Zkorumpovaný strážce ochrany přírody – trampská mafie na Kokořínsku odhalena.

Bývalý ředitel Správy CHKO Kokořínsko-Máchův kraj Ladislav Pořízek vydává svůj komentář Nejde jen o tramping

Zaměstnanci Správy CHKO Kokořínsko - Máchův kraj napsali ministrovi životního prostředí a řediteli AOPK otevřený dopis na podporu Ladislava Pořízka

Kolektiv autorů, jejichž identitu Ekolist zná, sepsal text Pravdou proti dezinformacím o trempingu

Ivan Brezina vydává svou reakci na text Ladislava Pořízka Trampská mafie na Kokořínsku – opravník 15 omylů, nepravd a demagogií původce selhání ochrany přírody

Publicista Martin Marek Ředitel CHKO Kokořínsko je zpět ve funkci, přestože věděl o falšování důkazů

Vedoucí odborné skupiny pro řešení trampingu a souvisejících aktivit v CHKO Kokořínsko-Máchův kraj Jiří Hušek zveřejňuje shrnutí závěrů odborné skupiny k problematice trampingu v CHKO Kokořínsko – Máchův kraj

Otevřený dopis Ivana Breziny většinovým vlastníkům lesních pozemků v CHKO Kokořínsko – Máchův kraj Legalizace trampských kempů na Kokořínsku? Vlastníkům lesů by případný souhlas přinesl velká rizika

Pavel Kmoch reaguje na otevřený dopis Ivana Breziny

Dušan Utinek reagoval na otevřený dopis Ivana Breziny textem Varování všem vlastníkům lesů před Ivanem Brezinou


reklama

 
foto - Utinek Dušan
Dušan Utinek
Ing. Dušan Utinek, Ph.D. je odborný lesní hospodář, poradce v oblasti lesnictví a ochrany životního prostředí a soudní znalec pro oceňování pozemků a trvalých porostů. V minulosti působil jako vedoucí oddělení národních parků na MŽP.

Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (56)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MU

Michal Ukropec

23.10.2025 05:49
Děkuji za příspěvek.
Odpovědět
FP

FRANTIŠEK PTÁČNÍK

23.10.2025 06:48
Musím s vámi souhlasit, máte pravdu. Jenže vy jste zároveň autor článku Mýty a pověry v lesnictví. A zde jste obhajoval vlastně špatné hospodaření LČR a zapomněl , že les lidstvo obhospodařuje stovky let a smrk je hlavní zdroj dřeva a jak se hospodaří. Kdyby se hospodařilo jako před rokem 89 a předchozí generace. nestala by se ona kalamita a trempové by chodili do lesa jako do chrámu. To je zajímavé je HÁJÍTE, COŽ JE DOBŘE I KDYŽ JSEM NEVIDĚL KLUKY S RUKSAKEM NA ZÁDECH SNAD DVACET LET. Naposledy ještě v devadesátých letech na Stvořidlech, no a nyní, když je tam bezlesí co by je tam lákalo.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

23.10.2025 07:40 Reaguje na FRANTIŠEK PTÁČNÍK
Já naposledy viděl trampy na potlachu a s ruksaky v pátek .
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

23.10.2025 07:42 Reaguje na Emil Bernardy
A také děkuji panu Dušanovi za příspěvek .
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

23.10.2025 07:45
Většinou jsem s p. Utinkem nesouhlasil. Ale tady 👍
Odpovědět
Pe

Pepa

23.10.2025 08:47
Pane Utinku, do vašeho lesa si tedy mohu přijít, vykacet pár stromu postavit si z nich přístřešek, vedle samozřejmě poctive ohniste a nekde v zakouti schovat plastovy zachod, jsme prece lidi a pohodlik zivotu patri a hurá na tramping každý víkend. Pak uzavřeme dohodu a vše bude v pořádku?
Odpovědět
JV

Jaroslav Vinický

23.10.2025 09:08 Reaguje na Pepa
O ničem takovém není v článku ani zmínka, Brezino.
Odpovědět
Pe

Pepa

23.10.2025 21:01 Reaguje na Jaroslav Vinický
DObra, tak konkretne, řeč je například o tomto: https://www.boudy.info/bouda.php?txt=cz&id=1819&par=obr a mnoha jiných komu by se líbilo, kdybych si v jeho lese vybudoval třeba toto?
Odpovědět
OH

Oldřich Hajný

23.10.2025 22:21 Reaguje na Pepa
Tak zrovna v tomhle případě s tím vlastník lesa bezvýhradně souhlasil a dokonce se přihlásil k vlastnictví boudy. Nic na tom nemění fakt, že je hnusná.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

23.10.2025 11:17 Reaguje na Pepa
Děkuji za názor. Takto si představuji ekologistu. Lže a provokuje.
Odpovědět
JV

Jaroslav Vinický

23.10.2025 09:06
Velice pěkný článek. Moc Vám za něj děkuji.
Odpovědět

Milan Čech

23.10.2025 09:11
Moc vám děkuji zejména za závěrečný odstavec.

Pan Březina opravdu odporným způsobem vydíral a veřejně vláčel mé přátele, kteří neudělali nic horšího, než že mají rádi přírodu a dělají pro ni bez nároku na slávu opravdu hodně (úklid odpadků, sečení lesních luk, sázení stromků, turistický značkaři, mykologové atd.)

Tím horší je, že Brezina jistě úplně náhodou vyfotil v trampských kempech na Kokořínsku úplně novou stavební pěnu (na nefunkčním místě), úplně nové neopršelé dveře z OBI, úplně nové skoby a od jejich zatloukání naprosto čerstvě oprýskanou pískovcovou skálu atd. Brezinova zákeřnost a zřejmé podvádění veřejnosti je mi naprosto odporné.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

23.10.2025 18:55 Reaguje na Milan Čech
Pan Březina je ekologista, humanista, absolvent FF a bývalý redaktor ČT. Prostě nejodpornější zlo.
Odpovědět
JS

Jiří Sirka

23.10.2025 21:53 Reaguje na Michal Ukropec
Tvoje bába je zlo.
Odpovědět
PC

Pavel Charvát

26.10.2025 22:35 Reaguje na Michal Ukropec
Pane, důrazně protestuji!! Pan Brezina (nikoliv Březina) v žádném případě nebyl, není a nebude ekologistou. Jinak by mu těžko napsal ke sbírce recyklovaných slintů předmluvu známý český milovník ceremoniálních per a Ruska. Těžko též bude humanistou. Uctívači VK humanisty opovrhují.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

23.10.2025 09:47
Autor jasně napsal, že způsoby pobytu v přírodě mají být věcí uživatele
vlastníka, či správce. Ti se dohodnou na způsobu a podmínkách pobytu.
Nějací Březinové nemají co mluvit do dohod uživatelů a vlastníků, či správců!
U vlastníků a správců záleží na moudrosti a zkušenostech co povolit
a co nikoliv. Přehnané represe budí odpor a mívají opačný efekt, ale ty
rozumné dohody slaví úspěchy. Revírník potřebuje pomoci při práci v lese
a tak se obrátí na trempy a těm povolí tábořit na vhodném a bezpečném
místě i v rozporu s nedokonalým zákonem. Revírník, který to zakáže tu
pomoc žádá marně a může se dočkat černých tábořišť v rizikových místech.
Už jsem tu uvedl příklad dvou odlišných přístupů revírníků ve dvou
sousedních revírech. Jeden toleroval dvě tábořiště a měl přehled kde
se táboří a druhý to zakázal a měl po revíru černá tábořiště často v
rizikových místech. Když na jednom z nich vznikl malý požár, tak se
nechal tím prvým poučit a umožnil tábořit na jednom k tomu vhodném
místě s podmínkou, že mu trempové budou "hlídat" zbytek revíru před
černým tábořením. Od té doby má klid jako ten prvý a nemusí běhat
po lese hledat černá tábořiště. Dobří lidé se domluví vždy, ale
jsou lidé, kteří si libují ve sporech, nenávisti a jiných negativech.
Takto se chová pan Březina, kterému vadí i ty dohody mezi uživateli
přírody a jejich vlastníky a správci. Hledá spojence a nalézá je
mezi sobě podobnými. Názorně to vidím v diskusích, kdo s ním souzní
a kdo nikoliv a jsou to stále titíž lidé, kteří se tak chovají i k
ostatním diskutérům s opačným názorem. Jdou cestou radikality a
vulgarity, což je projevem psychického vyšinutí směrem k nenávisti
k oponentům. Nesmíří se s prohrou u voleb, nesmíří se s prohrou
v diskusích atd. Nechtěl bych být v jejich kůži a už vůbec žít v
jejich okolí, protože takoví lidé potřebují k životu spory a
diktovat ostatním svoji vůli. Potrefené husy se určitě zase ozvou!
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

23.10.2025 12:01 Reaguje na Břetislav Machaček
Pamatujete legendární CzechTeky? Milovníci "tuc, tuc", tedy techna, se sjeli do odlehlého,opuštěného vojenského prostoru, tam si týden zajuchali a zase odjeli domů. A to také začalo nějakým tehdejším "Březinům" vadit, a začali se stížnostmi. Že dělají hluk a tím že plaší zvěř, že (jim) ve vojenském prostoru hrozí nebezpečí od munice, ale největší "zločin" byl, že to dělají zadarmo a neplatí žádné daně. Hluk u Mácháče a při Matějské pouti nikomu nevadí, protože na tom někdo mastně vydělává.
A tak začaly útoky - že nesmí být ve vojenském prostoru. Tak se milovníci techna přesunuli mimo les na louku. A další křik - nemají ji pronajatou a nejsou tam pojízdné záchody, účastníci "chodili" do kukuřice a do lesa. Paradoxem bylo, když majitel řekl, že mu to nevadí - seno má sklizené, tráva na louce se vzpamatuje a kukuřici to "hnojení" také nevadí. Další rok si technaři louku už pronajali. A policie jim začala bránit ve sjezdu z dálnice a blokovala příjezdy k vesnici. I TV štáb musel jet k místu složitě lesem. A když majteli pozemku bylo vyhrožováno starostkou, uvolil se podat stížnost. A tak na technaře, na přímý rozkaz Paroubka - pamatujete? - napochodovali těžkooděnci. Technaři pak udělali "CzechVztek" ministrovi pod okny na Letenské pláni. Toho jsem se zúčastnil, nakonec to bylo docela zajímavé. A ta Paroubkova "aktivita" nakonec jistě pomohla i k jeho pádu ve volbách.
Škoda, ža takové dopady nemohou zasáhout i takové "aktivisty" jako je Březina.
Odpovědět

Milan Čech

24.10.2025 10:08 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Brezinovi tuc-tuc nevadí. Vadí mu trempové, které v lese ani nenajdete, pokud jim nevlezete přímo do kempu. A aby se zbavil kempů. tak Brezina zveřejnil GPS souřadnice a propaguje je, čímž tam posílá lufťáky se soudbary.
Odpovědět

Milan Čech

24.10.2025 10:08 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Brezinovi tuc-tuc nevadí. Vadí mu trempové, které v lese ani nenajdete, pokud jim nevlezete přímo do kempu. A aby se zbavil kempů. tak Brezina zveřejnil GPS souřadnice a propaguje je, čímž tam posílá lufťáky se soudbary.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

25.10.2025 20:56 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Zrovna na tom posledním Czechteku, který ukončil zásah policie, technaři obsadili několikrát větší rozlohu pozemků, než činil prostor, na kterém byl Czechtek povolen a jehož majitel s tím souhlasil. Neboli většina technařů byla tam, kde neměli být a bez souhlasu majitelů těch dotčených pozemků.
Právem tak byl ten Czechtek policií ukončen a vyklizen, když technaři nespolupracovali a byli k policii ještě navíc agresívní.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

23.10.2025 11:41
Stálo by za to zvážit odepření vstupu do lesa panu Brezinovi z důvodu, že usiluje o život vlastníků lesů jejich strašením a vytvářením psychické nepohody. Schválně. ............
Palec nahoru pro pana Utinka.
Odpovědět
JS

Jiří Sirka

23.10.2025 11:47
Pan Utinek nejdřív napíše, že Brezinuv článek je na rozbor právníka, což není. A hned poté se pustí do podrobného právního rozboru situace, z čehož vyvozuje, že vlastník lesa může někomu ústně povolit stavbu stanu a rozdělávání ohně. O to ovšem v CHKO kokorinsko vůbec nejde, tam není problémem stanování, ale budování kempů s různými konstrukcemi. Utinek navic nerozlišuje mezi běžným lesem a lesem v chko, kde kromě lesního zákona platí i zákon 114, ktery táboření a rozdělávání ohňů zakazuje také. Utinkovy spekulace jsou tedy na úrovni Cimrmannu, kteří se radovali, ze hlídač parkoviště proti stavbě pomníku nic nemá. Jsou to jen takové úsměvné bláboly, které realitu nijak neovlivní.
Odpovědět
LB

Lukas B.

23.10.2025 12:07 Reaguje na Jiří Sirka
tak nějak.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

23.10.2025 16:29 Reaguje na Jiří Sirka
Proč by mělo být někomu povolováno rozdělávání ohňů v lese. Je to zbytečné. Pokud vás při tom samotném rozdélávání ohně nikdo nechytne tak vám asi nedokáze že jste to byl Vy kdo oheň rozdělal. Pokud u ohně sedíte a nikdo vás nenahraje při tom jak přikládáte tak se také asi nic neděje. Prostě všichni šli náhodou kolem hořícího ohně.
Odpovědět

Radek Čuda

23.10.2025 14:54
Pan Březina v tom svém otevřeném dopise napsal řadu velmi diskutabilních tvrzení ... eufemisticky řečeno.
Pan Utinek v tomto svém článku bohužel dělá to samé, byť z opačné .. řekněme ... pozice.

Klika je v tom, že drtivá většina z vlastníků dotčených pozemků mají dostatek způsobů, jak si zajistit opravdu kvalifikované posouzení svého jednání, ať už bude jakékoli, takže je to pro ně celé tak nějak o ničem ...
Odpovědět
PC

Pavel Charvát

26.10.2025 22:48 Reaguje na Radek Čuda
Brezina ne Březina
Odpovědět

Pavel Štác

23.10.2025 15:42
Pan doktor zapomíná sdělit několik významných informací. Předně, pan Brezina jakožto bývalý tramp a aktivní návštěvník přírody nemá problém s pobytem trampů v přírodě, ale s budováním nelegálních staveb v lese, čemuž se nedivím. Když jdu na vandr, chci mít nad hlavou modré nebe a ne dřevěnou boudu pokrytou ipou. Samotné přespání v lese je možné i bez souhlasu vlastníka, neboť ho žádný právní předpis nezakazuje (vyjma území I.zóny národních parků a národních přírodních rezervací, kam platí zákaz vstupu mimo značené cesty).
Rozdělávání ohňů v lese rozhodně nelze doporučit, protože i kdyby vlastník lesa dokázal sehnat u orgánu státní správy lesů výjimku ze zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (kterou lze udělit pouze v případě, že veřejný zájem převažuje nad zájmy chráněnými zákonem), stále je tu konflikt s dalšími právními předpisy. Zejména s ust. paragrafu 26 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody, zákonem č. 541/2020 Sb., o odpadech a zákonem č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, který zakazuje i pálení klestí v lese.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

24.10.2025 07:12 Reaguje na Pavel Štác
Bylo mně řečeno,že tramp jsem.Bývalý tramp/jak píšete výše/ je ten který nějakým způsoben přišel o kamarády,přátele.Pan B.není ve věku kdy by tito zemřeli na starobu.Tedy nějaký osobnostní rys.
Já jako tedy také tramp,skaut ,turista či horolezec spal všude jen ne v trampské boudě o kterých je řeč.Ale mnohokráte jsem v nich pobyl,posvačil ukryl se před slotou a početl v návštěvních knihách a i něco přidal.Nejde o zákony ale o přátelství nebo nenávist,tak prosté.Teď jim někdo utekl z Bohnic a primář rezignoval.
Odpovědět

Milan Čech

24.10.2025 10:10 Reaguje na Pavel Štác
Pan Brezina je výhradně proti trempům, protože je takovej tydýt, že ho nechala holka a přebral mu ji tremp. Proto Brezina trempy nenávidí. A propaguje aplikaci s GPS souřadnicemi, aby do skrytých kempů přivedl lufťáky se soundbary, co tam dělají bordel. A na základě toho bordelu chce vyhnat trempy.

Brezina je duševní mrzák.
Odpovědět

Pavel Štác

23.10.2025 15:42
Pan doktor zapomíná sdělit několik významných informací. Předně, pan Brezina jakožto bývalý tramp a aktivní návštěvník přírody nemá problém s pobytem trampů v přírodě, ale s budováním nelegálních staveb v lese, čemuž se nedivím. Když jdu na vandr, chci mít nad hlavou modré nebe a ne dřevěnou boudu pokrytou ipou. Samotné přespání v lese je možné i bez souhlasu vlastníka, neboť ho žádný právní předpis nezakazuje (vyjma území I.zóny národních parků a národních přírodních rezervací, kam platí zákaz vstupu mimo značené cesty).
Rozdělávání ohňů v lese rozhodně nelze doporučit, protože i kdyby vlastník lesa dokázal sehnat u orgánu státní správy lesů výjimku ze zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (kterou lze udělit pouze v případě, že veřejný zájem převažuje nad zájmy chráněnými zákonem), stále je tu konflikt s dalšími právními předpisy. Zejména s ust. paragrafu 26 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody, zákonem č. 541/2020 Sb., o odpadech a zákonem č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, který zakazuje i pálení klestí v lese.
Odpovědět

Pavel Štác

23.10.2025 15:42
Pan doktor zapomíná sdělit několik významných informací. Předně, pan Brezina jakožto bývalý tramp a aktivní návštěvník přírody nemá problém s pobytem trampů v přírodě, ale s budováním nelegálních staveb v lese, čemuž se nedivím. Když jdu na vandr, chci mít nad hlavou modré nebe a ne dřevěnou boudu pokrytou ipou. Samotné přespání v lese je možné i bez souhlasu vlastníka, neboť ho žádný právní předpis nezakazuje (vyjma území I.zóny národních parků a národních přírodních rezervací, kam platí zákaz vstupu mimo značené cesty).
Rozdělávání ohňů v lese rozhodně nelze doporučit, protože i kdyby vlastník lesa dokázal sehnat u orgánu státní správy lesů výjimku ze zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (kterou lze udělit pouze v případě, že veřejný zájem převažuje nad zájmy chráněnými zákonem), stále je tu konflikt s dalšími právními předpisy. Zejména s ust. paragrafu 26 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody, zákonem č. 541/2020 Sb., o odpadech a zákonem č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, který zakazuje i pálení klestí v lese.
Odpovědět

Pavel Štác

23.10.2025 15:42
Pan doktor zapomíná sdělit několik významných informací. Předně, pan Brezina jakožto bývalý tramp a aktivní návštěvník přírody nemá problém s pobytem trampů v přírodě, ale s budováním nelegálních staveb v lese, čemuž se nedivím. Když jdu na vandr, chci mít nad hlavou modré nebe a ne dřevěnou boudu pokrytou ipou. Samotné přespání v lese je možné i bez souhlasu vlastníka, neboť ho žádný právní předpis nezakazuje (vyjma území I.zóny národních parků a národních přírodních rezervací, kam platí zákaz vstupu mimo značené cesty).
Rozdělávání ohňů v lese rozhodně nelze doporučit, protože i kdyby vlastník lesa dokázal sehnat u orgánu státní správy lesů výjimku ze zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (kterou lze udělit pouze v případě, že veřejný zájem převažuje nad zájmy chráněnými zákonem), stále je tu konflikt s dalšími právními předpisy. Zejména s ust. paragrafu 26 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody, zákonem č. 541/2020 Sb., o odpadech a zákonem č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, který zakazuje i pálení klestí v lese.
Odpovědět

Pavel Štác

23.10.2025 15:42
Pan doktor zapomíná sdělit několik významných informací. Předně, pan Brezina jakožto bývalý tramp a aktivní návštěvník přírody nemá problém s pobytem trampů v přírodě, ale s budováním nelegálních staveb v lese, čemuž se nedivím. Když jdu na vandr, chci mít nad hlavou modré nebe a ne dřevěnou boudu pokrytou ipou. Samotné přespání v lese je možné i bez souhlasu vlastníka, neboť ho žádný právní předpis nezakazuje (vyjma území I.zóny národních parků a národních přírodních rezervací, kam platí zákaz vstupu mimo značené cesty).
Rozdělávání ohňů v lese rozhodně nelze doporučit, protože i kdyby vlastník lesa dokázal sehnat u orgánu státní správy lesů výjimku ze zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (kterou lze udělit pouze v případě, že veřejný zájem převažuje nad zájmy chráněnými zákonem), stále je tu konflikt s dalšími právními předpisy. Zejména s ust. paragrafu 26 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody, zákonem č. 541/2020 Sb., o odpadech a zákonem č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, který zakazuje i pálení klestí v lese.
Odpovědět

Pavel Štác

23.10.2025 15:42
Pan doktor zapomíná sdělit několik významných informací. Předně, pan Brezina jakožto bývalý tramp a aktivní návštěvník přírody nemá problém s pobytem trampů v přírodě, ale s budováním nelegálních staveb v lese, čemuž se nedivím. Když jdu na vandr, chci mít nad hlavou modré nebe a ne dřevěnou boudu pokrytou ipou. Samotné přespání v lese je možné i bez souhlasu vlastníka, neboť ho žádný právní předpis nezakazuje (vyjma území I.zóny národních parků a národních přírodních rezervací, kam platí zákaz vstupu mimo značené cesty).
Rozdělávání ohňů v lese rozhodně nelze doporučit, protože i kdyby vlastník lesa dokázal sehnat u orgánu státní správy lesů výjimku ze zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (kterou lze udělit pouze v případě, že veřejný zájem převažuje nad zájmy chráněnými zákonem), stále je tu konflikt s dalšími právními předpisy. Zejména s ust. paragrafu 26 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody, zákonem č. 541/2020 Sb., o odpadech a zákonem č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, který zakazuje i pálení klestí v lese.
Odpovědět

Pavel Štác

23.10.2025 15:43
Pan doktor zapomíná sdělit několik významných informací. Předně, pan Brezina jakožto bývalý tramp a aktivní návštěvník přírody nemá problém s pobytem trampů v přírodě, ale s budováním nelegálních staveb v lese, čemuž se nedivím. Když jdu na vandr, chci mít nad hlavou modré nebe a ne dřevěnou boudu pokrytou ipou. Samotné přespání v lese je možné i bez souhlasu vlastníka, neboť ho žádný právní předpis nezakazuje (vyjma území I.zóny národních parků a národních přírodních rezervací, kam platí zákaz vstupu mimo značené cesty).
Rozdělávání ohňů v lese rozhodně nelze doporučit, protože i kdyby vlastník lesa dokázal sehnat u orgánu státní správy lesů výjimku ze zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (kterou lze udělit pouze v případě, že veřejný zájem převažuje nad zájmy chráněnými zákonem), stále je tu konflikt s dalšími právními předpisy. Zejména s ust. paragrafu 26 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody, zákonem č. 541/2020 Sb., o odpadech a zákonem č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, který zakazuje i pálení klestí v lese.
Odpovědět

Pavel Štác

23.10.2025 15:43
Pan doktor zapomíná sdělit několik významných informací. Předně, pan Brezina jakožto bývalý tramp a aktivní návštěvník přírody nemá problém s pobytem trampů v přírodě, ale s budováním nelegálních staveb v lese, čemuž se nedivím. Když jdu na vandr, chci mít nad hlavou modré nebe a ne dřevěnou boudu pokrytou ipou. Samotné přespání v lese je možné i bez souhlasu vlastníka, neboť ho žádný právní předpis nezakazuje (vyjma území I.zóny národních parků a národních přírodních rezervací, kam platí zákaz vstupu mimo značené cesty).
Rozdělávání ohňů v lese rozhodně nelze doporučit, protože i kdyby vlastník lesa dokázal sehnat u orgánu státní správy lesů výjimku ze zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (kterou lze udělit pouze v případě, že veřejný zájem převažuje nad zájmy chráněnými zákonem), stále je tu konflikt s dalšími právními předpisy. Zejména s ust. paragrafu 26 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody, zákonem č. 541/2020 Sb., o odpadech a zákonem č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, který zakazuje i pálení klestí v lese.
Odpovědět

Pavel Štác

23.10.2025 15:43
Pan doktor zapomíná sdělit několik významných informací. Předně, pan Brezina jakožto bývalý tramp a aktivní návštěvník přírody nemá problém s pobytem trampů v přírodě, ale s budováním nelegálních staveb v lese, čemuž se nedivím. Když jdu na vandr, chci mít nad hlavou modré nebe a ne dřevěnou boudu pokrytou ipou. Samotné přespání v lese je možné i bez souhlasu vlastníka, neboť ho žádný právní předpis nezakazuje (vyjma území I.zóny národních parků a národních přírodních rezervací, kam platí zákaz vstupu mimo značené cesty).
Rozdělávání ohňů v lese rozhodně nelze doporučit, protože i kdyby vlastník lesa dokázal sehnat u orgánu státní správy lesů výjimku ze zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (kterou lze udělit pouze v případě, že veřejný zájem převažuje nad zájmy chráněnými zákonem), stále je tu konflikt s dalšími právními předpisy. Zejména s ust. paragrafu 26 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody, zákonem č. 541/2020 Sb., o odpadech a zákonem č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, který zakazuje i pálení klestí v lese.
Odpovědět

Pavel Štác

23.10.2025 15:43
Pan doktor zapomíná sdělit několik významných informací. Předně, pan Brezina jakožto bývalý tramp a aktivní návštěvník přírody nemá problém s pobytem trampů v přírodě, ale s budováním nelegálních staveb v lese, čemuž se nedivím. Když jdu na vandr, chci mít nad hlavou modré nebe a ne dřevěnou boudu pokrytou ipou. Samotné přespání v lese je možné i bez souhlasu vlastníka, neboť ho žádný právní předpis nezakazuje (vyjma území I.zóny národních parků a národních přírodních rezervací, kam platí zákaz vstupu mimo značené cesty).
Rozdělávání ohňů v lese rozhodně nelze doporučit, protože i kdyby vlastník lesa dokázal sehnat u orgánu státní správy lesů výjimku ze zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (kterou lze udělit pouze v případě, že veřejný zájem převažuje nad zájmy chráněnými zákonem), stále je tu konflikt s dalšími právními předpisy. Zejména s ust. paragrafu 26 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody, zákonem č. 541/2020 Sb., o odpadech a zákonem č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, který zakazuje i pálení klestí v lese.
Odpovědět

Pavel Štác

23.10.2025 15:43
Pan doktor zapomíná sdělit několik významných informací. Předně, pan Brezina jakožto bývalý tramp a aktivní návštěvník přírody nemá problém s pobytem trampů v přírodě, ale s budováním nelegálních staveb v lese, čemuž se nedivím. Když jdu na vandr, chci mít nad hlavou modré nebe a ne dřevěnou boudu pokrytou ipou. Samotné přespání v lese je možné i bez souhlasu vlastníka, neboť ho žádný právní předpis nezakazuje (vyjma území I.zóny národních parků a národních přírodních rezervací, kam platí zákaz vstupu mimo značené cesty).
Rozdělávání ohňů v lese rozhodně nelze doporučit, protože i kdyby vlastník lesa dokázal sehnat u orgánu státní správy lesů výjimku ze zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (kterou lze udělit pouze v případě, že veřejný zájem převažuje nad zájmy chráněnými zákonem), stále je tu konflikt s dalšími právními předpisy. Zejména s ust. paragrafu 26 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody, zákonem č. 541/2020 Sb., o odpadech a zákonem č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, který zakazuje i pálení klestí v lese.
Odpovědět

Pavel Štác

23.10.2025 15:43
Pan doktor zapomíná sdělit několik významných informací. Předně, pan Brezina jakožto bývalý tramp a aktivní návštěvník přírody nemá problém s pobytem trampů v přírodě, ale s budováním nelegálních staveb v lese, čemuž se nedivím. Když jdu na vandr, chci mít nad hlavou modré nebe a ne dřevěnou boudu pokrytou ipou. Samotné přespání v lese je možné i bez souhlasu vlastníka, neboť ho žádný právní předpis nezakazuje (vyjma území I.zóny národních parků a národních přírodních rezervací, kam platí zákaz vstupu mimo značené cesty).
Rozdělávání ohňů v lese rozhodně nelze doporučit, protože i kdyby vlastník lesa dokázal sehnat u orgánu státní správy lesů výjimku ze zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (kterou lze udělit pouze v případě, že veřejný zájem převažuje nad zájmy chráněnými zákonem), stále je tu konflikt s dalšími právními předpisy. Zejména s ust. paragrafu 26 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody, zákonem č. 541/2020 Sb., o odpadech a zákonem č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, který zakazuje i pálení klestí v lese.
Odpovědět

Pavel Štác

23.10.2025 15:43
Pan doktor zapomíná sdělit několik významných informací. Předně, pan Brezina jakožto bývalý tramp a aktivní návštěvník přírody nemá problém s pobytem trampů v přírodě, ale s budováním nelegálních staveb v lese, čemuž se nedivím. Když jdu na vandr, chci mít nad hlavou modré nebe a ne dřevěnou boudu pokrytou ipou. Samotné přespání v lese je možné i bez souhlasu vlastníka, neboť ho žádný právní předpis nezakazuje (vyjma území I.zóny národních parků a národních přírodních rezervací, kam platí zákaz vstupu mimo značené cesty).
Rozdělávání ohňů v lese rozhodně nelze doporučit, protože i kdyby vlastník lesa dokázal sehnat u orgánu státní správy lesů výjimku ze zákona č. 289/1995 Sb., o lesích (kterou lze udělit pouze v případě, že veřejný zájem převažuje nad zájmy chráněnými zákonem), stále je tu konflikt s dalšími právními předpisy. Zejména s ust. paragrafu 26 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody, zákonem č. 541/2020 Sb., o odpadech a zákonem č. 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší, který zakazuje i pálení klestí v lese.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

23.10.2025 18:42 Reaguje na Pavel Štác
Vy jste ten počítač musel hodně naštvat.
Odpovědět
OH

Oldřich Hajný

23.10.2025 22:29 Reaguje na Pavel Štác
K legalizaci rozdělávání ohňů v lese není třeba žádná výjimka ze zákona 289/95 vydávaná orgánem SSL. Stačí prostý souhlas vlastníka lesa a protože není předepsaná forma, může být klidně i jenom ústní. A mimochodem - zákaz vstupu mimo značené cesty neplatí v národních parcích pro 1.zónu, ale pouze pro klidová území.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

24.10.2025 07:14 Reaguje na Pavel Štác
Bylo mně řečeno,že tramp jsem.Bývalý tramp/jak píšete výše/ je ten který nějakým způsoben přišel o kamarády,přátele.Pan B.není ve věku kdy by tito zemřeli na starobu.Tedy nějaký osobnostní rys.
Já jako tedy také tramp,skaut ,turista či horolezec spal všude jen ne v trampské boudě o kterých je řeč.Ale mnohokráte jsem v nich pobyl,posvačil ukryl se před slotou a početl v návštěvních knihách a i něco přidal.Nejde o zákony ale o přátelství nebo nenávist,tak prosté.Teď jim někdo utekl z Bohnic a primář rezignoval.

Ještě jednou,až za Váš příspěvek.... :-)
Odpovědět
Vladimír Kožíšek

Vladimír Kožíšek

23.10.2025 16:23
Ono je to vlastně pěkné. Máme se tak dobře, že se můžeme zabývat nesmysly. Jednou možná, a je to bohužel velmi reálné, nastane situace, kdy na tuto dobu bude pár přeživších z protiatomových krytů nostalgicky vzpomínat podobně, jako naši pradědové vzpomínali na "belle epoque." Bude to vzpomínka na epochu pana Breziny a jeho boje proti 5-ti srubům kdesi v lesích Křivoklátska.
Odpovědět
JS

Jiří Sirka

23.10.2025 21:51 Reaguje na Vladimír Kožíšek
Krivoklatska? Člověče nešťastná, vždyť vy ani netušíte kde spor probíhá!
Odpovědět
Pe

Peter

23.10.2025 22:43 Reaguje na Jiří Sirka
Kokořínsko nebo Křivoklátsko, to je přece jedno.
Úkol je kopnout si do Breziny, ne se zatěžovat fakty.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

24.10.2025 07:50 Reaguje na Jiří Sirka
Zájem zla je i za hranicemi Kokořínska.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

24.10.2025 11:32 Reaguje na Emil Bernardy
Přesně tak a už mnoho desetiletí zpětně. Jeden revírník, či vlastník lesa táboření toleruje, ale jeho nástupce nikoliv a nebo podlehne tlaku těch "Březinů" a nadřízených.
Znám osadu, které se za ten zákaz tábořit revírník
omlouval kvůli existenčním starostem, když mu to
vedoucí polesí po upozornění ochranářů nařídil.
Smutné, ale skončilo tímto další tábořiště s tradicí takřka 70 let údajně kvůli hnízdění výra, který tam
úspěšně vyvádí mladé 30 let pozorován trempy a vůbec
mu nevadí to tábořiště s večerním hraním na kytaru.
Z protější skály jsem ho na hnízdě pozoroval mnoho
let a fandil mu, že likviduje krkavce a sojky. To
údajné rušení mu nevadilo, což se nedá říci o těch
ochranářích, kteří k hnízdu slaňovali, aby mohli
okroužkovat mláďata. Jedno z nich před nimi spadlo
přes hranu plošiny a dokonalo na dně opuštěného
dolu. Tak probíhá a dopadá "vědecká" ochrana ptáků
a jiných zvířat. Viděl jsem dolámané a uškrcené
ptáky v odchytových sítích při kroužkování a taky
ta vypadlá mláďata z hnízda při kroužkování. Tato
"věda" tak zahubí více ptáků, než pouhé pozorování
dalekohledem a pobyt trempů v bezpečné vzdálenosti
od hnízda. Jinak zatím nutně nepotřebuji ty boudy,
ale chápu ty, kteří chtějí s podlomeným zdravím
pobýt s kamarády v přírodě. Uvedu příklad kamaráda
upoutaného na invalidní vozík, kterého kamarádi
dopraví na tábořiště a na noc uloží v boudě na
palandu. Ve stanu by už bohužel spát nemohl, ale
v boudě to ještě jde. To samé u starších trempů,
kteří dožívají a až tu nebudou, tak ať Březina
zlikviduje třeba všechna tábořiště, protože po
naši generaci o táboření už asi zájem nebude.
Odpovědět
PC

Pavel Charvát

26.10.2025 22:47 Reaguje na Břetislav Machaček
Brezina, ne Březina
Odpovědět
JV

Josef Valenta

24.10.2025 21:47
Ano souhlasím
Odpovědět
IB

Ivan Brezina

25.10.2025 10:03
Velmi panu Utínkovi za tento text děkuju. Un totiž jinými sliby říká: "Vlastníci, povolte ve svých lesích stanování. Tím trampům vyhovíte, tábořit budou moci. Z toho ovšem logicky plyne, že nepotřebují kempy s lavičkami, boudami a ohništi, a ty můžete s klidným svědomím zbourat." Skvělé, pod to se podepisuju! Slovo lednického odborníka má váhu! Takže Pouzar, likvidovat, ničit, přesně dle Utínkova návodu.
Odpovědět
PC

Pavel Charvát

26.10.2025 22:46 Reaguje na Ivan Brezina
Je to pan Dušan Utinek a ne Utínek. Což samozřejmě víte a děláte to schválně. Zdá se, že i komolení jmen je znakem duševního pohnutí v šestinedělí, von ten medik v kavárně U Špirků na to asi jenom zapomněl.
Odpovědět
PJ

Pavel Já

1.11.2025 07:23 Reaguje na Ivan Brezina
Brezino tvoje slovo jakoekologa který jak jsi napsal vystudoval tak tak nemá žádnou váhu zvlášt když jsi naflákal do Kružského potoka nebezpečný odpad a obec Kruh je v ochranném pásmu vodního zdroje. Jsi obyčejné ekologické čuně!
Odpovědět

Zdeněk Černý

27.10.2025 19:22
Trempingu jsem vždycky fandil, dnes však představuje problém. Nechci spojovat nepořádek u turistických odpočívadel s turisty. Na stejná místa se dostávají výletníci, kteří se tam občerství a už nepovažují za samozřejmost si odpad z toho, co přinesli zase odnést. Pokud ale vidím právě na Kokořínsku neskutečný bordel u převisů mimo turistické stezky, asi je to dílo "trempů". V jeskyni Rozbořenka jsou plné pytle bordelu, stejně jako na mnoha dalších odlehlých místech spojených s trempingem. Co je tady předmětem sporu přesně nevím, ale nechávat po sobě bordel, kulturní dědictví není.Vím, že to není problém všech, ale nedá se s tím mnoho dělat. My, turisté musíme také čelit různým omezením, která jsou zaváděna kvůli těm, kteří se neumí chovat jako lidi.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

29.10.2025 13:44 Reaguje na Zdeněk Černý
Tramp jste nebo nejste,fanda je co?.Dnes je problém šíření obrázků a slůvek po netu a divák,konzument,to zamění za realitu.Nedovolím si říci,že hromady nepořádku po lesích , polích a městech udělali trampové,nebo jiné skupiny,skauti,školní výlety,Sokolové či turisté.Nepořádní návštěvníci lesa ano.Nepořádní lidé,české peprné výrazy máme.Každý návštěvník lesa není tramp.A ty trampy kteří se podílejí na úklidu lesa a i vysazování stromků(znám kamarády) tímto urážíte.To je špatně.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist